Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey Bedankt voor alle reacties. Ik dacht eerst nog niet dat ik echt in de groep viel die hulp moest zoeken maar merk wel steeds meer dat ik niet zelf van mn verslaving af kom. Toch klinkt 'gewoon hulp zoeken of naar de huisarts gaan' heel veel moeilijker voor mij dan het misschien lijkt. Dit komt ook omdat ik al vaker naar de huisarts ben geweest voor mentale problemen en ze die problemen gewoon opzei schoven met het idee dat het normale tiener problemen waren. Maar ik denk dat het het nog wel waard is om nog een keer te proberen, vooral omdat het nu veel slechter met me gaat dan eerst. Anyways dankt voor de tips en ik hoop dat er iets bij zit dat helpt xx"
"Hey lieve mensen, Ik deal nu al een paar maanden met een 3mmc verslaving en mijn vrienden snappen niet echt waar ik mee deal als ik het er met ze over heb (wat voor mij al een hele zware stap was) ik zou daarom graag met mensen praten die met het zelfde probleem zitten en me kunnen begrijpen. Ik weet niet of dit het juiste forum is om deze mensen te ontmoeten but its worth a try i guess Ik hoop dat het goed gaat met jullie en ben benieuwd of ik op deze manier van iemand iets hoor xx Veel liefs van N"
"Hey lieve mensen, Ik zag dat er al een aantal (oude) forums zijn over dit onderwerp, maar had niet het gevoel dat het nog nut had om hierop te reageren. Ik heb mijn acc op deze site eigenlijk alleen voor dit onderwerp aangemaakt dus dacht dat ik er net zo goed een forum voor kon aanmaken: 3mmc verslaving, je ziet het steeds vaker op social media en het journaal enzo maar nogsteeds heb ik geen flauw idee wat mij zou kunnen helpen met mijn verslaving. Ik begon ongeveer een jaar geleden met 3mmc zoals bijna iedereen: gewoon gezellig met vrienden of bij een avond uit. Daarom snappen mijn vrienden ook niet echt waarom het mij niet lukt om het daarbij te houden denk ik, ze kennen de drang gewoon niet. Mijn beste vriendin probeert me heel erg te helpen maar het is gewoon een feit dat ze niet snapt waar ik mee deal. Ik weet niet zo goed hoe ik verder moet of wie ik nog om hulp zou kunnen vragen. Ik zou hier daarom graag mensen ontmoeten die misschien tips hebben om af te kicken of met dezelfde problemen zitten. Ik heb heel erg het gevoel dat ik zelf nu op een soort van punt zit waar ik of echt moet afkicken, of het helemaal fout kan gaan. Alsof ik net op het randje leef. Ik weet niet of er hier mensen zijn die met hetzelfde probleem zitten, maar als dat wel zo is zou ik graag van ze horen want ik kom er zelf niet meer uit. (sorry als ik niks an deze site snap lol ik doe me best 😎) Heel veel liefs van No💜"
"Rivalrie zei: De vraag die jij je moet stellen denk ik is; waarom gebruik ik? Is dit gebruik zo gegroeid omdat je depressief bent,.of sociale angst hebt of misschien een persoonlijkheidsstoornis? Vaak liggen er diepere problemen aan de grondslag van een verslaving. Heb je in dit kader al eens met een psycholoog gesproken? Of je huisarts? Klik om te vergroten... Hey! Ik denk dat ik steeds blijf gebruiken omdat ik een betere versie van mezelf ben als ik dit doe. Het is alsof ik normaal niet echt iets voor elkaar krijg en als een soort van zombie leef. Ik ben dan ook veel socialer en denk dat andere mensen me dan een leuker persoon vinden. Ik voel me ook alleen 'levend' als ik drugs gebruik en denk dat ik dat gevoel nodig heb om het leven te waarderen. Ik wil inderdaad al een tijdje naar een psycholoog, maar mijn vorige psych snapte mij en mijn problemen niet omdat ik het heel lastig vind deze uit te leggen. (misschien toch maar een nieuwe psycholoog proberen te vinden, want zo gaat het duidelijk ook niet de goede kant op) Heel erg bedankt voor je reactie iniedergeval 💜💜"