"Wie: vrouw 19 jaar 90kg
Setting: bij een vriend thuis (hij woont antikraak in een oud schoolgebouw) met een kleine groep goeie vrienden
Wat: een halve xtc pil (120mg) en een bommetje mdma van 40-50mg, heel wat lachgas en een beetje wiet
Ik heb niks van de avond opgeschreven, dus ik probeer interessante momenten op te schrijven.
Dit was de eerste keer xtc in een thuissetting, wat heel anders maar eigenlijk nog fijner is dan op een feestje, vooral als je met je beste vrienden bent. We namen rond 10u ons eerste kwartje en bij mij kickte hij ongeveer 40min later in. Een vriend had heel wat lachgas patronen gehaald, dus toen iedereen de xtc voelde, namen we de eerste ballon. Ik had al eens eerder lachgas op xtc gedaan maar deze keer was het toch heel anders. Een vriend had het perfecte nummer opgezet voor deze minitrip en echt, het moment was zo perfect! Deze hele avond zat vol perfecte momenten tijdens ballontjes. Hier een lijstje:
- een vriend begint tijdens zijn ballonnetje opeens met een hele andere stem te praten (wat voor hem ook door de lachgas kwam) en iedereen die de ronde meedeed keek elkaar opeens aan van ''zijn we gek geworden? hallucineren we deze stem?'' iedereen was gemindfucked omdat het zo echt klonk en blijkbaar was het dus ook echt.
- die middag had ik met mijn beste vriendin hele mooie blauwe bloemetjes geplukt. Elke keer dat ik een ballonnetje deed (nam ook dubbele later) kwam ik dieper in die lachgas trip en werden de CEVs duidelijker. Wat ik zag waren deze bloemetjes centraal in een mooi geometrisch patronenspel. Echt vet!
- Tot 3x toe gebeurde het op precies hetzelfde moment in mijn lachgastrip dat twee vrienden van me precies hetzelfde gesprek hadden. We namen ballonnetjes met de hele groep samen, maar blijkbaar gingen we dus precies dezeflde fases door elke keer. Bij de derde keer kreeg ik het door en dat was echt een mindfuck. Natuurlijk kwamen we door de xtc meteen met de theorie dat dat komt doordat we elkaar zo goed aanvoelen of dat het een soort telepathie was.
- De hele avond waren er hele diepgaande gesprekken en tijdens een paar ballonnetjes was dat gesprek zo perfect, dat de woorden als een echo klonken in mijn hoofd en ook precies van toepassing waren.
- Tijdens een paar ballonetjes vond ik ook ''ultieme rust''. Ik kon met mijn lichaam niks meer, maar het voelde alsof er complete ontspanning over mij lichaam trok en ook in mijn hoofd vond ik een rustige plek (ik heb ADD dus nogal een druk hoofd), het was heel vreemd maar heel mooi.
Lijstje met nog meer merkwaardige momenten:
- De hele avond zaten we buiten bij een vuurtje en stond Mars fel aan de hemel, wat echt niet vaak voorkomt en we hebben zoveel vallende sterren en satelieten gezien. Ookal zagen we zelf de vallende ster niet, bijvoorbeeld toen mijn beste vriendin het wel zag en zo verwonderd was, nam ik haar verwondering over en was ik net zo hyped ookal had ik het niet gezien. Het was echt een hele speciale avond.
- Op een gegeven moment moet ik plassen en ren ik door de gang van het verlaten schoolgebouw en was ik zo hyped omdat rennen door de gang zo leuk was. Een vriend van me komt net van de wc en ik zeg 10x tegen hem dat hij ook moet rennen door de gang, want rennen door de gang is leuk en ik ben echt aan het stuiteren. Het rennen voelde gewoon zo nice omdat je een soort van zweefde.
- Nadat ik was uitgerend, ging ik op ontdekkingstocht in de school. Ik verwachte gewoon nog een gang toen ik de hoek om zou gaan, maar tot mijn verbazing was er een grote aula waar allemaal decor stond. Ik heb nog nooit zoveel rare attributen op een plek gezien in mijn leven, het was zo cool! Het voelde echt als een avontuur! Later had ik een vriendin ook nog meegenoment en zij was net zo verwonderd als ik. Ze vond een decorboom die ze ging knuffelen omdat de boom zo'n mooi geluid gaf als je het aaide.
- Er waren vast nog veel meer momenten, maar die ben ik vergeten. Zodra ik op meer kom zet ik ze erbij!
Toen kwam het moment dat ik iets teveel van de joint had gerookt. Ik heb een rare gevoeligheid voor wiet/hash en kan er dus slecht tegen en 3 hijsjes was dus weer teveel. Het effect wat ik meestal krijg is dat ik mentaal ga trippen (ook wanneer ik het niet combineer) en ik het gevoel heb dat ik telkens switch tussen dimensies. Ook wordt het een grote chaos in mijn hoofd. Meestal ga ik hier best wel slecht op omdat het gewoon zoveel moeite kost om de negatieve gedachten van me af te duwen dus ik zat hier nu echt niet op te wachten. Ik ging maar liggen en probeerde het over me heen te laten komen wat aardig lukte. In mijn hoofd zag ik allemaal gekke shit, echt hele random dingen, maar dat was wel leuk. Het voelde alsof de wiet de lachgas weer omhooghaalde dus mijn lichaam voelde ook tintellend en dus het trippende effect. Het enig irritante was dat dimensie-switchen.
Maargoed, toen besloot ik naar buiten te gaan want inmiddels kwam de zon alweer op. Zodra ik buiten was stopte dat dimensie switchen. Toen keek ik in de zon en zag ik allemaal patroontjes (zoals dat google deep dream) en kleurde de wereld heel licht en in een soort van zwart-wit. Toen ik wegkeek was het weer weg, maar begon het op de plek waar ik toen op focuste. Ik vond het zo cool! (ik heb ook nog nooit echt getript) De visuals waren vooral aanwezig als ik erop focuste, dus dat ging ik doen. Ik zag allemaal van die tribal en oosterse dingen, zoals dieren met menselijke eigenschappen (of andersom). Ook kleurde de wereld nog eventjes roze em heb ik nog heel geintrigeerd met een mierennest gespeeld, ik leefde me helemaal in hun wereld in. Ook van dit tripmoment weet ik niet zoveel meer, dus ook hier zal ik toevoegen al bedenk ik nog iets!
conclusie: van veel lachgas en wat hash/wiet kun je echt gaan trippen als je xtc op hebt! Het was wel echt een hele speciale avond die in het teken stond van de sterren en een doorbraak in onze vriendengroep (je wordt zo lekker hecht als je samen xtc doet)!"
In: Trippen op XTC, lachgas en hash!
1-1-2024