Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dr. Tinus zei: Ik zat een tijd geleden in hetzelfde schuitje als jij. Ook ongeveer 2 jaar drugs gebruikt, niet snel daarna begonnen enige symptomen op te spelen, vooral door het gebruik van GHB. Klik om te vergroten... Wat voor symptomen waren dit?"
"MDMAap zei: Genieten, ongetwijfeld. Maar je gaat er vroeg of laat toch wel van naar de haaien. En dan heb ik het nog niet eens over je financiën. (Ome DUO forgives but doesn't forget.) Ik denk dat je dat zelf ook wel inziet en daarom de vraag hier op het forum stelt. Toen ik wat jaartjes jonger was ging ik ook een week lang door en zoop ik voor het stappen lachend een fles Jägermeister leeg. Inmiddels is dat verleden tijd en kunnen 5 wijntjes op een lege maag me al de kop kosten. Letterlijk. Waar is de paracetamol? Wat jij omschrijft klinkt inderdaad niet als verslaving aan één middel maar als roesverslaving: de verslaving aan onder invloed zijn, ongeacht wat. Dat is niet best. Zolang het geen problemen oplevert zal je er weinig slechts in zien. Wees je er echter van bewust dat je zo geen volwassen leven kan volhouden. Je werkgever zal je er binnen no time uit flikkeren als je voor de zoveelste keer stinkend naar drank en wiet binnenstapt. Op het moment dat je niks hebt, behalve die fijne roesjes, is rock bottom snel bereikt. Dan is het een hele lange reis terug naar 'normaal' functioneren. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Ik begrijp je gedachte, maar ik weet niet of dit bij mij het geval is. Ik heb meerdere malen gehad dat ik financieel wat krapper zit en dan gebruik ik simpelweg gewoon geen drugs. Dit doe ik moeiteloos. Ook als ik bijvoorbeeld op vakantie ga met familie, heb ik geen enkele moeite om geen drugs te gebruiken. Ook al duurt zo'n vakantie 3 weken! Ik vind het super belangrijk dat mijn drugsgebruik niet ten koste van iets gaat. Het vervelende (maar tegelijk ook fijne) is dat dit bij mij niet het geval lijkt te zijn. Hierdoor zie ik geen reden om te minderen met drugs. Als ik uit ga en ik kan wat drugs nemen waardoor mijn avond er leuker op wordt, waarom zou ik dit niet doen? Ik heb het geld ervoor, mijn avond wordt er leuker op, ik heb de dag erna nergens last van. SO WHY NOT? Daarom denk dat ik het fijn zou vinden om mezelf te laten testen. Stel nou daar komt uit dat mijn organen helemaal niet meer zo gezond zijn als ik denk. Dan heb ik ten minste een reden om te minderen."
"Beste Fenrir, Bedankt voor je reactie! Echter denk ik dat je mij niet helemaal goed begrepen hebt en ik hoop dit hier te verduidelijken. Fenrir zei: 1x per week: keta, coke en GHB = 3x per week drugs 1x per maand: 2C-B, truffels, lachgas en MDMA = 1x per week drugs Dat is dus ten minste 4x per week druggebruik, en dan rekenen we de speed nog niet eens mee. Daarbovenop ook nog (bijna) dagelijks wiet/hasj én alcohol. Om te beginnen schat je je eigen drugsgebruik dus veel te laag in.. Klik om te vergroten... Met een schuine streep bedoel ik of en niet en. Ik bedoel dus niet met "Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet)." Dat ik 1 avond ket pak, een andere avond coke, een andere avond GHB. Ik onderschat mijn drugsgebruik dus niet. Fenrir zei: Het leuke van hersenbloedingen en hartaanvallen en zware hersenschade en zo is dat je het pas merkt wanneer je lijf al helemaal naar de tering is. Volgens jouw redenering kan, bijvoorbeeld, een medewerker van een kerncentrale vrolijk door de reacter huppelen zonder stralingspak - hij hoeft zich pas zorgen te maken wanneer zijn ogen beginnen te bloeden. Zó werkt het natuurlijk niet met voorzorgsmaatregelen. Klik om te vergroten... Met "Van een beetje hoofdpijn tot hersenbloedingen, hartaanvallen en weet ik veel wat nog meer. " Bedoel ik alles wat daar tussen inzit aan gevolgen. Denk bijvoorbeeld aan hoofdpijn, k-krampen, slapeloosheid, concentratieproblemen, depressiviteit, misselijkheid etc. De voorbeelden hersenbloeding en hartaanvallen zijn twee uiterste. Ik begrijp natuurlijk dat je niet kunt redeneren "omdat ik nog geen hersenbloeding gehad heb, is er nog niks aan de hand". Maar dit doe ik ook niet. Wat ik wel redeneer is: Ik heb geen last van buikkrampen, concentratieproblemen, slapeloosheid, hoofdpijn, depressiviteit, geheugenproblemen, problemen met plassen, psychische klachten, ontwenningsverschijnselen, benauwdheid enzovoorts enzovoorts.. dus vraag ik mij af hoe schadelijk mijn drugsgebruik nou echt is. --- Ik denk wel dat ik jullie advies op ga volgen om naar de huisarts te gaan, om daar een algemene test te doen zoals acht.zes gedaan heeft. Een psycholoog vind ik nog een stapje te ver gaan (en te duur)"
"Als je aan het dansen bent op de beat van... ...ja van wat eigenlijk?"
"Beste mede-levensgenieters, Ik ben een HBO-student van 20 jaar en gebruik sinds 2 jaar drugs. Meer dan wat ik denk dat "normaal" is. Ik gebruik zo'n 2 a 3 keer in de week drugs. Het verschilt per avond wat voor drugs ik gebruik. Ik gebruik wekelijks ketamine/coke/GHB (en hasj/wiet). Hiernaast gebruik ik maandelijks 2cb, truffels, lachgas en xtc. En ik drink 5/6 dagen in de week alcohol. (incidenteel ook een andere drug als speed) Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan naar gevolgen van zo veel drugs gebruiken, en hier vind ik echt de meest dramatische dingen. Van een beetje hoofdpijn tot hersenbloedingen, hartaanvallen en weet ik veel wat nog meer. Ik heb gelukkig nergens last van. Maar dit vind ik dus vreemd. (wel fijn natuurlijk) Het gaat helemaal prima met mij, ik volg mijn studie probleemloos, mijn sociale leven is op orde en ik merk dus helemaal niks van alle (mogelijke) risico's die verbonden zitten aan (zo veel) drugsgebruik. Ook heb ik 0 last van verslavingen. Ik begrijp dat de meeste dit niet meteen zullen geloven als je leest hoeveel drugs ik gebruik maar dit is echt zo. Ik kan prima een maand zonder ook maar 1 genotsmiddel aan te raken.(meerdere keren getest) Nu vraag ik mij af: ben ik echt nog wel zo gezond, als hoe ik mij voel? En hoe komt het dat andere mensen na een weekendje raven, drie dagen ziek op bed liggen en ik amper ergens last van heb? Verwerkt mijn lichaam dit verbazingwekkend goed of heb ik de illusie dat ik nergens last van heb maar zijn mijn organen eigenlijk al bijna naar de klote. Nu ben ik opzoek naar een manier dat ik mijn lichaam kan testen op gezondheid. Heeft hier iemand ervaring gehad in hoe je dit kan doen? Kun je bijvoorbeeld naar het ziekenhuis gaan en zeggen dat je een algemene scan wilt maken van je lichaam. Of zijn er andere manieren om te testen dat je nog wel gezond bent. Alle reacties zijn welkom! Cheers, Technokameleon"