Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben vrij nieuw hier maar al enige tijd geinteresseerd. Het leek mij leuk om een eigen teeltje met stoeltjes te starten dus zo gezegd, zo gedaan! En aangezien ik het zelf zo leuk vind om andere grow-verslagen te lezen, hierbij mijn eigen. Het gevoel dat een eigen teeltje geeft is toch wel heel leuk. Creation! :hulde: Nu heb ik vorige week dinsdag een Cubensis B+ growkitje binnengekregen van Azarius. Gelijk gesoaked en op een warm plekje laten broeden In mijn enthousiasme vergat ik even te berekenen hoelaat het dan in de zak gezet moest worden. Dat bleek dus half 4 's nachts te zijn. Ah, wth. Dan blijf ik wat langer op Aangezien ik de kans op contaminatie zo klein mogelijk wil houden (waarschijnlijk beetje overdone maargoed), gelijk maar wat voorzorgsmaatregelen getroffen; Alles klaarleggen, handjes, armen grondig wassen, latex handschoentjes aan, met alcohol bak ontsmet, alufolie eromheen, folie ontsmet en water afgieten. In de zak ermee, de deksel eraf. Dicht! En voila! Een (hopelijk) potente growkit. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Ik vind het nu al leuk en kan niet wachten tot de eerste pins hun kopjes laten zien. Nu staat hij in mijn kamer op een temperatuur van rond de 24 graden. Ik hoop dat ik het een beetje constant kan houden. Aangezien wij een redelijk oud huis hebben wordt dat met 30 graden buiten misschien een beetje een uitdaging. (ik moet de kweek een beetje covert houden) Maar ik heb ideeen voor wanneer het toch niet te houden is. LV is volgens mij aardig goed, condens is al te zien. Mochten jullie opmerkingen, aanmerkingen of tips hebben? Altijd welkom. Veel leesplezier!"
"Eerste post is al van een paar dagen geleden. Ik had mijn topic namelijk al op. Info gepost en ik dacht waarom hier ook niet. Vandaag: Nou lekker die hitte. Gemiddeld 27-29 graden in mijn kamer. Bijna niet koel te houden.Ik hoop dat het mycelium het overleeft. Komende week wordt het gelukkig weer wat koeler. Hoewel er nog weinig condens te zien was afgelopen dagen groeit het mycelium al aardig. Op een hoek na, is op elke plek wel wat gegroeid. Het worden zelfs al kleine fluffy bolletjes. Ookal zegt de condens weinig over luchtvochtigheid heb ik voor de zekerheid, voorzichtig maar wat water in de zak gesproeid.Ik zit te denken om een koelbox zonder deksel te pakken en daar een koelelement in te leggen met een paar handdoeken erin om een koelere ruimte te creeren. Als dat niet te koel is. Ik zal straks even wat foto's uploaden van de vooruitgang."
"Koelbox met koelelement en wat handdoeken erop helpt. Heb de temp. de afgelopen dagen mooi rond 22-24 graden kunnen houden. Mycelium groeit beetje bij beetje. Niet veel verandering. Ik hoop echt dat ik een dezer dagen pins zie verschijnen. Condens is bijna nooit aanwezig, maar dat kan natuurlijk komen door de omgevingstemperatuur."
"Goed nieuws Eergister eerste pin gespot! Ik denk dat de rest van de pins nog even op zich laten wachten. In de hoek waar ik gesoaked heb ligt het substaat iets dieper en daar kwam de eerste pin tussenuit groeien. Dus het zal nog even duren voordat het mycelium door de dikkere laag is denk ik. Maar die ene pin groeit gestaag. Elke dag verdubbeld zo'n beetje hij in lengte. Het enige wat mij een beetje zorgen baart is de trage verspreiding van het mycelium op de toplaag. Ik weet niet of dit zo hoort en of het later in orde komt maar dat is afwachten? De omstandigheden zijn volgens mij gewoon goed. Sinds ik hem uit het kartonnen bakje heb gehaald zit het met de condens goed. I'll keep you posted!"
"Het blijft bij 2 pins voorlopig lijkt het. Het groeit wel redelijk. Mycelium blijft weinig."
"Update: Ik weet niet of iemand dit uberhaupt leest maar ik blijf hem wel gewoon updaten Het gaat nu opzich wel goed met de groei. Er blijven nieuwe pins komen. Veel komen op aan de rand, vanuit een wat dieper gelegen stuk. Het zijn er nog steeds niet veel, maar de paddo's die groeien zien er gezond uit. Dus dat is mooi. Ik verwacht ook niet al te veel van de eerste flush. Maar ze zien er gezond uit. Geen scheurtjes, verkleuringen, of overmatig myceliumgroei. Ik laat de zak het liefst gewoon dicht tot de oogst. Pictures! Zo zagen ze er gisteravond uit. Moeilijk fotograferen met condens en flits in het donker, dus niet alle shrooms staan erop. Volgende keer bij daglicht. Cheers guys and gals."
"Vanmiddag na werk weer even foto's geschoten. Het groeit als kool! Bij de grootste begint de cap zich al te vormen. Elke dag schieten ze verder! Gaaf is het wel ^^ Ik hoop dat mijn volgende flush een mooie paddo-stad gaat vormen. Enough talking, picca's! Tot de volgende update."
"Update: Het gaat nog steeds goed. Weer een pin erbij. Staan nu 11 stoeltjes. De grootste is 2,5 cm in een halve dag gegroeid, dus dat is lekker. Hij meet nu 11 cm. De hoed wordt steeds groter ook. Het enige wat mij opvalt is dat het lijkt alsof mijn stoeltjes geen vliesjes maken. De hoed is nu zo groot dat je aan de onderkant zo erin kijkt. En er zit niks. Sporen zijn nog niet gevallen of iets. Zie foto: Ik zie ook geen restjes van iets wat op een vliesje lijkt. Daarnaast vraag ik mij af tot hoe hoog het mycelium de stam op mag kruipen? Wat is normaal bij ideale omstandigheden? Het zit op ongeveer 2/5 van de stam. En is behoorlijk pluizig. Aangezien foto's schieten heel snel gaat hierbij wederom wat plaatjes Vinden jullie het teveel? Of is het juist leuk zoveel foto's? Groetjes!"
"Update: Nou vandaag was het zover. De tijd was rijp om te oogsten! Heb hem maar helemaal leeg gehaald Toch een aardige oogst geworden. Box is weer aan het soaken en morgen gelijk weer in de zak ermee! Stoeltjes liggen nu te drogen Voorlopig dus even geen update, ik hoop over een weekje weer pins te zien! Cheers!"
"Update: Goededag! 2e flush gaat goed. Het begon met een stoeltje die weer uit de kluiten gewassen is geworden. De grootste is onderhand rijp geworden en geplukt. Vliesje begon te scheuren. En die ene paddo leverde alweer 25 gram op. Er staan er onderhand al veel meer dan in de eerste flush en er blijven pins bijkomen. Dus ik heb wel goede hoop voor deze. Foto's: Groetjes!"