Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vrijdag avond aan de xtc gezeten met 2 vrienden. Heb al een groot drugs verleden en enkele keren speedpsychoses gehad... kan ook niet meer zo goed tegen blowen. Maar in ieder geval vrijdag avond redelijk aangeschoten bijna dronken het besluit genomen aan de xtc te gaan. 3 weken geleden laatste keer toen gebeurde het zelfde. Ik ging vet lekker gwn zoals normaal had 1 hele op.. na die hele nog halve bijgepakt toen begon het langzaam weer. Ik begon over dingen te praten die er niet waren. Ik zocht naar dingen die ik niet bijhad. Als mensen tegen mij aan het praten waren kreeg ik het niet mee en als ik antwoord gaf was ik gewoon rare dingen aan het vertellen. Het leek wel alsof ik in een droom zat echt heel raar. Me tanden gingen echt razendsnel op en neer had echt een strak gevoel alsof er speed in de pillen zat. Ik begon ook eng te hallicuneren en zag allemaal touwtjes in de lucht met beestjes en zag overal doorzichtige spinnenwebben met spinnen erin (ik heb een fobie voor spinnen)... toen ik naar huis liep 7 uur sochtends zag ik overal mensen en dacht ik dat ik achtervolgd werd.. gelukkig weet ik dat mensen zien normaal is op XTC maar achtervolgingswanen? Thuis aangekomen kon ik nog niet plassen en zag ik op de wc alweer overal spinnen webben en voelde overal kriebels en was flink aant zweten! Het leek wel een paniek of angstaanval. Eenmaal op bed sliep ik meteen dus ik twijfel of er speed in zat? Weet iemand wat dit is? Trigger ik mezelf met een psychose of is het de mix met alcohol? Of een te grote dosis? Weet trouwens niet hoeveel mg het was maar ging op 1 pilletje al snoeihard."
"Bedankt voor je antwoord. Ik begon echt angstig te worden heb al verledens met psychoses en rare shit. Dus misschien inderdaad een pauze nemen heb nog met een vriend geapt en die voelde zich sochtends ook niet op zijn gemak minder erg als mij maar het ligt ook aan je gevoeligheid hiervoor... ik ga een pauze nemen en hou het gwn lekker op een paar biertjes in de weekenden met af en toe een half grammetje coke wat ik wel kan hebben.. bedankt voor je antwoord het stelt me al gerust voel me nu al wel stukke beter maar soms nog niet hele de oude de "dinsdag dip" voel ik nooit zo heb dat meestal meteen de dat erna. Maar bedankt voor dit antwoord!"
"Ik snap wat je bedoeld. En kaatschaatsen etc is idd een bijwerking maar het was gewoon echt heel heftig. Werd er zelf bang van zo hard gingen ze op en neer maar misschien komt het omdat ik angstig was. En ja aanleg voor psychoses heb ik zeker ik kan ook niet meer tegen blowen sinds ongeveer anderhalf jaar. Maar heb moeite met geen drugs gebruiken omdat ik in een vriendenkring zit waar het gebeurd ik denk dat veel wel begrijpen hoe dat is. Heb ook een half jaar bij iriszorg gelopen voor overmatig speedgebruik en psychoses. Gelukkig gebruik ik nu geen speed meer maar dus in de weekenden soms wel coke en xtc. Coke kan ik redelijk hebben maar ook daar krijg ik soms rare bijverschijnselen bij. Ik gebruik alleen coke met alcohol waardoor de paranoia gevoelens onderdrukt worden wat dus eigenlijk helemaal niet goed is. Maar ik ben heel eigenwijs helaas. Maar misschien wel beter ff te stoppen daarom kwam ik hier advies vragen en heb al hele goeie en fijne antwoorden gehad. Vind het wel jammer dat ik er niet tegen kan want ben graag een recreatieve gebruiker. Of een weekendgebruiker. Maar misschien mag ik ook blij zijn met deze eigenschap want het betekend wel dat ik beter geen drugs kan gebruiken... als ik me daar tenminste aan houd. Maar bedankt voor de antwoorden ik hoop hier ook nog reactie op te krijgen. Gr mij! Dit is antwoord voor Roze Olifant"
"Ik snap heel goed wat je bedoeld. Als zelfs blowen al shizofreen bij mij triggert mag ik idd ook wel opassen met xtc, coke etc maar soms is dat gwn lastig. Al me vrienden gaan gezellig drugs gebruiken en feestjes bouwen en probeer dan maar als enigste saai thuis te gaan zitten. Dat vind ik gewoon echt jammer om dan te doen. En ik heb ervaring met psychoses en ze zijn inderdaad heel kut. Ze kunnen zomaar komen de eerste paar keer wist ik niet wat het was en was ik echt bang. Maar zodra je door hebt dat je alleen jezelf voor de gek houd, word je nog gekker. En de paranoia gevoelens heb ik altijd bij me gehouden. Bijvoorbeeld in drukke ruimtes denken dat mensen praten over me etc. Dit heb ik niet vaak maar ik heb het altijd lichtelijk bij me gehouden maar kan het nu wel hebben. En je leest me de les niet ik vraag er zelf. Bedankt voor je antwoord! Dit is antwoord voor De Dunne"
"De Dunne zei: Maar je kunt toch uitgaan of naar een feestje zonder drugs te gebruiken? Geen drugs kunnen gebruiken zou geen reden moeten zijn thuis te blijven. Zonder drugs is uitgaan ook leuk. Ik neem aan dat je niet alleen maar uitgaat om drugs te kunnen gebruiken.? Als je altijd drugs gebruikt als je uitgaat wen je daar aan en word uitgaan zonder drugs minder leuk. Klik om te vergroten... Maar dat is dus het probleem. Ben er van mezelf al heel gevoelig voor en in onze groep gaat het nou eenmaal zo. In de weekenden leuke dingen doen doen we nou eenmaal met drank en drugs. Heb ook genoeg weekenden dat ik geen drugs gebruik maar dan drink ik vaak. Er zijn geen weekenden dat ik en of mijn vrienden nuchter er is altijd wel iets. Ben er zelf ook niet altijd blij mee maar uiteindelijk is het dan heel lastig om zelf nuchter te blijven tussen drugsgebruikers het gevoel zelf kan ik niet echt uitleggen"
"De Dunne zei: Op zich begrijp ik groepsdruk wel hoor. Toen ik jong was had ik dat ook wel een beetje. Probeer dat toch te vermijden. Op een gegeven moment vind je uitgaan zonder drugs niet meer leuk en gaat dat niet meer. Pas er mee op. Probeer je eigen beslissingen te maken en zelf te bepalen hoe je feest. Ook is er dan de kans dat je veel meer en veel vaker drugs gebruikt dan goed voor je is en als je eigenlijk wil. Klik om te vergroten... Die situatie heb ik al gehad bij iriszorg door mijn overmatig speedgebruik. Ook door groepsdruk idd maar het hangt ook van mezelf af. Gelukkig vind ik stappen met drank ook hartstikke gezellig want ik toch al anders zie als snuiven of snoepjes! Het s allemaal niet goed voor je maar t is gwn echt lastig nuchter te zijn op een plek waar zoveel mensen van de kaart zijn. Ben blij dat je het gevoel begrijpt. Ik was 16 jaar bij iriszorg. En ben nou ondertussen 17 met een mbo opleiding niveau 3. Dus heb nog een heel leven voor me en wil er graag wat van maken. Ik ga er goed over nadenken adviezen van andere helpen mij in ieder geval wel heel goed en fijn"