Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Het is mogelijk om Ayahuasca zelf te brouwen. Maar waarom je het beter in een rituele setting kan gebruiken heeft niet zozeer met het wel of niet zelf brouwen van Ayahuasca te maken maar meer met de begeleiding die je daar hebt. Aangezien Ayahuasca een heel sterke en onvoorspelbare psychoactieve drank is, is het sterk af te raden om het thuis te gebruiken. En als je het in een ritueel/ceremonie drinkt geeft dat ook een meerwaarde aan je ervaring. In Zuid-Amerika (Amazone) waar het Ayahuasca drinken oorspronkelijk vandaan komt is het ook helemaal niet gebruikelijk om het alleen te maken en te drinken. Het is altijd gekoppeld aan een ritueel dat kan sjamanistisch zijn of binnen een kerkgenootschap (zoals de Santo Daime bijv.). Kortom, het is een te zwaar middel om zomaar even alleen te maken en te drinken, zeker als je er totaal nog geen ervaring mee hebt. Peace!"