Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, ik lees hier al een tijdje mee maar nu had ik toch zelf een vraagje. Ik gebruik namelijk al 1.5 jaar rilatine voor mijn add. Dit ging goed het eerste halfjaar,maar na dit halfjaar volgde een jaar van op de werkdagen 's ochtends telkens 50 mg rilatine te nemen(oraal)... Soms was er dan ook een dag in de week dat ik wel eens 100 mg nam puur recreationeel.... Nu plan ik hier gewoon mee te stoppen over enkele dagen (examens gedaan en vakantie) maar ik zit met een angst dat ik mijn lichaam nu onomkeerbaar heb beschadigd,vaak heb ik dat als het uitwerkt dat ik koppijn krijg,pijn aan het hart en paranoia. En moest het nu zijn dat ik bijvoorbeeld mijn hart heb beschadigd,kan dit dan nog genezen als ik er gewoon bij stop? Ben ook nog heel jong (1. Voor te stoppen vormt ook geen enkel probleem,ik heb al eens 2 keer een maand niks gehad omdat mijn voorschrift vroegtijdig op was en toen ging dat zonder problemen... Al bij al ben ik tot de conclusie gekomen dat al die geneesmiddelen maar een grote bucht is... Ik wil hier nooit meer iets bij te maken hebben en ik kan het dan ook iedereen afraden ooit met rilatine recreationeel te beginnen, het is echt geen pretje..."
"Bedankt voor de reactie! Ik ben nu ongeveer 1 week gestopt en het gaat heel goed! Van de klachten die ik had heb ik niks meer gemerkt, mijn add is wel verergerd maar dat maakt weinig uit aangezien het nu toch vakantie is en ik niks moet presteren. Alleen heb ik soms wel nog eens last van dat mijn hart dat ineens een stuk sneller begint te slaan zonder enige oorzaak,dit gebeurd altijd heel random. Ik denk dat dat wel zoiets zal zijn dat weg zal gaan na een tijdje..."
"Ja ik nam het alleen maar 's ochtends omdat ik dan een heel lange tocht naar school moet maken en ja dit was gewoon gewoonte... Tegen 10 uur kreeg ik dan idd veel negatieve gevoelens en was ik snel geïrriteerd daarom dat ik dan ook voor de rest van de dag juist niks meer wou nemen. Als ik dan smiddag had gegeten zeg maar dan was die "crash" ook voorbij en voelde ik mij weer redelijk normaal. Ik had het meer nodig puur uit gewoonte voor die saaie lange reis naar school iets leuker te maken. Het is alweer 2 dagen geleden dat ik voor het laatst die hartkloppingen had dus ik denk dat dat nog wel goed komt."