Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal! Ik gebruik al 2 jaar een paar druppels thc olie voor het slapen omdat ik reumatoïde artritis heb. Ik slaap er beter door, heb minder last van stijfheid en pijn en functioneer daardoor overdag ook vaak beter. Het helpt me zo goed dat ik al 1,5 jaar geen reumamedicatie (lees: serieus echte chemische troep) nodig heb. Nu ga ik eindelijk weer eens lekker op vakantie na al dat coronagedoe naar Frankrijk. Maar ik vraag me af, kan ik mijn thc olie meenemen? Of beland ik straks in een Franse cel omdat ik lekker wil slapen? 🙈 Ik heb het niet via een arts, ik heb zelf een adresje viavia. Dus kan geen medische verklaring overleggen. ik heb wel gezocht op google maar kan niet echt vinden hoe het zit. Ik lees veel verschillende dingen. Ik zou best een risico durven nemen als ik een boete van een paar honderd euro moet betalen in het ergste geval, maar de cel ingaan lijkt me weer wat ver gaan… Iemand een idee hoe dit zit? We gaan met de auto trouwens. ik hoop op enig inzicht van experts Bedankt!!"
"Geneesmiddel zei: @assievoc Sporadisch zetten ze een drugs- en wapengerichte actie met steekproefsgewijze controle op aan de grenzen. Het is theoretisch mogelijk, maar de kans dat het gebeurt is ongelooflijk klein. Als je in z'n geval maar een kleine hoeveelheid bij je hebt, zul je hoogstens een geldboete krijgen en echt geen celstraf. Buiten dit scenario zie ik geen valkuilen eigenlijk. Want ... In welk scenario zie jij de Franse politie jouw auto doorzoeken? En dan nog, in welk scenario zie jij ze jouw ultra-kleine potje met niet-geurende en kleurloze vloeistof vinden ergens op de bodem van je tas? En zelfs dan... in welk scenario zie jij ze dat herkennen en onderscheiden van hooikoortsspray, oogdruppels, water, tea tree oil, frituurvet of wat jij graag meeneemt in kleine flesjes? Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie Ja de kans acht ik zelf ook wel klein. Maar heb in het verleden een keer meegemaakt dat ze ook honden erbij haalden aan de grens en ik had gelukkig toen niks bij me. Maar dat was behoorlijk intimiderend. Ik schat in dat de honden mijn flesje dan wel onderscheppen. (De vloeistof geurt wel degelijk! Maar niet als je het flesje dicht laat.) Maar ik begrijp ook dat deze kans erg klein is."