Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, ik heb even een vraagje. Ik heb mijn eerste xtc pil op rond 2 December en heb het nu in totaal 5 keer gedaan. Ik wist zelf wel dat ik fout bezig was door geen 3 maanden te wachten maar het was zo aantrekkelijk en zo makkelijk om te gebruiken en even alles te vergeten. Alle keren ging het goed behalve afgelopen zaterdag met oud en nieuw. (Ik ben trouwens 15) Ik heb sinds mijn 13e last van depressies. De ene momenten voel ik me weken goed en daarna maanden slecht. Daarom was het ook zeker een risico om deze zomer te beginnen met blowen. Ik heb die keuze toen zelf gemaakt en daar heb ik al spijt van omdat ik nu elke dag rustig een 10tje rook en het staat me echt in de weg. Maar goed het gaat nu om de xtc. Eerste 4 keren waren dus heerlijk maar deze zaterdag niet. Had vlak na het eten een halfje genomen. (18:00) Toen ik om 19:50 nog niks voelde nam ik een kwartje. Aan het begin ging ik wel lekker. Niet hard ofs maar daar gaat het bij mij niet persee om. Ik bleef maar kwartjes bijpakken omdat ik dacht dat ik niks voelde maar ik was gewoon rustig aan het spacen. Normaal praatte ik met iedereen en nu praatte ik maar met een iemand en wilde ik het liefst onder de deken blijven liggen. Ik heb tussendoor 3 hijsjes van een joint genomen en 2 glazen champagne. Het was allemaal super vaag en ik vond het geen fijne space. Rond 5 uur ben ik gaan proberen te slapen. En om half 7 gaf ik het op en ben ik in de tuin gaan roken. Daarna kwam de rest beneden en hebben we tussen 8 en 11 3 joints gerookt. Maar ik moest die woonkamer uit waar ik de hele nacht had gezeten. De meesten waren weg en ik en een vriendin gingen rond 2 uur slapen tot 5. Daarna ben ik naar huis gelopen en nog niks aan de hand. Ben toen om 7 uur thuis weer gaan slapen en heb geslapen tot 9 uur vanochtend. Ik werd wakker en het voelde alsof ik droomde en mezelf niet echt echt was. Ik voelde nep en alles voelde wazig. Mijn moeder was weg en toen ik beneden zat voelde ik alsof iemand me van buiten aan het bekijken was. Heb snel allebei de deuren op slot gedaan en de gordijnen dicht. Als iemand iets zegt duurt het lang voor dat het binnen komt en moet ik extra lang na denken over wat diegene nou precies zegt. Ik heb moeite met zinnen maken als ik praat etc. Toen ik in de tuin ging roken voelde ik me echt niet veilig omdat ik me nog steeds bekeken voelde en begon moeilijk te ademen en te trillen (paniek aan val gehad?) Ik weet zeker dat ik de komende 3 maanden geen xtc meer ga doen maar ik vraag me af of ik in een psychose zit? En of zo'n psychose lang duurt? En ik weet dat ik dom ben dat ik in een maand 5 keer heb gedaan maar zoals mijn vrienden al hadden gezegd, ik moest er maar op de moeilijke manier achter komen dat het dom was."
"Fool zei: Oei, dit moet zeker even schrikken voor je zijn! Of dit nou een psychose is, of een verwant verschijnsel zoals bijvoorbeeld depersonalisatie durf ik je niet te vertellen. Eigenlijk moet je hiermee gewoon zo snel mogelijk een medisch professional(huisarts) over raadplegen, wees hier eerlijk over je drugsgebruik! Het is niet ondenkbaar dat de verschijnselen die je nu ervaart nog erger kunnen worden, en daarom is het van belang om er z.s.m. op te reageren. En je MOET echt kappen met blowen, niet alleen met xtc, bij voorkeur voor een stuk langer dan 3 maanden. Wiet staat er bekend om dat het onderliggende mentale problemen kan aanwakkeren, en mijn gok is dat die aanslag op je lichaam en hersenen (elke keer XTC) de druppel is geweest. Heb je je ouders/verzorgers al gezegd? (ik weet dat het flink lastig kan zijn als je niet logisch kan nadenken. Toch lijkt het me voor je gevoel wel erg prettig als je niet raar wordt aangekeken mochten je symptomen verergeren. Ik heb eenzelfde soort ervaring gehad met medicatie waar ik slecht op ging. Ik vond het vooral lastig om uit te leggen dat ik ergens last van had, terwijl ik niet eens wist wat mij overkwam (en wat echt of nep was, en ik had er ook vet trippy hallucinaties bij.). Dus goed komen kan het zeker. Klik om te vergroten... Dankjewel! Mijn moeder weet het en heeft een afspraak gemaakt bij de dokter maar das pas na de vakantie. Ik ga het er donderdag ook met de psycholoog over hebben. Misschien moet ik idd gewoon een tijd van alle drugs af blijven."