"Dit is mijn eerste tripreport dus ik hoop dat ik alles een beetje mooi in tekst kan omzetten.
Mijn eerste keer MDMA.
Ik, 17M heb afgelopen maand voor het eerst MDMA geprobeerd met vriend O.
Achtergrondinformatie: ik en O hadden bijde alleen nog maar wiet gebruikt. We waren al langere tijd nieuwsgierig na andere drugs. Toen konden we ineens aan MDMA komen. En hebben het gekocht met de instelling als we ooit een keer de kans hebben om het te gebruiken, hebben we het alvast. We kochten ongeveer 200mg.
De volgende dag gaf O toevallig een feestje, en ik bleef daar slapen.
De volgende dag, we hadden allebij best goed geslapen. Toen kregen we te horen dat O zijn ouders die dag weg zouden gaan. En er dus niemand thuis zou zijn. Zijn ouders waren nog geen minuut weg of wij dachten allebij hetzelfde. Dit was het moment om M te proberen. We vonden het fijn om de 1ste keer het in een thuis setting te proberen. Het was nogal onverwachts wat het nog leuker maakte.
Het zakje werd tevoorschijn gehaald, en door 2en gedeeld. Allebij ongeveer 100mg genomen dus. Raar genoeg was ik alles behalve zenuwachtig, de eerste keer wiet vond ik spannender dan dit. Ik had er vooral veel zin in. We likte de M van onze hand en spoelde het weg met 1 glas water. Dat water smaakte al gelijk lekkerder dan normaal.
We besloten gelijk om eventjes te gaan fietsen totdat het inkickt. Misschien dat het door fietsen sneller zou gaan omdat je snellere bloedsomloop hebt dachten we. Het was die dag ook nog eens prachtig weer wat mij sowieso al vrolijk maakte.
Op de fiets merkte ik nog niet zo veel. Na 40 minuten zegt O dat het net voelt alsof hij een paar biertjes op heeft. Hij begon wat te voelen. Ik was al gelijk bang dat ik helemaal niks zou gaan voelen. Maar wist in me achterhoofd dat het normaal is en het soms wel meer als 1.5 uur kan duren voordat je iets begint te voelen.
We vinden het fietsen mooi geweest en gaan richting zijn huis.
Ik doe de deur van O zijn huis open en toen voelde ik het ineens. Het gevoel alsof ik ineens 8 bier op had, alles was een beetje wazig. We gingen naar zijn kamer en zette wat harde muziek op.
Dat gevoel van 8 bier was na 1 minuut al weer weg, en vanaf toen ging het alleen bergopwaarst.
Ik merkte dat ik steeds vrolijker werd. En kon niet meer stoppen met glimlachen.. Mijn benen werden steeds losser. Het voelde alsof er helium balonnen aan vast zaten.
We stonden allebij te springen en uit ons dak te gaan op zijn kamer.
Ik kan het lastig omschrijven in woorden, maar het gevoel gaat boven wat je normaal kan bereiken. Je kan wel vrolijk zijn uit jezelf maar nooit zo extreem. We hadden 0 zorgen echt helemaal niks. Me hoofd was alleen maar gevuld met positiviteit.
O begon zijn deken te knuffelen en ik moest dat ook proberen want dat was zo lekker zei die. En dat was het ook, die deken was een deken van liefde die je gewoon wilde knuffelen.
Normaal ben ik niet van het knuffelen. Maar ik wilde O gewoon knuffelen, omdat ik zo blij was om zo'n mooie ervaring samen mee te maken.
Toen vonden we een emmer water die gevuld was met water. We stopten onze handen er tot onze ellebogen in, dat was ook heerlijk. Het was redelijk warm dus die verkoeling voelde echt geweldig.
Toen er 1.5 uur ofzo om was gingen we een glas fris drinken, de prik voelde zo lekker in je keel dat weet ik nog.
O was ondertussen de trap op en af aan het rennen, ik stond te springen. Normaal zou ik zo lang springen en doen nooit vol hebben gehouden, maar nu voelde de verzuring juist lekker.
Praten was ook erg fijn, we waren de hele tijd aan het delen wat we precies voelde.
Ik wilde absoluut niet dat het gevoel ophield, en wilde ook zeker weten dat O ook hard ging.
Op een gegeven moment hoorde we een nummer (nobody said it was easy) en tijdens de climax begonnen we allebij te huilen. Zo mooi vonden we het allebij.
Normaal luisterde O nooit zulke harde muziek, maar nu kon het voor hem niet hard genoeg. De beats kwamen ook veel harder aan in mijn hoofd, en we konden echt compleet los gaan op de muziek.
We hebben in totaal 3 uur op zijn kamer staan springen, de piek hadden we natuurlijk gehad ondertussen.
We kwamen op het idee om naar de Mac te gaan fietsen. Dit hebben we ook gedaan, maar eenmaal aangekomen had ik natuurlijk geen honger. Toen maar een ijsje besteld waar ik ondertussen wel zin in had, omdat we maar 1 glas per uur hadden gedronken.
Ik was nogsteeds hardstikke vrolijk en het boeide me allemaal niks. Ik had me haren niet gedaan en zag er niet uit na feestje van gister, maar dat maakte me helemaal niks uit.
We hebben toen nog een uur in de Mac gezeten. Gewoon om rond te kijken, en te bespreken hoe geweldige ervaring we het allebij vonden.
We hadden die dag volgens onze stappentellers 40k stappen gezet op zijn kleine kamer. In 2 uur tijd.
Al met al was eerste keer MDMA een geweldige ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.
Als je aan drugs denkt denk je aan zware criminelen en junkies. Maar als ik nu aan MDMA denk, denk ik totaal het tegenovergestelde. En dat het niet gek is dat zoveel mensen het gebruiken.
Ik ben blij dat ik dit geprobeerd heb, ik had echt iets gemist als ik het niet gedaan had.
De dagen erna voelde ik me een beetje suf, en een beetje energieloos. Maar dat was het meer dan dubbel waard.
M heeft ons ook wel dichter bij elkaar gebracht. En hebben het ondertussen nog een keertje gebruikt.
Buiten dit keer, dat was ook een geweldige ervaring. Ik voelde het veel rustiger opkomen omdat ik wat gegeten had vantevoren. De natuur was prachtig ik wilde de natuur gewoon vastpakken en knuffelen. Ik voelde me net alsof ik in een feelgood videoclip zat.
Het zal zeker niet bij 2 keer blijven ."