Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"hallo, ik ben nieuw en zoek eigenlijk een beetje feedback ben vanaf mijn 13e tot nu verslaafd aan allerlei middelen. welliswaar met periodes maar toch een aantal jaren geleden kwam ik er per ongeluk achter dat door het gebruik van codeine ik geen terugval meer kreeg, werd rustiger en eindelijk stabiel. ik gebruik 13 tabl van 20 mg per dag. sinds 3 maanden voorgeschreven door het jellinek. nu wilde 2 wekwn geleden dat ik zou overstappen op de methadon er werd een schema gemaakt. elke dag 2 codeine minder en 1 mehadon tablet erbij. dit liep dus volledig uit de hand binnen een paar dagen was mijn voorraad van zowel de codeine als de methadon op ( 1 week voorraad ) terug naar de jellinek en de meth afgebouwd naar nul. nu het probleem ook meteen teruggezet van 13 tab. per dag naar 11 tabl. de trek en ontwenningsverschijnselen komen in alle hevigheid terug. bij 13 tabl geen problemen met 11 wel. wie weet of je de codeine kan stoppen en over kan stappen op methadon en hoeveel . bij het jellinek willen ze eerst de codeine afbouwen ik wil de codeine stoppen en aan de meth. beginnen. heeft iemand hier ervaring mee. gr hanky panky"
"hoi sarori. bedankt voor je reactie, ik ga vandaag toch even de dokter bellen en vragen of ik methadon kan gaan gebruiken zonder de codeine. het geeft mij totaal geen kick en ik gebruik het alleen om niet ziek te worden of onrustig. ik heb zelf ook al gedacht aan c.a 35 of 40 mg het is het proberen waard. codeine op zich is niet schadelijk voor je ook niet in grote hoeveelheden de dafalgan die jij gebruikte echter wel dit komt door de paracetamol die erbij zit. mocht het toch mislopen met de codeine probeer dan in ieder geval codeine zonder paracetamol te gebruiken. heeft iemand nog een tip voor me hoe ik veilig over kan stappen op de methadon. ik heb helaas niemand waar ik hierover kan praten mijn man en kinderen weten niets van mijn verslaving aan codeine. gr hanky"
"nou gisteren gebeld door het jellinek, ze hadden het in het team gegooid en ik kon meteen weer naar 13 tabl per dag ze wilden het risico niet nemen dat ik naar andere middelen zou grijpen. ik vond dit zeer begrijpend van ze. ik kan wel afbouwen maar als ik op een bepaalde dosis kom op 10 bv gaat het geheid mis. heeft iemand ervaring met het zonder afbouw van de codeine gewoon gelijk naar meth. over te gaan en hoeveel zou dat dan moeten zijn. hanky"