"Man, 20 jaar, (toen) verder geen ervaring met andere drugs, alleen xtc ( 5 x )
Feest: Qlimax 2018 ( eerste keer )
Met 6 andere vrienden. A en B zouden ook gebruiken. A heeft al vaker gebruikt en B 1 x eerder xtc.
XTC: D2 Icon
Mooiste feestje die ik ooit meegemaakt heb! Echt een geweldige ervaring!
Een week voor het feest besloten om heen te gaan en ook gelijk besloten om te gebruiken. Op de dag zelf in de middag heen gegaan en in de stad even lekker gegeten, vanaf het restaurant gelijk naar de Gelredome gegaan.
We waren eigenlijk iets te vroeg binnen dus de muziek stond nog niet aan. Na een half uurtje gewacht te hebben, begon de show!
21:30 - A, B en ik hebben tegelijk een halfje ingenomen. 3 flesjes water opgehaald en nu maar wachten tot hij zou inklappen!
22:00 - Bij B begint hij al op te komen en zegt dat hij zich niet helemaal top voelt, denkt dat hij moet flauwvallen. Ik heb hem hierop gerust gesteld dat er niks zou gebeuren. 5 minuten later was het angstige gevoel weg, en zei hij: ‘hij klapt er nou lekker in!’
22:30 - A en ik beginnen nu ook wat te voelen, A rookt en wilde dus even naar buiten, ik ging gezellig met hem mee en buiten hebben we staan praten met wat mensen en de crowdsupport, hele vriendelijke mensen eigenlijk!
23:00 - A en ik vernemen het toch niet zo heel goed, dus besluiten om een kwartje bij te nemen. B zegt dat hij lekker gaat en niks meer wil bijnemen, dikke prima!
23:30 - A en ik gaan op dit moment ook goed, de kaken beginnen te schuifelen, de muziek dringt tot ons door en we gaan helemaal los! De rest van de groep vermaakte zich ook en hierdoor kreeg ik nog weer een extra boost!
24:00 - Op dit moment ging het eigenlijk ‘mis’. A en ik dachten niet helemaal goed meer na en besloten alweer een kwartje te nemen. Heel onnodig maar we voelden ons zo goed dat we dachten dat het wel goed zou zijn!
01:00 - Raketjes tijd, wat is dat toch heerlijk! Dit laat ik ook merken aan een meisje die naast mij staat, ik heb haar verteld dat dit het lekkerste ijsje ooit was, dit geloofde ze niet dus beet ze een stukje van het ijsje af. Nog even met haar staan praten en knuffelen en toen ben ik weer naar mijn vrienden gegaan.
Nu komt er een echt bijpak momentje, veel te veel maar dat hadden we op dat moment niet door en voelden ons echt super, alsof we alles aan konden!
02:00 - A en ik besloten om nu een halfje bij te nemen en zijn hierna gelijk even gaan zitten. We voelden ons echt heel goed en gingen super lekker op de muziek!
02:30 - A wilde weer even roken dus liepen we weer naar buiten, eenmaal buiten vernam ik dat mijn trip wat minder werd en vertelde dit aan A. A zei dat hij opzich ook niet meer veel vernam en hebben dus besloten om nog een kwartje bij te nemen. Hierna zijn we gelijk weer naar binnen gegaan.
02:45 - Eenmaal weer binnen kom ik wat vrienden tegen die bij mij in de buurt wonen, 1 van hen besloot om ook een halfje bij te nemen ( had ook D2 Icon ) , en zei tegen mij: ‘ ik hoef dit halfje niet meer, mogen jullie wel verdelen’! Dus ik brak hem doormidden en gaf A ook 1. We twijfelden niet en gooiden hem zo in de mik!
Op dit moment had ik niet door dat we net een hele pil in 3 kwartier naar binnen hadden gewerkt. Dit drong even later wel door en zei gelijk tegen A dat we maar even moesten gaan zitten. Dat ‘even’ werd een halfuur. Hierna weer naar onze vrienden gelopen want die vroegen zich ook af hoe het ging.
05:45 - Om 6 uur zou Dr. Peacock draaien, dus besloot ik om nog een kwartje bij te nemen. A heeft dit niet gedaan want die ging nog extreem hard. Snel een nieuw flesje water gehaald om 1 uur lang nog alles te kunnen geven!
07:00 - Afgelopen, wat een geweldig feest en op dit moment besefte ik me hoeveel ik wel niet had genomen en hoe ik me voelde. Ik had me nog nooit zo goed gevoeld!
Snel de jassen gepakt en richting het centraal station, eindelijk naar huis! In de trein gelukkig nog even kunnen slapen. Mijn vrienden zeiden dat ik nog aan het schaatsen was in mijn slaap, zelfde geldt ook voor A!
Al met al een geweldige nacht. De dip? Welke dip? Totaal geen last van gehad de week erna, dus ook weer een pluspunt!
Dit was mijn eerste tripreport, ik hoop dat ie goed te doen is en tips zijn altijd welkom!"