Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal. Ik wil middels deze post nog even iets toevoegen. Waarom blowen mensen? Om te verdoven. Wat verdooft men dan? Dat kan verschillend zijn. Voor de een is dit verveling voor de ander eenzaamheid, er kunnen legio redenen zijn. Stel je nu eens voor dat je al je problemen kunt visualiseren met een glas water. Pak een glas, vul het volledig met water, pak het vast en houdt je arm gestrekt. Probeer dit je hele leven vol te houden. Gaat niet lukken. Je probeert je problemen van je af te houden maar het is te zwaar. Pak datzelfde glas nu nog eens vast maar zet het op je schoot. Nu zijn de problemen onderdeel van jezelf. Je hebt ze een plaats gegeven en je kunt verder. Middels deze metafoor wil ik aangeven wat iedereen te doen staat die van een verslaving af wil komen. Het accepteren van je situatie cq. problemen en van daaruit er achter zien te komen wat je WIL doen i.p.v. wat je MOET doen. Dat betekent in veel gevallen een complete verandering van gedrag- en leefstijlpatronen. En dat is voor ieder mens een helse opgave. Succes!"