Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wij als verkeersveiligheidsorganisatie bemoeien ons niet met drugsgebruik op festivals, dat moet iedereen lekker zelf weten. Wél vinden we het belangrijk als iedereen veilig thuiskomt. Stap jij wel eens in bij een bestuurder die onder invloed is van drugs (evt. i.c.m. alcohol)?"
"ZERO- zei: Nee, tuurlijk niet, ik pak meestal ook de sleutels af van deze persoon. Ik was een tijdje terug wel op een festival waar ik tegen een jongen zei 'ah jammer dat je met de auto bent dan kan je ook niks doen of drinken', en toen reageerde hij met iets vaags waarin hij liet doorschemeren dat hij niet NIKS had gedaan. Maar hij was een vage kennis van mensen met wie ik kende en ik wist niet wat ik moest zeggen want ik denk dan van, ik ken je niet genoeg om je daarop aan te spreken, wie ben ik dan.. Mijn vriendin had wel weer tegen die mensen met wie hij was (haar vrienden, zij kende die jongen zelf ook niet goed) gezegd van 'zeg ehhhhh gebruikt hij nou of wat want dat kan eigenlijk niet' maar daar hebben ze verder volgens mij niks mee gedaan. Echt bizar. Maar van iemand die ik niet ken ga ik ook niet de sleutels afpakken :P Klik om te vergroten... Begrijpelijk dat je een 'vreemde' niet de sleutels afpakt. Misschien wel een mooi moment om met elkaar in gesprek te gaan over het onderwerp. Het heeft volgens ons het meeste effect wanneer leeftijdsgenoten of vrienden met elkaar in gesprek gaan of een discussie starten, dan dat het vanuit een organisatie wordt verteld"