Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ja laat dat weten, en ook waar je hem vandaan heb. Altijd makkelijk. GReetz"
"Hoi. Om even antwoord te geven op je vragen. Het daglicht op je kamer is genoeg. Een eventuele lamp is niet nodig. Bij je slang steken is geen goed idee vanwege de hygiëne. De kans op besmetting word vele malen groter in het terrarium omdat de slang ontlast in de bak. Als ik jou was gewoon lekker een warmte matje kopen. Groeten joerie"
"juifencarton zei: Dus als ik het goed doorheb kan ik ze gewoon blootstellen aan het licht dat binnenvalt? Ik vind inderdaad op het internet terug dat je de kweekset in daglicht moet zetten maar niet in direct zonlicht (ergo, mijn kamer is dus ideaal want ik heb geen rechtstreekse zoninval). Ik heb eigenlijk nog plaats naast mijn terrarium( staat op een kastje). Kan ik dus de warmtemat van de slang wat verder duwen zodat deze vanonder het terrarium uitkomt en vervolgens hierop mijn kweekset plaatsen (uiteraard met wat blokjes hout eronder om direct contact te vermijden) of zal dit te warm zijn? Alvast bedankt Klik om te vergroten... Inderdaad niet in direct zonlicht. Lichtval van buiten is meer als genoeg. Ik zet ze altijd gewoon in een hoekje in de kamer. Het ligt er een beetje aan welk merk warmtemat je heb. Ik weet van bijv zoomed dat deze bloedheet kunnen worden. Ik denk niet dat als je de kweekset op blokjes hout zet dat de warmtemat genoeg warmte straalt. Het beste zou je kunnen werken met een puls thermostaat. Maar dat word dan weer een duur geintje. Je zal even moeten kijken hoe heet/warm je mat word. Ikzelf gebruik ook matjes maar met thermostaat. Pas ook op met de mat dat je kweekset niet uitdroogt. Verder hoef je het niet te ingewikkeld te maken voor 1 kweekset. Ik zette tijdje terug de kweeksets gewoon neer bij kamer temp (21graden) en dat ging ook prima alleen duurde het wat langer voordat alles begon. Zoals ik al zei even de temp meten van je matje dan weet je meteen of het ken. Gr joerie. P.s wat voor slang heb je, een guttata? Heb zelf erg lang in de reptielen hobby gezeten"
"ik neem de truffels in met rittersport(die vierkante pakjes chocolade) dan proef je nog weing van de truffels. ik had het toevallig liggen en het was op deze manier goed te doen groetjes joerie"
"Op het moment de truffels. Het leukst vond ik toch de paddo's altijd"
"Hoi dernael, Tip van mij is om te gaan zoeken in de terrarium hobby of de wiet business. Ikzelf gebruik bij het uitbroeden van mijn slangen eieren een gewone warmtemat met een habistat thermostaat. Dan ben je zo een 50euro kwijt incl thermostaat en warmtemat. Voor mijn kleine wiet plantjes/zaadjes gebruikte ik een warmtemat met regelaar ben alleen de naam even kwijt. Moet je even tegoed houden van mij. Kan wel vertellen dat bij mij met een losse thermostaat beter werkte. GReetz"