Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hey, ik ben een meisje van 16.. en memoederis verslaafd aan speed en cocaïne en ze drinkt veel bier.. ik weet dat ze het gebruikt en was ereen paar keer bij toen ze het gebruikte.. en ze liet het me zien.. en ik maak me erge zorgen om haar ik weet niet PRECIES hoe vaak ze het doet ofzo.. en dat wil ik ook niet weten maar ze gebruikt het al 10 jaar en ze wilt niet stoppen en ik weet niet zo goed wat ik kan doen want ik wil wel graag dat ze stopt en ik heb het haar vaak gezegd en me oom is doodgevonden aan overdosis heroïne ik snap niet dat ze het gebruikt en het maakt me boos..eerst had ze bijna een autoongeluk omdat ze gesnoven & gedronken had met mij in de auto,ik wil jullie graag vragen om hulp omdat ikniet zo geod weet hoe ik hier mee om moet gaan? of wat ik kan doen? of wat PRECIES voor effecten het heeft..want na 10 jaar blijft je gezondheid ookniet meer zo goed denk ik? ik hoop snel op reactie bedankt x heartmusic."
"Pikachu zei: Wow, heftig verhaal... Als ik jou was zou ik je moeder voor het blok zetten. Of je mindert drastisch en doet het alleen nog in het weekend Of ik geef mezelf op bij jeugdzorg en je ziet me niet meer terug voordat ik volwassen ben. Waarschijnlijk heeft ze dan in ieder geval wel door dat het menens is. Heb je ook nog een vader/opa en oma waar je naartoe zou kunnen gaan om je woorden wat kracht bij te zetten? Succes ermee Klik om te vergroten... bedankt voor jullie reactie's het probleem is ik ben 3x van huis weggelopen ook ivm dat van me moeder, en zo dus in aanraking met jeugdzorg geweest hun alles verteld,maar hun hebben mij alleen maar verder weg gebracht en niet geholpen absoluut niet zelfs,ze draaiden alles anders en is het alleen maar erger geworden vind ik hun wil ik echt nmiet meer in huis hebben en ja ik zou uithuisgeplaatt worden maar ik heb ook nog een zusje van 4wat nog thuis woont en ik wil haar niet allen laten ze is super belangrijk voor me dus..en me familie woont allemaal in duitsland en geen contact meer mee dus ook geen optie..en ik vindhet heel erg moeilijk om zelf die stap te zetten want ik wil niet dat ze weet dat ik het was ik wil haar niet het gevoel geven dat ik haar "naai" zeg maar,en via de huisarts zijn we al geweest maar daar weet ik niet zeker wat eruit is gekomen want ze is toen zelf erna toe gegaan,en met haar erover praten kan ik ook niet echt ze zegt of altijd; ik stop ik stop en het gebeurd dan tcoh niet.. of ze zegt dat zeniet wit stoppen en het haar helpt omde problemen te vergeten ik weet geen raad meer maar jullie helpen me erg met jullie reacties echt bedankt groetjes heartmusic"
"TrippyShit zei: Ik zou zoals hier gezegd werd ook 'dreigen' met weggaan bij je moeder als ze niet stopt of veel mindert, een eventuele plek zoeken bij familie ofzo om naar toe te kunnen en dan zal ze het vanzelf allemaal wel inzien denk ik Klik om te vergroten... hey trippyshit, ja alsdat zo makkelijk ging ik ben al 2xweggelopen van thuis waardoor bjz ingeschakeld werd en ik ook voor de rechtermoest (vanwege schoolverzuim) dus als ik nog een keer wegloop pak ik alleen mezelf ermeewant politie brengt me terug naar huis..ik ben nog maar 16 dus ook niet veelaan en familie hebben we geen contact mee en die wonen in duitsland.. bedankt x heartmusic"
"ArieKanariE zei: ik zou niet dreigen ... ik zou geen repercussiemaatregelen treffen ... ik zou niet proberen om net als mn moeder te gaan doen om haar in te laten zien .... op die manier doe je in feite alleen maar dingen die ook slecht zijn voor jouzelf ... en dat is waar je primair aan zal moeten denken, aan hetgeen jijzelf aan kan .. wat je voor jezelf denkt ... datgene is nu een hele tijd het belangrijkst voor jou .. ik zou zelfs .. en dat klinkt heel raar .. je moeder niet eens voor het blok zetten ... ze is niet voor niets al zo lang bezig met die zooi .. en die zooi veranderd je geest, die zorgt ervoor dat je niet meer ziet wat je wel en niet nodig hebt .... in zo'n situatie is iemand voor het blok zetten vaak hetzelfde als Russische roulette. zeker als je diegene niet echt kwijt wilt ... ratten en mensen in het nauw, maken rare sprongen maar er zal wel iets moeten veranderen .. dat is duidelijk ... het is helaas wel heel duidelijk dat je moeder en dus indirect jij ook .. hulp nodig hebben .. jij zal misschien jezelf wel kunnen redden inmiddels, al zou dat niet zo hoeven zijn in een wat idealere zaak maar je moeder kan dat niet ... zij is wel degene die je op de wereld gezet heeft en degene die altijd bij je gebleven is .. zelfs al is ze nu wat 'afgegleden' ... zij is degene die voor jou zou horen te zorgen .. nu is het misschien juist wel tegenovergesteld ... dat is een nogal onwenselijke situatie .. eentje die niet zou horen te bestaan en dus zul jij .. als enig weldenkend mens daar, er iets aan moeten doen ... hoe rot dat ook klinkt ... maar je hoeft dat niet alleen te doen ... de huisarts is iemand die daarmee kan helpen, de telefoon van kinderbescherming, daar kun je anoniem heen bellen. stichting sire .. zo zijn er heel veel instanties die evt kunnen helpen .. maar die kunnen pas helpen, nadat jij ze vraagt om te helpen ... en dat kan een grote stap zijn ... in mijn ogen is dat wel een stap die je zult moeten nemen, hoe moeilijk die ook lijkt ... je bent nog zo jong, maar nu zie je maar weer dat leeftijd niet altijd alles zegt .. je moeder die zoveel ouder is, doet iets wat nogal rot is .. en nu zul jij de volwassene moeten zijn vrees ik ... heel veel sterkte AkA Klik om te vergroten... hey ariekanarie, toen ik je verhaal las raakte het me erg.. ik merk steeds meer dat het me meer belast en die dingen wt jullie zeggen gelijk hebben.. ik ga het eens proberen bij de dokter altans ik daar bang voor ben omdat me moeder daar aangemeld is en ook vaak daar komt..maar ik bedank jullie echt voorjullie steun ik wist dit allemaal niet en ga dingen doen met jullie informatie het helpt me erg dat jullie me zo begrijpen..en met het dreigen enzo klopt het ik wil haar niet kwijt en het klopt precies wat je zegt hierboven,hartstikke bedankt voor all jjullie hulp echt bedankt xheartmusic"