Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hierbij mijn verhaal. Wel uit Be. Vermoed dat er hier nog wel rondlopen uit Be die thuis in een huurwoning blowen. Ik woon in een landelijk gelegen huurwoning, vrijstaand en met tuin. Dus geen bovenburen en ook geen directe buren. Eigen voordeur en achterdeur. Je zou verwachten dat je in een dergelijke woning wel eens een jointje kan opsteken, zonder dat buren dit merken. Ik heb wel pech dat de verhuurder ook mijn buurman is. Deze man is controle ziek en denkt dat hij als huisbaas meer rechten heeft dan een doorsnee burger. Ik blowde in het verleden wel eens een jointje in huis. Ik zorgde er dan wel voor dat alle vensters gesloten waren. Op een mooie dag, krijg ik een brief in de bus waar ik wordt beschuldigd van blowen. Volgens de brief bracht ik hiermee onherstelbare schade toe aan de woning. Ik ben geen jonge gast meer en ik betaal ook altijd netjes op tijd de torenhoge huur voor deze woning. Dus ik dacht op het moment dat ik de brief las dat de verhuurder geen zaken heeft met wat ik in mijn vrije tijd doe. Groot was mijn verbazing en woede toen ik een paar dagen later vernam dat de verhuurder dezelfde brief ook had verstuurd naar andere mensen. (politie, andere buren, mijn familie, immo kantoor) Ik ben direct naar de politie gegaan en hun reactie was heel duidelijk. De verhuurder heeft geen zaken met mijn eventueel druggebruik. Daarnaast vroegen ze zich ofdat de verhuurder geen huisvredebreuk had gepleegd. Want hoe kon hij immers weten van mijn geblow zonder in de woning te zijn geweest? Ze hadden in het verleden van vorige huurders ook al klachten binnengekregen wegens huisvredebreuk vanwege deze zelfde verhuurder. Ze stelden voor om een klacht in te dienen wegens laster. De politie heeft toen een proces verbaal opgesteld en ze vertelden dat ze dit hoogstwaarschijnlijk zouden klasseren. Ze zouden wel met de verhuurder gaan praten. Twee maand later stond de agent die de aangifte had genoteerd aan mijn deur. Hij vertelde dat ze de klacht erg serieus namen en dat ze het dossier hadden overgemaakt aan justitie. Mijn verhuurder zal zich dus binnenkort moeten verantwoorden voor laster. Ik ben nu wel paranoia geworden. De fun is er af en ben dan ook gestopt. Een vriend van mij is al 15 jaar politie agent en hij blowt lekker gezellig op zijn terras. Heel de de buurt kan meegenieten. Hij maakt zich geen zorgen. Dit gezellig en zonder zorgen blowen is dus voorbij voor mij. Binnenkort verhuizen. Kijk er al naar uit. Een dergelijk verhaal is echt de uitzondering hoor. Vorige huisbaas wist ook van blowen (stond eens aan mijn deur op het verkeerde moment) maar zolang ik huur betaalde en de woning netjes onderhield was alles goed voor hem."