"Background information:
Geslacht: Man
Leeftijd: 21
Gewicht: 93 kilo
Lengte: 1 meter 94
Mood: enthousaist
Met wie:
Dudes: N & K
Chicks: R, C & S
N en R zijn een stelletje net als K en C. S is een vrijgezelle vriendin.
Laten we beginnen bij het begin. Over de zomer blowde ik op wekelijkse basis. Eind Augustus had ik voorgesteld om met een stel goede vrienden een space cake te bakken. Ik had al 5 gram bubble gehaald die avond en hebben K en ik samen nog twee joints geblowd. Door ziekte en drukte stellen wij het maken van de cake steeds uit. Eindelijk in Oktober, bijna twee maanden later, na veel plannen hebben we een datum waarop we het gaan doen! In die twee maanden had ik niet meer geblowd, ik ging veel naar festivalen en gebruikte wat anders..
De dag ervoor, op donderdag, is het gezellig op de voetbal en ga ik samen met een vriend nog naar J. Hier drinken we nog flink door tot een uurtje of 4 en me wekker ging weer om 8 uur voor school. Ik begin de dag dus lekker met een kater en vermoeidheid. Na school maar terug me bed in gedoken om nog 2 uur slaap te pakken. Ik voel me al een stuk beter, ik ben alleen nog een beetje moe. Om 6 uur s'middags opgestaan en naar K & C's huis gegaan. Met ze alle eten we hier een heerlijk maaltijd met een paar biertjes erbij. We hebben het over de space cake en R besluit niet mee te doen. N en C zijn nog nooit stoned geweest maar hebben er wel zin in. K en S doen wel vaker drugs maar hebben ook nog nooit een space cake gedaan. K heeft er heel erg veel zin in en we halen nog 2,4 gram extra. We hebben geen weegschaal en weten dus niet hoeveel we er in gooien, ik gok dat het ongeveer 5 gram is. Na een eeuwige discussie over hoe de cake gebakken moest worden, op boter basis of de wiet gewoon door het beslag, besluiten we het wiet door de beslag te gooien. Dit doen we eigenlijk gewoon omdat we te lui zijn om de boter te smelten.
K heeft er echt veel zin in en besluit een jointje te draaien met een klein vloertje. Een half uurtje later wil hij er nog één doen, die jongen heeft geen zelfcontrole. Ik en S besluiten mee te doen omdat K anders veelste stoned word voor we de cake hebben gebakken. Het begin al lichtjes te komen en ik voel me lekker relaxed. C neemt voor het eerst ook een heisje maar moet meteen al hoesten. Ze rookt ook niet over der longen en ze beweert niks te voelen ervan. Ik begin met energy drinken om te zorgen dat ik niet in slaap ga vallen van de wiet. We besluiten om, terwijl we wachten op de cake, het spelletje ranking me ranking you te spelen. Zoals vaker met dit spelletje komen er enige irritaties dat niet iedereen eerlijk speelt. Wat ook waar is want ik en N spelen samen onder één hoedje, maar dat terzijde.
Het is half 11 en we zijn klaar met het spelletje ranking me ranking you, N heeft vreemd genoeg gewonnen. De cake is nu al anderhalf uur uit de oven en ziet er goed uit. We halen een foto van internet en we vergelijken het met de onze en dit ziet er hetzelfde uit. K snijd voor iedereen een groot stuk af, iets meer dan de helft blijft over. R is nog vrolijk aan de wijn en kijkt met plezier toe hoe wij onze cake eten. De cake zelf proeft droog en smaakt niet heel lekker. Na een kwartier heb ik driekwart van het plakje op en heb ik niet echt meer trek om de rest op te eten. N heeft ook een stuk laten liggen maar de rest heeft alles opgegeten. Ik neem nog een energy omdat ik moe word, vaak val ik na 3 uur in slaap van wiet.
Ik stel voor om strippoker te spelen, dit stel ik wel vaker voor maar wordt altijd afgewezen. Vandaag heeft iedereen er opeens zin in en gaan we het spelen. We doen de snelle variant, waarbij als je fiches op zijn of je tot de show-down komt je een kleding stuk moet uit trekken. We zijn nu een uurtje aan het spelen en een hoop kledingstukken zijn al uit. Opeens begint k om letterlijk alles te lachen. N fluistert nog naar me volgens mij faked K het. Ik zeg tegen hem wacht maar, K is al een stuk stoneder dan jij. 5 minuten later voel ik hem echt inslaan, niet als met blowen maar anders. Normaal ben ik een halve minuut paranoisch en voel ik me derna relaxed. Nu word ik paranoisch en ik lijk er niet vanaf te komen. N begint opeens keihard te lachen en steekt C en K ook aan. Er hangt een goed sfeertje bij hun en ik wil ze niet ongerust maken dus ik probeer vrolijk met ze mee te doen. N, K & C lachen zo een kwartier door en we spelen amper poker. N die moet keihard lachen en zegt dat hij nu trek heeft in normale cake, op het moment zelf vond ik dit hilarisch. K zegt dat hij zich zo raar voelt maar wel heerlijk raar. C zegt eigenlijk niks meer en lacht alleen maar. R vindt het grappig hoe wij ons gedragen en lacht ook alleen maar. Om elke opmerking die gemaakt wordt moeten N, K & C lachen. Na de lachkick van N, K & C spelen we weer een beetje poker en er word nog veel gelachen. N verliest en moet tot zijn boxer strippen, hij gaat hier zelf helemaal stuk om
R vraagt aan S of het goed gaat. Ik kijk eigenlijk voor het eerst weer naar S omdat zij heel de tijd stil is en niks doet. Ik zie dat zij bleekwit is weggetrokken. S wordt een beetje boos op R omdat ze vind dat R haar aanpraat dat ze niet lekker gaat, wat ze ook niet gaat (achteraf hoor ik dat N hier keihard om moest lachen). Wij spelen gewoon poker door en negeren dit voorgeval. Ik voel nu een steek in me linkerarm, dit heb ik wel vaker en is niks raars. Maar ik ben panisch en begin mezelf zorgen te maken dat het mijn hart kan zijn. Ik wil de sfeer niet verpesten en probeer mijn best te doen alsof er niks aan de hand is (achteraf hoorde ik dat N en R het door hadden maar niks wilde zeggen tegen me). Ik probeer het tempo bij poker er een beetje in te houden om mezelf af te leiden. Ik merk dat C zich zorgen maakt voor S. S kijkt constant op der mobiel en zegt niks. S verlaat de tafel ook iets later en zondert zich af. C gaat er meteen achteraan om voor haar te zorgen. K en N boeit het allemaal niet zo en wij spelen vrolijk verder. Op dit moment is R al behoorlijk nude. Ze heeft alleen nog lingerie en een shirt aan. Ik heb nog een boxer, shirt en broek aan. Ik kan me kaarten niet meer herrineren maar ik besluit all-in te gaan. K callt en R gaat ook mee. K wint de pot dus ik en R moet twee kledingstukken uit doen. We hebben afgesproken niet verder te gaan dan lingerie, pussy's zijn we ook. Dus ik trek met moeite me kleren uit en ga zitten in me boxer. R trekt der shirt uit en staat op. Ik besef me nu dat N echt een lucky bastard is want R heeft echt een prachtig lichaam.
Aangezien K alleen nog kleren aan heeft besluiten we te stoppen met poker. Iedereen gaat nu voor S zorgen. Ik keer nu in mijn eigen gedachten en begin me zorgen te maken om die steek in me arm. Ik begin rondjes te lopen en maak mezelf gek dat het mijn hart is. R merkt op dat ik niet goed ga en vraagt wat er met me is. Ik zeg dat ik niet lekker ga maar dat het wel goed komt. Ze geeft me een knuffel en springt op me. Ze wil me opvrolijken en gaat dansen met me. Het helpt een beetje maar ik blijf mezelf gek te maken. Ik kijk naar N en ook hij begint wit te worden. S heeft op dit moment overgegeven en ze wilt naar huis. Wij besluiten met ze alle dat we haar thuisbrengen en trekken onze spullen aan. C en S gaan alvast vooruit naar S der huis. Ik zeg dat ik ook naar huis ga, ik ben bang dat ik de sfeer voor iedereen zal verpesten als ik blijf, R en N gaan dan ook maar richting huis. We lopen het appartement uit en ik pak me fiets. K die rent, op de vreemdste manier ooit, alsof hij O-benen heeft achter C en S aan. Het zag er hilarisch uit! R en N vragen of het goed met me gaat want ik zie er wit uit. Ik zeg dat het wel goed gaat en dat ik wel thuis kom. R bedoelt het allemaal goed maar ze maakt het gevoel alleen maar erger. Ze zegt dat ik der moet appen als ik thuis ben zodat ze weten dat ik nog leef. Ik begin echt down te worden hiervan en zeg dat ik het zal doen. Ik stap op me fiets en ben nu echt depressief en angstig.
Ik fiets een klein stukje en dan stop ik. Ik pak met trillende handen me mobiel en app J met de vraag waar die is. J is me drugsmaatje en hij doet dit soort dingen vaker dan ik. Ik denk bij mezelf misschien kan hij me helpen om hier vanaf te komen. Het is nu bijna kwart over 1 zie ik. Het stukje dat ik moet fietsen duurt ongeveer 30 minuten. In me gedachte begin ik hele gesprekken met mezelf, ze zijn niet van positieve aard. Ik denk de volgende dingen: "Ik kan zo een hart aanval krijgen." & "Het is de wiet die me zo laat voelen maar wat als ik echt zo dood neerval. Ik zal herrinert worden als een persoon die dood is gegaan aan drugs. Wat moeten me ouders wel niet denken.". Vervolgens dacht ik weer: "ik word morgen gewoon wakker er is niks aan der hand". Dan voel ik weer een steek in me arm en word ik weer panisch. Ik fiets met één hand en met me andere hand heb ik me vingers in me nek om me hartslag te voelen. Ik voel me hartslag soms, waarschijnlijk omdat ik gedeeltelijk gevoelloos ben met me vingers. Elke keer als ik hem voel, voel ik mezelf een beetje gerustgesteld.
Ik lijk maar niet op me fiets vooruit te komen en kijk op me mobiel. Ik zie dat het niet veel later is, 10 minuten ongeveer, maar er lijkt naar mijn gevoel echt een uur voorbijgegaan te zijn. Ik besluit een nummer van john mayer op te zetten, me lievelingsnummer 'stop this train'. Er zit aardig wat lyrics in dit nummer maar elke keer als er niet gezongen word keer ik in mezelf en begin ik mezelf weer gek te maken. Als er gezongen werd, werd ik afgeleid en maakte ik mezelf even niet gek. Ik fiets verder en houd dit zo vol. De tijd lijkt nog steeds langzaam te gaan en ik fiets naar me gevoel sloom dus ik probeer harder te fietsen. In de schaduws denk ik soms iets te zien en schrik ik. Ik ontwijk mensen omdat ik bang ben, waarvoor ik bang ben is niet echt duidelijk ik ben gewoon bang voor ze. Meerdere keren heb ik nog het gevoel dat mijn hart er elk moment er mee kan stoppen en ik hier dood kan neervallen.. Na wat de langste rit van mijn leven lijkt te zijn ben ik thuis gekomen. Het is nu 5 over half 1, ik heb dit stuk in 20 minuten gefietst, sneller dan normaal.
Ik zet de muziek uit op mijn mobiel en ziet dat J geantwoord heeft, hij is thuis wat vlakbij mijn huis is. Ik besluit niet te gaan naar hem en hem ook niet terug te appen om hem niet ongerust te maken. Ik denk bij mezelf ik word morgen gewoon wakker en ben blij dat ik naar bed ben gegaan. Ik doe rustig de achterdeur open en loop naar binnen. Doe stilletjes me schoenen uit en loop omhoog. Zo stil mogelijk loop ik naar me bed om me ouders niet wakker te maken, me ma slaapt licht en wil graag een praatje met me maken dan. Ik kleed me uit en ga in bed liggen. Nu begin ik mezelf echt helemaal gek te maken. Ik begin meer steken in me armen te krijgen en denk dat ik echt een hartaanval kan krijgen zo. Ik probeer met me vingers weer me hartslag te voelen maar kan hem tot mijn schrik niet voelen. Ik spring recht overeind en pak nu met allebei me handen me nek vast om hem te voelen. Na rustig in en uit ademen voel ik hem weer. Ik ga weer rustig liggen en blijf bij me nek voelen.
Ik hoor me broer thuis komen van de kroeg. Hij ouwehoert wat met ze vrienden komt hierna naar binnen. Ik twijfel of ik hem zal aanspreken op me bad trip maar besluit ook hem niet ongerust te maken en ik blijf liggen op bed. Hij loopt langs mijn kamer en gaat op bed liggen. Ik hoor me ma opstaan en loopt naar me broer toe. Zij praatte een beetje over hoe zijn avond was en derna komt ze mijn kamer binnen. Ze loopt terug naar me broer en vraagt of ik met hem was. Hij zegt nee en ze zegt oh dan laat ik hem maar slapen, ik spreek hem morgen wel. Me ma gaat terug naar bed en me broer gaat ook slapen. Ik begin nu echt goed te trippen en ik zie opeens red cups van mijn bed vallen. De red cups zien er realistisch uit maar zijn tegelijkertijd doorzichtig. Ik kijk naar me nachtkastje en ik zie bananen liggen. Ik wil ze bijna pakken tot ik besef dat ik helemaal geen bananen heb op me kamer. Dit ervaar ik wel als grappig.
Helaas duurt dit gevoel niet heel lang en ik begin weer mezelf gek te maken. Nog steeds maak ik me zorgen om me hart. Ik kijk weer op me mobiel en het is inmiddels al kwart voor 3. ik zie dat J geappt heeft dat hij gaat slapen maar hij zijn mobiel op tril heeft gezet in geval ik niet goed ga, hij had door dat ik waarschijnlijk niet lekker ging. Ik besluit weer niet te antwoorden en ga rondjes lopen in me kamer. Ik zet het raam open voor wat frisse lucht. Dit gaat een tijdje zo door. Ik besluit om ongeveer half 4 gewoon geforceerd op bed te gaan liggen en me ogen dicht te doen. Ik denk nog bij mezelf dat ik door de energy waarschijnlijk niet kan slapen. Ik heb geen idee hoe lang het duurt, mijn tijdsbesef is niet zo goed meer, maar ik val uiteindelijk in slaap. Om 7 uur word ik wakker en ik voel me al een stuk beter, ik draai me weer om en slaap verder. Om half 10 word ik weer wakker en probeer me nog om te draaien maar kom niet meer in slaap.
Ik sta maar om 11 uur op en begin de dag. Ik moest voetballen maar kon geen bal goed aannemen en elke pass ging ook verkeerd. Ik heb dan ook niet meer dan 30 minuten gespeeld. Na de voetbal moest ik door naar me bijbaantje om te werken in de horeca. Ik merkte dat ik nog erg loom was en nog steeds een beetje panisch. Af en toe voelde ik nog naar me hartslag in me nek om zeker te maken dat het goed ging. Pas na me werk voel ik me weer echt nuchter. Dit is meer dan 24 uur later na het eten van de cake. Ik ga door naar een verjaardag maar voel me nog een beetje down en heb geen zin om te zuipen. Ik ga dan ook vroeg naar huis om te slapen. Op zondag word ik lekker wakker en slaap ik eigenlijk heel de dag met af en toe serie kijken, het is nu echt allemaal uitgewerkt.
Achteraf hoorde ik dat N ook keihard tripte toen die naar huis is gegaan, hij kon niet meer normaal lopen. Hij beschreef het alsof hij het gevoel had dat hij op een springkussen liep. Toen N op bed was maakte hij zichzelf gek dat hij moest kotsen maar niet wou kotsen. Ook hij maakte zichzelf gek met zijn hartslag. Uiteindelijk heeft R een emmer voor hem gepakt en die heeft N driekwart vol gekotst.
K die tripte ook niet lekker toen die op bed lag. Hij zei dat alles draaide en hij ook misselijk werd. Alleen C had niet echt problemen maar voor de rest gingen we allemaal bad uiteindelijk.
Ik ben dus eigenlijk benieuwd waardoor we nou allemaal slecht gingen. Komt het doordat we alcohol gedronken hadden van te voren? komt het doordat sommige een blow hadden gedaan van te voren? komt het doordat ik de dag ervoor weinig sliep? Hebben we miss er teveel wiet in gedaan? Is die wiet bedorven na twee maanden? Komt het doordat S eenmaal slecht ging en ons allemaal in een slechte sfeer bracht?
Of is het gewoon een combinatie van alles?..
In ieder geval hoop ik dat mijn bad trip wel amusant voor jullie was!"
In: Cannabis: voor alles is een eerste keer, dus ook een bad tri
1-1-2024