Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goedenavond beste leden, Ik heb al het 1 en ander gegoogled over hasj space cake maken, maar ik kan nu niet direct vinden hoeveel hasj je nodig hebt voor een hele cake. Mijn vriend eet al jaren dagelijks space cake, maar degene die hij in de shop koopt hebben vaak te weinig effect, dan moet hij 2 cake,s eten en dat wordt een dure hobby. Nu hebben we al een paar keer zelf muffins gemaakt maar omdat we nog niet weten hoe je hasj boter maakt en wat de hoeveelheden zijn brokkelen we de hasj gewoon door het beslag maar dan zit hij op hasj te kauwen, wat ook niet ideaal is. Dus mijn vraag is, hoeveel heb je nodig voor een hele cake en hoe kan je het beste hasj boter maken?"
"deze pagina had ik inderdaad ook gevonden, maar daar staat niet hoeveel je nodig hebt voor een hele cake. 3 gram lijkt mij weinig voor een hele cake aangezien mijn vriend met 1 gram 2 muffins maakt. Anders is het te licht voor hem."
"boter staat te pruttelen, ben benieuwd. Hoelang moet het in de koelkast afkoelen? Er staat een paar uur laten afkoelen, maarja is dat 2 uur,3 uur. Ik laat jullie uiteraard weten hoe de cake bevalt"
"SuperSilverHaze zei: Afkoelen is niet perse nodig, de werkzame stoffen zitten er al in. Ik doe de cake nooit in de koelkast maar laat hem 1u staan op het aanrecht ongeveer en eet hem als hij nog een beetje lauw en zacht is. Smakelijk en veel plezier Klik om te vergroten... ik bedoel nadat de boter gesmolten is, er staat bij het recept dat je het enkele uren in de koelkast moet zetten zodat de boter kan stollen. Dus voordat je cake gaat maken"
"volgende keer dus au bain marie maken, het staat nu zo,n 2 uur in de koelkast maar het is nog erg waterig, dus nog niet geschikt om cake van te maken. Vrees dat dat vanavond niet meer gaat lukken"
"Als je de boter "au bain marie" had gemaakt en niet met water had het niet hoeven afkoelen. De boter eerst laten afkoelen heeft geen enkele invloed op de potentie. Kan ik ergens vinden hoe ik het au bain marie maak?"
"Snap niet wat er fout gegaan is, alles volgens het hasj boter recept gemaakt. Trek ik net koelkast open is het amper gestold? Alle het bruingekleurde is gewoon nog water. Kan ik daar nog iets van maken want is wel erg zonde. 50 euro weg."
"inner_search zei: Boter te lang opgestaan en kapot wrs. Schift je boter of is het een mooie samengekoekte massa ? Klik om te vergroten... Het schift, en gewoon geel. Al de hasj zit in het water. We hadden het 2 uur verwarmt, want in het recept stond, hoe langer je het warmt, hoe sterker het wordt. Vanaf het begin werd de boter niet bruin🤔. Kunnen we nog iets doen met het hasj/boter water?"
"inner_search zei: Zelfde als je deed met water , maar inplaats daarvan pak je een hittebestendige overschotel (een ronde) die net niet in een pot kan. Vul je de helf Met water en laat je koken , zet het lager dat het net niet kookt. En dan de boter ik de ovenschaal me de hash erbij. Zo komt de boter niet in contact met het water en ook niet boven de 100 graden Als je net onder kookpunt blijft (stoom word wel warmer dan 100 graden Als het water verdampt) En als je foto's of filmpjes wilt is er altijd. www.google.be En verscholgens typ , diy au bain marie. Like Magic ! Klik om te vergroten... Van de week proef gedraait met 1 gram😉. Dat is goed gegaan. Nu hebben we 5,5 gram voor 240 boter. We gaan het weer proberen. Er hoeft maar 150 gram boter bij de cakemix. Bewaar ik de rest in de koelkast of vriezer?"