Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het is de eerste keer dat ik me hier meld op dit forum. Begin dit jaar heb ik een ontzettend lieve man leren kennen, zeg maar en dat meen ik de liefde van men leven. Hij heeft me onmiddellijk zijn voorgeschiedenis uitgelegd : verslaafd aan heroine, cocaine, xtc, paddo's, weed maar door een zelfmoordpoging eveneens begin dit jaar beloofde hij me dat hij alle moeite van de wereld zou doen om hiermee te stoppen. Ik dus een leek wat betreft drugs, nog nooit in mijn hele leven mee in aanraking geweest. We zijn voor onze relatie gegaan, en zijn nu onderwijl bijna 10 maanden samen en ik heb er absoluut geen spijt van. In augustus dit jaar had hij het heel moeilijk, wou weed roken maar wou absoluut niet terug naar andere drugs. Na veel gepraat en een belofte van ik doe het om het half jaar, enkel weed, niet meer niet minder zijn we samen weed gaan kopen, 1 gram. Na het gebruik alles goed, geen drang meer tot deze week. Ik heb in het ziekenhuis gelegen en kreeg zware pijnstillers mee naar huis. Ondanks hij me van in het begin gemeld heeft om op te passen met morfine wegens vroeger heroine gebruik heb ik hem een tablet zaldiar gegeven (zit een bepaalde hoeveelheid contramal in) wegens hoofdpijn. Pas na inname van deze tablet ben ik tot het besef gekomen dat er morfine in zit. Hij heeft het nu terug ontzettend moeilijk en zou indien hij kon terug weed gaan kopen. Hij kan dat absoluut maar onze relatie is gebaseerd op eerlijkheid en ik heb een houding van neen, heb bang dat de termijnen terug korter en korter worden en heb bang dat ik dat niet aankan. Heb hem 1 keer gezien onder wied en verdorie dat viel serieus tegen bij mij. Ik wist niet waar ik het had. Hoe kan ik hem helpen? Hij beseft maar al te goed dat hij niet terug wil naar zijn vroeger leven maar hij weet ook dat hij serieus verslaafd is geweest. Heeft in totaal 8 jaar drugs gebruikt vanaf zijn 17de. Neemt momenteel tranxene in, gaat naar de psychiater en krijgt ambulante begeleiding. Verder ben ik er voor meer dan 100% voor hem, zoals reeds gemeld hij is mijn grote liefde en hier zit dan een leekske dat er niks van kent, niks van weet en het soms allemaal niet wil weten. Graag jullie raad/advies... Thx"
"Alvast bedankt voor jullie antwoorden... Waar ik het moeilijk mee had? Inderdaad hij was afwezig, lachkick maar daar heb ik geen moeite mee. Heb het wel moeilijk met het feit dat zijn reactie is alsof je goed dronken bent, ogen die weg draaien en op niets kunnen fixeren. Ligt misschien ook aan mezelf daar ik jaren een relatie heb gehad met een alcoholieker en dezelfde symptomen kwamen terug naar boven en daar keer ik me vanaf. Verder ligt natuurlijk bij mij de grote vraag of het bij weed gaat blijven gezien zijn verleden. We praten veel over dit onderwerp met elkaar, ik doe mijn best om het te begrijpen en om het een plaats te geven binnen onze relatie. Heb hem al gezegd dat ik daar met niemand anders kan over praten, mijn ouders, zussen, familie, vriendenkring zijn fel gekant tegen drugs ook tegen soft drugs dus met hun kan ik dus absoluut dit onderwerp niet aankaarten. Weten jullie iets over het gebruik van tranxene (hij neemt 3 comprimes/dag) en weed? Interacties? Verder neemt hij ook nog nestrolan s avonds om te slapen. Zelf ben ik absoluut niet tegen het gebruik van weed, maar ik ben niet de persoon om dit te gebruiken. Dus ik zal hierin een leek blijven, dat weet hij. Is natuurlijk niet leuk daar hij zijn vroegere vrienden soms mist waar hij drugs mee nam en dit nu niet meer kan vermits het bij hun ook hard drugs zijn. Momenteel volgt hij terug les om zijn diploma te behalen. Ondanks dat er op t school (tweedekansonderwijs) soms over drugs wordt gepraat heeft hij het moeilijk daar hij zijn verleden niet wil prijs geven. De enigste die hij heeft om er over te praten ben ikzelf, de psychiater en de ambulante hulpverlening. Verder zijn in zijn familie (oa zijn mama) veel gevallen van depressies gekend. Wat me verontrust als hij terug op regelmatige basis weed zou gebruiken. Groetjes en nogmaals bedankt!"