Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Nieuwe gebruiker hier, met m'n eerste post. Ik gooi graag even een vraag in de groep om te kijken of iémand iets herkent van mijn verhaal over permanente schade na een avondje stappen. Heb t/m een jaar of vijf geleden diverse uitgaansdrugs gebruikt (xtc, coke, speed). Afgezien van wat brakke dagen erna heb ik er nooit langdurige schadelijke effecten van ondervonden. Maar één keer (jaren geleden alweer) heb ik een redelijk onschuldige (dacht ik) drug van de smartshop gebruikt. Een soort 'natuurlijke xtc', in de vorm van pillen met geranium- en guerana-extract. Twee pillen in een zakje, aanbevolen hoeveelheid 1 per etmaal. Tijdens de avond zijn er toch 2 stuks naar binnen gegaan, samen met de nodige wodka-red bulls (dus cafeïne). Het bewuste avondje is intussen alweer zeven jaar geleden. De pilletjes maakten me wat zweverig, de alcohol wat aangeschoten, en het was een plezierige nacht. Volgende dag natuurlijk brak. Maar ook de hele week erna voelde ik me verrassend slecht, met vage klachten in het hoofd en wat momenten van 'er even niet bij zijn'. Toen het ergste hiervan weer weggetrokken was, bleef ik achter met een tintelend-jeukende huid op het bovenste deel van mijn gezicht. Voorhoofd, bovenkant van de wangen, de slapen. Duizenden onderhuidse zenuwen die kleine signaaltjes geven. Als ik erover wrijf, is het even wat minder. Doe ik dat niet, dan intensiveert het gevoel zich soms op een paar plekken tot de sensatie dat er een potlood met scherpe punt op de huid gezet wordt. Dit alles is in de afgelopen zeven jaar een dagelijkse werkelijkheid gebleven. Bij vermoeidheid, ziekte en stress is het erger, evenals aan het eind van de werkdag. Ik ben er in de loop der tijd mee naar twee verschillende huisartsen geweest, en bij een neuroloog langs gegaan, maar geen van allen kon er ook maar een nuttig woord over zeggen. Behalve dan dat deze klachten eigenlijk niet zouden moeten kunnen ontstaan door de genoemde ingrediënten. Ik kom op het hele internet ook geen vergelijkbaar verhaal tegen. Wel dingen als het 'tingling scalp syndrome', bijv. als gevolg van suikerziekte, maar niets wat mij herkenbaar voorkomt. Is er iemand die iets vergelijkbaars heeft meegemaakt of die me een richting uit kan wijzen? Alvast heel veel dank!"
"Neo-Shulginist zei: Het is nogal lastig om eenmalig gebruik van een stof, zeven jaar geleden, te linken aan klachten die zich nu afspelen. Ik zou daar geen uitspraken over willen doen. Klik om te vergroten... Voor de helderheid: het gaat om klachten die sinds die dag zijn opgetreden en niet meer zijn verdwenen. Ik heb zelf de indruk dat er een paar duizend zenuwen zijn beschadigd, maar weet niet precies hoe dat heeft kunnen gebeuren. @acht.zes Inderdaad, het zal vast gaan om DMAA. Maar als er zoveel mensen zijn die het regelmatig gebruiken, zou je ook verwachten dat deze mogelijke schade vaker voorkomt, en toch lees ik er nergens iets over. Vreemd... Ik ben overigens ook een krachtsporter, en onderschrijf de opmerking van Neo-Shulginist: de kans op overtraining is vrij groot als je je natuurlijke grenzen niet meer voelt. Dat geldt overigens ook bij duursport. Als wielrenner heb ik ook vaak meegemaakt dat ik spieren ging opbranden bij gebrek aan direct beschikbare brandstof. Met de kenmerkende geur van ammoniak in je zweet na afloop."
"Dat zijn goede punten, heren. Dank! Ik zal deze info eens op een rijtje zetten en er opnieuw een arts mee benaderen. Ik heb niet het idee dat hiervoor een remedie voorhanden is, maar een plausibele diagnose is in ieder geval een goed begin."