Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste forumleden, Gisteren werd ik op mijn 30ste verjaardag verrast met een plantje. Het plantje in kwestie dook onverwacht op de composthoop van een van mijn vrienden op. Zoals je uit de foto's kan opmaken, is het maar een schraal plantje. Sommige bladeren zijn een beetje geel. Mijn vrienden wisten me te vertellen dat het een vrouwtjes plant betrof en ik er dus mee kon telen. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Ik ben volop bezig de topics op dit forum te lezen, maar ik weet niet of ik genoeg tijd heb vooraleer dit plantje er de geest aan geeft. Vandaar dit topic-in-nood (ja, ook ik heb er doorgaans een hekel aan als dezelfde vraag 100x gesteld wordt, echter nu is de nood hoog vandaar). Graag daarom ook jullie feedback. Wat moet ik zeker doen, wat mag ik zeker niet doen?Ik woon in België dus het is niet vanzelfsprekend dat ik 'even' naar de growshop ga want die bestaan hier niet. Nog enkele foto's van ondermeer de pot waarin de plant zit (mss wat klein?) Alvast bedankt voor jullie feedback!"
"Re: Newbie - kennis 0% OK, bedankt voor de reactie. Ik ga morgen alvast een grotere pot halen en op zoek naar goede aarde bij het tuincentrum om de hoek. (zal eens lezen in de topics wat nu precies goede grond is). Hopelijk dat de blaadjes dan terug groen kleuren (of moet ik die afsnijden?) Ik lees in een ander topic dat het goed is om te verduisteren tot 15/08. Zal ik hier best ook mee beginnen? 12 uur zon 12 uur donker (dacht eraan om 2 vuilzakken over het plantje te trekken). Verder iemand enig idee wat voor plantje dit is? Toegeven, ik vind het best wel interessant eigenlijk. Tot voor vandaag had ik geen idee hoe dat allemaal in elkaar zat. Komt behoorlijk wat bij te kijken..."
"Thx gtje! Ik denk dat ik toch maar niet ga verduisteren. Ondertussen heb ik het plantje 'Freddy' gedoopt. Een emotionele band is ondertussen al ontstaan. Freddy huist momenteel in een nieuwe 10 liter pot. Hopelijk dat ie het daar naar zijn zin krijgt. Vooralsnog heb ik het plantje in een mengsel van potgrond met beendermeel gezet. Moet ik daar ook nog witte zand bijdoen zoals ik op andere fora lees? Misschien een beetje gewone zwarte zand van in de tuin toevoegen? In het tuincentrum om de hoek hadden ze jammer genoeg geen perliet. Morgen maar eens opnieuw zoeken want ook dat schijnt goed te zijn... Zou het helpen als ik een regenwormpje zoek en die Freddy gezelschap laat houden? Vanavond eens lezen over bewatering etc. want ik neem aan dat Freddy soms wel wat te drinken wil. Hopelijk komen de blaadjes nog goed want sommige zien een beetje geel met bruin. Gelukkig is dit niet bij alle blaadjes zo."
"Dankzij jullie hulp (en dit forum in't algemeen) maakt Freddy het heel goed! Waarvoor dank Veel nieuwe blaadjes. Freddy groeide in het begin een beetje scheef. Heb 'm nu tegen de zon ingezet en nu begint hij zich stilaan om te draaien... Volgende stap is natuurlijk lezen over het toppen (wanneer, hoe, etc.) en eens uitzoeken of ik volgend jaar ook nog van Freddy zijn gezelschap mag genieten. (stekken of zo, dunno?) Zal morgen eens een nieuwe foto posten. Een beeld zegt immers meer dan 1000 woorden Een gelukkige tuinierder"
"Olaha vriendjes Naar mijn gevoel maakt Freddy het goed. Enige waar ik me vragen bij stel zijn de topjes: de draadjes die daar uitsteken, worden een beetje bruin... Is dat de bedoeling? De laatste twee weken heb ik weinig 'research' kunnen doen aangezien ik eerder hals over kop besloten heb om op vakantie te gaan naar de States (New-York 2 Miami). Ik vertrek nu zondag en mijn vraag was eigenlijk: mag ik Freddy nog laten staan tot 05 oktober of moet ik nog voor mijn vertrek gaan 'oogsten'? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk eigenlijk. (zal proberen te zoeken op het forum, maar aangezien ik weinig tijd heb, is alle hulp welkom). Iets onscherp, maar zo zie je toch hoe Freddy in omvang is toegenomen. (many thanks voor de info de laatste weken Gtje!!!) Graag jullie feedback!"
"Wauw, bedankt voor de hulp gtje!!!! Ik kan met een gerust gemoed op reis. Mijn plantje kan binnen gezet worden en krijgt om de twee dagen wat water. Djeeezzz ben ik benieuwd wat het gaat geven als ik terug ben Wietboter en mss een cakeje.. ja dat zie ik wel zitten.."
"Thx Mayan, De reis gaat naar New-York, daarna Niagara Falls en Washington DC vervolgens via een tussenvlucht naar Savannah, Cape Canaveral, Miami en Florida Keys. Nu maar hopen dat ik geen orkaan op mijn dak krijg. En het leukste van al: ik heb nog iets om naar uit te kijken als ik terugkom 2008, het jaar dat ik er een nieuwe hobby bij kreeg..."
"I'm Back from da States Freddy ziet er nu wel erg goed uit. Lekker groen, dikke knoppen. Ik zal er dit weekend eens een foto van posten. Hoog tijd om te knippen vermoed ik. Groetjes,"
"Klaar om geknipt te worden neem ik aan? Haartjes zijn bruin en het THC is overal zichtbaar. - stam afknippen - grote bladeren verwijderen - kleine bladeren met THC aan de top verwijderen en in bakje - ondersteboven in de kast hangen waar geen zonlicht aankan - na 1 maand de toppen eraf halen That's it? Nou, dat kan ik zelfs"