"Hallo allemaal,
Ik heb vannacht voor de tweede keer 4fmp geprobeerd, de vorige keer dat ik dit had genomen is bijna een jaar geleden en de effecten bevielen me toen prima. Ik had toen 2 pillen van 120mg gekocht bij de smartshop voor mij en een vriend van me. Die avond naar een goed feestje bij ons in de buurt gegaan en zo rond 12 uur ingenomen ik begon de effecten toen al na ongeveer een half uurtje te voelen en ik had meteen extreem veel energie in tegenstelling tot xtc waar ik meestal eerst ontzettend inkak. Heb mij die avond ontzettend vermaakt en vond het op een bepaald moment zelfs fijner dan xtc. De effecten namen echter vrij snel af ( na ongeveer 2,5 - 3 uur ) maar vond dit niet gek aangezien de lage dosis. Toen het feest was afgelopen was ik zo goed als nuchter maar had nog wel genoeg energie over om naar het huis van mijn vriend te fietsen en daar nog eventjes na te chillen, ook hij vond de 4fmp geslaagd. Bij hem thuis nog een paar jointjes gerookt en ben toen maar naar mijn eigen huis gegaan en heb prima kunnen slapen. De dagen erna vrijwel geen last gehad van dipjes/brakheid. Ik was dus super tevreden met deze nieuwe ervaring en wou het graag nog een keertje weer doen maar dan een wat hogere dosis.
Heb mijn ervaring gedeeld met de rest van mijn vriendengroep en zij wouden het ook heel graag proberen. Ik heb een maand geleden 10 pillen van 200mg gekocht, heb ze allemaal op een weegschaaltje gelegd om te kijken of alle pillen overeenkwamen met inhoud en dat klopte. Op Bevrijdingsdag zijn we naar een festival gegaan en 2 van mijn vrienden hebben daar 4fmp genomen, ik bleef nuchter omdat ik het graag op een ander feest wou gebruiken. De 2 vrienden waren super enthousiast over hun eerste ervaring met 4fmp ik heb hun toen gevraagd wat zij allemaal hebben beleefd omdat ik mij afvroeg of 200mg een goede dosis was en of de effecten langer aanhielden dan bij mij, dit was het geval en ik vond dit fijn om te weten dat ik nu een goed alternatief had gevonden voor xtc.
Twee weken geleden was er een ander feest waar we met de hele groep heen zijn gegaan en de overige vrienden + de 2 vrienden die het twee weken daarvoor ook al hadden genomen besloten 4fmp te gaan gebruiken, weer sloeg ik het aanbod af omdat ik het graag met mate doe en het feest waar ik heen zou gaan zou twee weken later zijn. Iedereen ging wederom super lekker op het spul en was er nu helemaal van overtuigd dat het van goede kwaliteit was.
Vannacht was het feest waar ik zo lang op heb gewacht, ik had er ontzettend veel zin in. de line up was perfect, ik zou weer afspreken met een aantal vrienden die ik al langere tijd niet had gezien, en ik had totaal geen stress over de 4fmp omdat mijn vorige ervaring heel positief was en al mijn vrienden super tevreden waren over de pillen van 200mg. Ik heb die dag goed gegeten en heb in de middag nog even geskate met wat maten van me. Rond 9 uur samen met mijn vriendin vertrokken naar het feest waar we rond 11 uur aankwamen, we moesten nog even wachten op een vriend die vertraging had dus heb toen ergens nog een klein broodje gehaald, 10 minuten later was de jongen op wie we moesten wachten er en zijn we naar binnen gegaan. De sfeer was meteen super goed en kwam vrijwel meteen meerdere bekenden tegen waar ik nog even mee heb staan praten. Om 10 over 12 heb ik mijn pilletje ingenomen samen met die vriend en mijn vriendin en hebben we al wat fijn gedanst en gebabbeld. Na ongeveer een half uurtje voelde ze het al best heftig maar ik merkte er nog niet zo veel van, ik vond dit niet zo raar omdat ik altijd degene ben waar het wat later bij duurt voordat het inslaat. Half uur later, het was nu 10 over 1 en een uur geleden dat in had ingenomen. Ik voelde langzaam een heel klein beetje energie opkomen maar niet veel en dit verdween ook vrij snel weer, dit herhaalde zichzelf een aantal keertjes.
Half 2: ik voelde nog steeds vrij weinig, terwijl mijn vriendin en vriend al een tijdje heftig aan het dansen waren ik vond het een beetje raar dat het dit keer zo lang duurde bij mij om in te slaan maar maakte me er verder niet heel druk om.
10 over 2: Het was nu precies 2 uur geleden dat ik had ingenomen en ik merkte nog steeds helemaal niks, op dit moment begon ik het wel een beetje vreemd te vinden.
Half 3: nu begon ik me toch wel een beetje zorgen te maken, nog steeds merkte ik nog helemaal geen effecten van de 4fmp terwijl de mensen met wie ik was al vrij lang zich super goed voelde.
Kwart voor 3: ik voelde nog steeds niks en begon er nu wel echt van te balen, het feest zou nog maar iets meer dan 2 uur duren en ik was nog steeds super nuchter, ik kreeg een half xtc pilletje aangeboden en heb dit niet veel later ook ingenomen, eigenlijk baalde ik hier enorm van omdat ik xtc + 4fmp niet wou combineren omdat ik verhalen heb gelezen dat het heel schadelijk zou zijn.
Half 4: Het was inmiddels alweer drie kwartier geleden dat ik het halfje had genomen maar ook dat sloeg niet goed in. Op dit moment voelde het alsof ik goed had uitgeslapen en een bakje koffie had gedronken.
4uur: nog steeds niks veranderd en had de hoop maar opgegeven, er werd me nog meer xtc aangeboden maar besloot niet meer te nemen. Had me erbij neergelegd dat ik niks zou merken van wat ik had ingenomen en probeerde zo goed als nuchter nog eventjes te genieten van het feest.
5 uur: het feest was afgelopen en ik baalde enorm, heb mijn eigen grenzen overschreden ( voor het eerst xtc aangenomen van een vreemde en gecombineerd met 4fmp wat eigenlijk helemaal niet de bedoeling was ) iedereen was nog in een goede stemming en we besloten nog ergens te gaan zitten met een redelijk grote groep om even na te chillen want de eerste trein ging pas 2 uur later.
Het was nog heel gezellig en heb mij ook nog wel vermaakt, alleen bleef het toch in mijn achterhoofd hangen waarom ik nou niks merkte en dat ik niet echt van het feest heb kunnen genieten.
7 uur: afscheid genomen van m'n vrienden en ben met m'n vriendin de trein ingestapt, ik was nog niet heel moe en ben de hele treinreis wakker gebleven, rond half 10 waren we eindelijk weer thuis en hebben we nog even in de tuin gezeten in de zon. ik was niet moe maar begon me wel aardig vaag te voelen in mijn hoofd, ik wist niet echt wat ik er mee aanmoest, echt moe was ik niet dus slapen was geen optie en had ook niet echt ergens zin in. Heb geprobeerd tv te kijken maar ik snapte nergens meer wat van. Ben toen naar boven gegaan en heb nog eventjes muziek geluisterd. Na een tijdje ben ik heel eventjes in slaap gevallen.
Ik vond dit een hele vreemde ervaring en vroeg me af of iemand dit ook eens heeft meegemaakt.
Ik weet dat ik vrij tolerant ben voor bepaalde middelen, en heb ook altijd ietsjes meer nodig dan de rest. Maar dat ik totaal niks heb gemerkt van 200mg 4fmp + een halve xtc pil vind ik wel heel erg raar, dit is overigens ook de eerste keer dat is gebeurt.
Ik heb nu al 4 jaar ervaring met xtc en ga er zo verantwoordelijk mogelijk mee om. Ik probeer het zo min mogelijk te doen en haal mijn pillen al 4 jaar bij de zelfde persoon wat altijd getest is.
Ik ben een jongen van 21, 1 meter 87 en weeg zo rond de 80 kilo
Ik gebruik geen medicatie of iets dergelijks.
Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid zou kunnen geven hoe dit kan want ik zou ook niet weten aan wie ik het anders zou kunnen vragen. Sorry voor mogelijke fouten die ik heb gemaakt ik heb zo goed als niet geslapen en voel me nog steeds redelijk vaag."