Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik herken het gevoel en de situatie uit eigen ervaring. Ik probeer me in te beelden in het door jou beschreven verhaal en met mijn eigen ervaring kan ik misschien duidelijkheid geven. Misschien helpt het jou ook. In het verleden heb ik ook van deze paranoia aanvallen gehad met de zelfde door jou beschreven situaties. Denken dat je vrienden over je praten, dat ze jou willen gek maken. Het praten in raadsels om een geheime boodschap over te brengen die informatie over jou bevat. Je eigen perceptie van de realiteit je bent overtuigd dat het zo is en niet anders. Het gelijk denken als iemand met de telefoon zit te klooien dat ze smssen over jou. Ik ben geen gediplomeerde dokter maar door mijn eigen ervaring kan ik met een hoge zekerheid zeggen dat jij je dit zelf inbeeld. (paranoia/angst aanval) Het kan zijn dat je er gevoelig voor bent. Slecht zelfbeeld. Weinig zelfvertrouwen. Slaapgebrek is ook een grote boosdoener. Wantrouwig zijn. Het begint met het horen van iets zoals je aangeeft: Ik hoorde vanuit mijn tent dat de vriendin van onze beste vriend, tegen mijn vriend allerlei dingen aan t vertellen was over mij. Dat ze aan het praten zijn dat zal heust wel, maar de interpretatie dat het over jou gaat en ook negatief is heel herkenbaar. Toen jij dacht te horen dat ze het over jou hadden. Heb je toen zeer aandachtig geluisterd en ondertussen scenario's in je hoofd afgedraaid waar ze het overhebben ? Had je van te voren een slecht gevoel of gedachte gehad over die vriendin en vriend? Als zulke negatieve gedachten in je hoofd zitten op dat moment en jij focust je er op maak jij je zelf gek en trigger je zo'n aanval/trip noem hoe je het noemen wilt. Wanneer je er in zit kom je er haast niet meer uit, alles wat gebeurd na het punt dat de aanval/trip getriggerd is zal als negatief over jou opgevat worden. Het probleem is dat dit zo echt lijkt en je bent er van overtuigd dat het zo is, zelfs dagen weken er na heb je nog steeds twijfels. Hierdoor ben je onzeker wat nou wel realiteit is en wat niet en kan dit vaker gebeuren als je drugs gebruikt, zeker als je er bang voor bent dat het gebeurd. Zulke aanvallen/trips kan ook het vertrouwen in die mensen betrokken compleet wegnemen als dat het geval is zou ik geen drugs gebruiken met die personen er bij. Als ik fout zit of iets verkeerd begrepen heb uit jou verhaal reken mij er niet mee af. Ik probeer duidelijkheid te geven en of te helpen. Als dit vaker voorkomt zou ik stoppen met drugs. Het gevolg als je toch door gaat terwijl dit vaker gebeurt kan zijn dat je in het normale leven er ook last van krijgt. Ik ben zon mongool geweest om gewoon door te gebruiken en heb er zeker last van gehad in het dagelijkse leven. Ik heb uiteindelijk me vrienden gedag gezegd en heb de groep verlaten. Het was op een gegeven moment alleen maar drugs verder niets anders dus daar zit je dan midden in ook niet echt helpend. Ik zeg niet dat jij het zelfde moet doen. Je kunt zelf wel bepalen of het een gezonde vriendschap is. Geen drugs meer gebruikt minstens 8 maanden niets maar dan ook niets. Uiteindelijk komt het wel weer goed maar het heeft tijd nodig. Deze week voor het eerst weer is pep geprobeerd tijdens een school dag een soort test aan me zelf. Ik heb nergens last van gehad. Geen negatieve gedachtes of complot theorieën Gewoon lekker gevoel blij schik gehad pep pretbek. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en misschien iemand anders die het zelfde ervaren heeft. Groeten"