"Hai!
Ik lees al lange tijd leuke reports op dit forum. Maar het is er nooit van gekomen om zelf is iets leuks neer te zetten. Heb besloten om dat nu toch maar eens te doen, aangezien mijn laatste MDMA ervaring zoveel indruk op me heeft gemaakt. Ik heb vaak MDMA/XTC gebruikt, geen tripmiddelen als LSD, Paddo's, Truffels etc. Alhoewel ik denk dat een aantal van mijn XTC ervaringen in de buurt komen van kenmerkende effecten van dergelijke tripmiddelen, maar daar zal ik later nog op terug komen. Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen.
Wat: (voor 4 personen)
- 1,5g MDMA kristallen
- 2 Q-dance pillen (170-180mg)
- Ontelbaar veel wiet
- Lachgas
Wie: Ik, N, J en E.
Waar: Bij N thuis.
Wanneer: Ergens in September, het was nog mooi weer!
De laatste trips heb ik bijna allemaal doorgemaakt met dit zelfde groepje vrienden. Altijd met z'n 4e. We houden allemaal van een lekker jointje dus zoals boven te zien was dat er ook in overvloed. Ook was er lachgas om de trip af en toe even op te peppen.
Dit was een trip waar we alle 4 lang op gewacht hebben. Het was al ver van te voren ingeplant en hierdoor kwam ik met het geniale idee om een "Trip-list" samen te stellen. Dit was een lijst waarop ik al mijn geniale plannen voor tijdens een MDMA trip kalkte. Na een aantal weken kon er dan ook niets meer bij en vond ik het wel genoeg. We hebben gezorgd dat alles op deze lijst geregeld ging worden voor tijdens de trip.
Deze "Trip-list" heeft voor een hoop interessante momenten gezorgd. Het was natuurlijk noodzaak dat deze lijst mee ging aangezien je nogal veel kan vergeten als je onder invloed bent. Hieronder een aantal voorbeelden van wat er stond op de Trip-list:
-Tocht maken
-Sterren kijken liggend in gras
-15 minute split-up (kom ik later op terug)
-Peer ijsjes eten
-Laser met verschillende draaidopjes welke elk zijn eigen patronen liet zien. (deze was echt meer dan geweldig)
-Bezoek aan "boom der tripheid"(uit eerdere trip)
Ik moet vooraf nog even melden dat dit een trip zou worden waar we alle 4 harder wilden gaan dan vorige keren. We hadden allemaal aardig wat ervaring en het was al lang geleden sinds de laatste keer dus we wilden deze keer lekker knallen!
Ook zijn de tijden die erbij staan op gevoel, had namelijk geen idee.
18.00
Ik was al rond 15.00 bij N. we moesten tot 18.00 wachten op J en E. Na hun aankomst kon het feest dan eindelijk beginnen. We konden niet wachten! E en vooral ik zijn in lichaamsgewicht een stuk lichter dan N en J. Dus wij besloten met 180mg te beginnen i.p.v. de 250mg van N en J. we vouwden allemaal ons vloeitje dicht en proosten op een mooie avond. Here we go!
18:45 - Taking off -
N draait een jointje om de wachttijd wat dragelijker te maken. Goed plan. Er zijn nog geen 20 minuten voorbij na inname en J heeft al grote pupillen. Hij wist me te melden dat het een heftige take-off ging worden voor 'm. Kort nadat het bij J al bijna op volle toeren draait zie ik aan N dat het ook al behoorlijk effect heeft. J Wilde graag even douche wat natuurlijk geen probleem was. Ik, E en N zitten buiten lekker het jointje op te roken. Na 10 minuten komt J terug en gaat al echt geweldig hard. Aangezien N 'm ook al goed heeft zitten weten die elkaar prima te vinden. Bij mij en E nog niets. Ik heb het idee dat ik té graag wil beginnen wat het effect juist langer op zich laat wachten. Na een tijdje begin ik mijn benen te voelen en begin ik te gapen. Dit zijn bij mij altijd de eerste symptomen.
19:00
Ik zet wat lekkere dansmuziek op waar vervolgens lekker op los ga. Ik probeer te doen alsof ik al hard waardoor ik hoop dat het sneller begint te werken. Het werkt! Nadat ik 10 minuten heb staan dansen in de woonkamer heb ik m ook redelijk goed zitten. Het bekende gevoel - Ohwww! wat is dit toch heerlijk, ik was bijna vergeten hoe onvoorstelbaar geweldig dit is! Jongens, ik hou van jullie! - neemt me dan ook helemaal in zijn greep en ik geniet met volle teugen.
J en N zijn bezig met de laser klaarmaken voor gebruik. Jeroen weet niet goed hoe het werkt en vraagt mij en E om te helpen met het opdraaien van de patroon dopjes. Hij staat voor ons(wij zitten) en zijn been trilt als een gek. Hier kunnen we om lachen en aangezien E nog nuchter is
draait hij het dopje er zo op. De laser gaat aan, we vinden het prachtig! het is ook prachtig, in nuchtere staat al, maar nu uiteraard nog veel prachtiger. Hier hebben we gedurende de hele avond ontzettend van genoten.
19:45 - The Visual Space -
Na lekker binnen te spacen besluiten we buiten in de tuin een goeie blunt te roken. N woont op een geweldig rustige plek met een mooie groene tuin, Ook zijn er in de nabije omgeving parken, veldjes en zijn huis is gelegen aan een mooie bosrand. N en ik roken flink van die blunt, zo flink dat we eigenlijk de rest voor J en E over moeten laten. N en ik besluiten even met z'n 2e binnen te gaan spacen op de muziek. Hij een bank, ik een bank, ogen dicht, en spacen maar. N zet het nummer Midnight In A Perfect World op van Dj Shadow. Dit was één van de meest intense momenten die ik ooit heb meegemaakt onder invloed.
Ik lag languit op de bank en muziek nam mij compleet met zich mee. Niets bestond meer, Ik had mijn ogen dicht en had geen gedachtes. Ik heb ontzettend heldere closed-eye visuals gehad. Het waren vloeiend bewegende patronen die constant over gingen in andere patronen. Het was geweldig mooi om naar te kijken. Maar als ik er aan terug denk was het vooral mijn gevoel dat mij vertelde dat het 't mooiste was dat ik ooit had gezien. N lag op de andere bank ook lekker te spacen. Toen het nummer voorbij was had ik het gevoel wakker te worden en moest weer
even nadenken over waar ik was. Ik vond het geweldig wat voor 'n ervaring ik had meegemaakt en deelde dit uiteraard gelijk met N. Hij glimlachte en zei: Haha, jij bent gemaakt voor LSD. (Hij had hier al ervaring mee en wilde dat al lange tijd doen met me). Ik glimlachde ook en melde hem het vast ooit wel te willen doen.
21:00 - Splitting up -
Na een tijd gechillt, gesmoked en gepraat te hebben gaat ineens de wekker op mijn telefoon. "20 minute split up".
Dit was iets wat ons alle 4 heel tof leek. Maar aangezien er momenten komen waarin je het gevoel hebt dat je piek begint af te nemen lijkt het ons tijd actie te onder nemen, tijd om bij te nemen! We verdelen weer wat iedereen een goeie amount lijkt en slikken onze bom door om straks weer lekker afgevuurd te worden. Nu is het dan echt tijd voor de split up. We zetten allemaal onze timer van de telefoon op 20 minuten en gaan alle 4 een andere richting uit. Na de 20 minuten gaan we terug naar de tuin van N. Je kan je van tevoren al voorstellen dat dit met 4 mensen die keihard spacen op MDMA een leuk avontuur wordt. Nou, allemaal timer gezet, GO!
Allemaal een andere kant op. Ik ging richting de bosrand achter het huis van N. Hier loopt een lang, verhard bospad met aan de ene kant tuinen van de huizen, en aan de andere kant bos. Het is al pikdonker dus het "verlaten" bospad dat verlicht word met van die goedkope gele straatlampen ziet er best gaaf uit. Het lijkt namelijk alsof het pad tot aan de horizon door loopt. Ik loop hier in mijn eentje, keiharde spacende, op een verlaten bospad, ik voel me GE-WEL-DIG! Ik heb het gevoel dat ik alles aan kan en als ik hier zonder MDMA zou lopen zou ik het waarschijnlijk nog best spannend vinden. Al helemaal met dat PIKdonkere bos naast me. Maar nu niet, geen spanning, al helemaal geen angst. Dus ik besluit wat geks te doen, iets te ervaren wat alleen ik meemaak, in m'n eentje. Ik kijk naar boven en zie de sterren, prachtig! De sterren trillen en dansen helemaal! De enige open plek zonder bomen is boven dit bospad. Ik besluit achter een struik te gaan liggen zodat mensen die toevallig langs komen me niet zien en zich niet doodschrikken. Ik lig op mijn rug, kijkend naar de sterren. Ik doe mijn oordopjes in en besluit "In My Life" van de Beatles aan te zetten. Ik heb mede door dit nummer op dit moment het meest gelukzalige moment uit mijn leven meegemaakt, liggend naast die struik. Het gevoel wat tijdens dit nummer en kijkend naar de hemel door me heen ging is echt onbeschrijfelijk. Er bestaan geen woorden voor en ik zou het gevoel ook tekort doen als ik het probeer te verwoorden. Vooral tijdens de piano solo in het nummer denk ik dat mijn pupillen in sterretjes van geluk veranderde. Het was écht onbeschrijfelijk.
Nadat het nummer was afgelopen stond ik op, het PIKdonkere bos zag er eng uit. Maar ik voelde me onoverwinnelijk. Ik liep het bos in, ik zag geen hand voor ogen, ik liep dus ook totaal op mijn gevoel. Omdat dit best spannend was liep ik onbewust extra hard door. Ik dacht dat ik nu wel ver genoeg was gelopen en draaide me om. Het enige zicht dat bestond was het verlichte bospad wat intussen al heel ver weg was. Ik was blijkbaar best ver het bos ingelopen. Daar stond ik dan, midden in een extreem donkere wereld waar ik alleen lantaarnpaallicht in de verte kon waarnemen. Ik besloot met mijn rug tegen een boom te gaan zitten en zette het nummer "November rain" van Guns 'n Roses op. Terwijl ik uiteraard nog hard spacede luisterde ik het hele nummer liggende tegen de boom in het donkere bos. De binnekant van mijn ogen was precies het zelfde mijn omgeving op dat moment, dus ik had ze waarschijnlijk dicht. Uiteraard ging ik helemaal op in het nummer en nam het mij weer helemaal mee. Het nummer duurt best lang dus toen het afgelopen was schrok ik even. Ik dacht wtf? waar ben ik? Maar dit was gelukkig van hele korte duur en vond het vet wat ik gedaan had en liep terug richting het lantaarnlicht. Best ver lopen :P. Eenmaal aangekomen bij het pad gaat mijn wekker, tijd is om! Nu heb ik alleen een probleem. Aangezien mijn zicht mij in de maling neemt zien allebei de richtingen van het bospad er hetzelfde uit. Ik heb geen idee of ik nu links of rechts moet lopen.
Ik ga op mijn gevoel af en kies voor rechts. Na en tijdje lopen kom ik maar niet op de plek waar ik "af moet slaan". "moest ik dan toch links?" dacht ik. Dus ik draaide om en begon terug te lopen. "Nee ik ben dom bezig, ik kan zo wel bezig blijven!" met deze gedachte door mijn hoofd
ben ik zo'n 5 keer omgedraaid. "Ik denk dat ik N ga bellen, want ik kom er niet uit." En op dat moment gaat mijn telefoon af, het is N!
N: Heeeeee kerel, waar ben je?
Ik: Euuhm... jaa euhh, uuh.. bij die uuhhh..
N: Haha, J is ook verdwaald, jij ook al?
Ik: Uhm, nouja, ik ben bij jou achter, alleen ik weet niet meer welke kant ik op moet.
N: Oh.. hahah, ik kom je wel halen, ik heb E al gevonden en J komt eraan.
Ik: Oh wacht! *ik zie het weggetje waar ik in moet* ik weet al waar ik ben! ik kom er nu aan. Later!
N: Oké, wij zitten bij de boom der tripheid. Tot zo
"Haha, wat stom!" zei ik hardop. Ik was er namelijk al 4x langs gelopen. Ik vond dit erg grappig en vervolgde mijn weg terug naar N, J en E. Eenmaal aangekomen bij de boom der tripheid deelden we onze avondturen en moesten we hard lachen om wat de anderen hadden meegemaakt. We rookten nog een jointje en nadat we onze meningen over hoe de boom der tripheid er uitzag deelde keerde we terug naar het huis van N.
22.30 - Back Home -
We waren weer terug. Gelijk namen we allemaal onze plekjes in en kwamen rustig bij, van de tocht die we net gemaakt hadden. We gingen weer lekker chillen en we praatten aan één stuk door over van alles en nog wat. Soms spacede er iemand helemaal weg op een bepaald nummer waar we dan weer een tijdje over door konden lullen. De jointjes waren bijna constant aanwezig wat ook zorgde voor hallucinaties. Hier wilden we iets mee doen.
E had een wit doek van 3m² meegenomen en graffitibussen. We besloten het in de tuin op te hangen en er wat moois van te maken. We hadden allemaal ons eigen deel op het doek waar we onze fantasierijke kunsten op mochten spuiten. We kliederde allemaal lekker aan en zagen van alles in ons kunstwerk. N had z'n spuitbus iets te lang op dezelfde plek gehouden waardoor het als een gek begon uit te lopen. Deze faal groeide uit tot het mooiste deel van het schilderij.
We zagen hier alle 4 een prachtige boom in die echt van het doek afsprong, prachtig! We gingen nog even door tot het "af" was en waren redelijk tevreden. De volgende dag bleek het echter een vreselijk lelijk ding te zijn. Alsof een stel kinderen per ongeluk een paar spuitbussen te pakken hadden gekregen en daarmee de boel onder kalkten. Echt niet om aan te zien. Maargoed, wel een leuk aandenken ^^.
01:30 - The Game -
Na weer een tijdje lekker gechillt en gespaced te hebben besloten N en ik een spelletje te doen. We tripte m weer lekker hard op dit moment en besloten een soort arcade achtige race game te doen. Split screen. We starten de game en er werd afgeteld. 3.. 2.. 1.. GO! Ik ging als een
speer! ik was zo gefocust op mijn race dat ik er helemaal ingezogen werd. Ik ontweek alle obstakels en had het idee dat ik een wereld record ging neerzetten. En uiteindelijk.. FINISH! Yes, i made it!
Nu ik klaar ben zie ik tot mijn verbazing dat N nog bij de start staat en geen meter vooruit gekomen is. Hij was namelijk ook zo aan het spacen op mijn race dat hij helemaal vergeten was zelf ook te racen. we moesten hier hard om lachen en zette de game weer uit. We hadden ook een potje FIFA gespeeld maar dit was voor mij echt te zwaar. De hoge concentratie die dat spel vereist kon ik even niet meer aan. Dus we hielden het bij het lekker chillen en praten. E was eigenlijk de enige die leuke cadeaus mee had genomen. hele leuke cadeaus zelfs! Op een gegeven moment kwam die aanzetten met van dat groene flubber spul. Dat vloeibaar lijkt te zijn maar toch niet uit elkaar valt. Dit was echt geweldig. Zelf had ik zo'n "spin" om je hoofd te masseren meegenomen. Het gevoel wat je daarvan krijgt is normaal al best sick, maar als je tript is dit echt ongelofelijk. Zeker een aanrader dus! ik moet zeggen dat cadeautjes en kinderspeelgoed sowieso een aanrader is. Dit kan je echt een euforie boost geven tijdens een trip.
- Coming Down - 06.00
We hebben nog lang gechillt, gesmoked, gespaced en gepraat tot diep in de nacht. We bleven allemaal bij N slapen dus we hoefden gelukkig niet meer naar huis. We waren de volgende dag allemaal behoorlijk gaar. Het heeft bij de meeste van ons wel 2-3 dagen geduurd voordat we weer helemaal 100% waren.
Al met al was het een geweldige avond met een hoop onvergetelijke ervaringen. Vooral het moment in m'n eentje naast die struik en in het bos zal ik nooit vergeten! Het was ook zeker een avond die je niet te vaak moet doen. We hebben de gebruiksaanwijzingen een beetje verdraait en we weten dat het eigenlijk niet goed is om zoveel te gebruiken. Maargoed, ik heb er zeker geen spijt van. laat ik het daarop houden.
Phew.. behoorlijk verhaal zie ik nu. Ik hoop dat jullie het een beetje chill vonden om te lezen, want ik kan zelf namelijk ook erg genieten van een goed geschreven report.
Ciao!"