Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo mensen, ik ben nieuw hier en heb een prangende vraag naar ervaringen van mensen mbt 'afbouwen met Oxycodon'. December 2022 kreeg ik weer last van mijn chronische pijn in mijn dikke darm (ziekte van Crohn). Ik had weer een flinke ontsteking. Elke dag pijn en ik kreeg een nieuwe behandeling, maar die sloeg tot Mei niet aan. Telkens de pijnstillers afgeketst (omdat ik wist van verslaving en hoe moeilijk het kan zijn om ermee te stoppen), maar toch in Mei aan begonnen want ik hield de pijn niet meer. De eerste 9 weken 40mg gebruikt en daarna nog 6 weken 100mg, omdat de nieuwe behandeling nog niet aansloeg. (nu, even afknijpen; het gaat wel beter met mijn ontlasting). In 3de week van Augustus zelf begonnen met afbouwen, omdat ik en me beter voelde, en er gewoonweg vanaf wilde. Van de assistent in het ziekenhuis kreeg ik te horen "je kan in 3 dagen naar 50mg", van huisarts 1 kreeg ik te horen "binnen 3 dagen naar 70mg en dan 4 dagen daarna na 50mg". In mijn eerste twee weken ben ik dus al naar 70mg gegaan, en enorme last gehad van onrust, rillen, angstaanvallen en slapeloosheid. Nu naar mijn andere huisarts gegaan en die zei in de derde week naar 60mg. Zo ver is het nu. Ik ben nu precies 3 weken verder. Mijn onrust is afgenomen maar mijn slaapprobleem is groter geworden; ik kan bijna niet slapen en ben daarom helemaal kapot. Heb wel een slaapmiddel, maar dat werkt niet echt. Mijn vragen zijn: 1- Wat is verstandig om per week af te bouwen zonder te veel bijwerkingen? - van verschillende mensen hoorde ik dat met 5mg per week afbouwen wel te doen is ipv per week 10mg of 20mg. Ik wil daarom vanaf morgen over van 60mg naar 55mg. 2 - Gaat de slapeloosheid op een gegeven moment over, of blijft dat voorlopig zo? Iemand er ervaring mee? 3 - Alle ervaringsverhalen zijn welkom! Dyon Slootjes"
"Bedankt voor je antwoorden. Ik zie nergens dat ik mijn gebruiksnaam kan veranderen? Is dat überhaupt wel mogelijk?"
"Oke. Ik zie dat ik mijn naam pas op 12 oktober kan veranderen. Over een maand dus. In principe vind ik het niet zo erg als mensen nu mijn naam op Google bij deze vraag zien, gezien ik er niet verslaafd aan ben of iets anders negatiefs. Ben benieuwd naar ervaringen en/of adviezen"
"Hi Red pill. Hartstikke bedankt voor je reactie! Week 1 ben ik dus van 100 naar 80mg gegaan = 20%. Zat helemaal te trillen en slapeloze nachten. Week 2 van 80mg naar 70mg. = 12,5%. Dezelfde klachten als in week 1. Week 3 (nu precies voorbij) naar 60mg gegaan. Enorme slapeloosheid nu. Ik denk dat ik na 55mg aanstaande week. Vooral van de 'slapeloosheid' wil ik af. Heb daar nu wel pillen voor, maar die werken niet helemaal. En in week 4 ga ik proberen naar 50 te gaan. Dan ben ik in ieder geval in 1 maand gehalveerd. Het is nog de vraag of mijn dikke darm weer goed gaat werken, maar voor nu werkt deze steeds beter. Vandaar dat ik ook halverwege Augustus bedacht dat ik wilde afbouwen. Bedankt voor je reactie en ik stuur je een pm!"