Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dit is mijn eerste post hier. Ik kom net terug Ecuador, waar ik drie zeer heilzame ceremonie-dagen met de San Pedro cactus heb meegemaakt. Thuis zelf met San Pedro aan de slag gaan is me wat te ingewikkeld. Het kweken en bereiden is niet heel makkelijk; de cactussen die je hier binnenshuis opkweekt zijn veel minder potent, etc. Nu vroeg ik me af welke RC - bijvoorbeeld een tryptamine? - het dichtst in de buurt komt van een SP-ervaring. Zoals jullie vast ook al weten: in de San Pedro zitten veel meer werkzame stoffen dan alleen mescaline. Het lijkt me fijn om ook hier in NL af en toe zo'n innerlijke, emotionele reis te kunnen maken. Bij voorbaat dank!"
"Psilocyloner zei: Allereerst denk ik dat geen enkele synthetische drug zich aan de 'ware' San Pedro ervaring kan meten. Zoals je zelf zegt, 'in de San Pedro zitten veel meer werkzame stoffen dan alleen mescaline'. Veel van die stoffen zijn slechts in minieme hoeveelheden ('trace amounts') aanwezig, maar dragen denk ik wel allen bij aan de totaalervaring, welke ik zie als een optelsom van al die verschillende delen en waarvan mescaline slechts het hoofdbestandsdeel is. Daar een plantmedicijn bezieling heeft, heeft een synthetisch middel dat in mijn beleving niet. Het meest voor de hand liggende antwoord op je vraag is de momenteel goed verkrijgbare rc methallylescaline (onderdeel van een groep mescaline-analogen waaronder ook onder meer escaline, proscaline en allylescaline vallen), maar op basis van mijn eigen ervaring raad ik je methallylescaline niet aan. Met de andere heb ik geen ervaring. In tegenstelling tot San Pedro voelde methallylescaline bij mij erg belastend voor het lichaam. De dag na methallylescaline ben ik echt naar de klote, iets wat ik na geen enkel ander psychedelicum ooit heb ervaren. Zelfs twee dagen later ben ik nog niet de oude. Het staat er tevens om bekend bij velen thermodysregulatie te veroorzaken, waarbij je het op het ene moment bloedheet hebt zonder echt te zweten waardoor je lichaam niet kan afkoelen en op het andere moment steenkoud zonder dat je lichaam maatregelen neemt om warm te blijven of op te warmen. Dit effect was ook bij mij prominent aanwezig. Reeds na twee keer heeft methallylescaline voor mij een permanente 'no go' status gekregen. Ik vind de fysieke effecten zeer verontrustend. Absoluut niet gezond. Voelt zeer toxisch. Los hiervan heeft methallylescaline niet de 'body' of de diepgang van mescaline. Het eerste waar ik aan denk is 2C-E. Het heeft niet echt de zachte 'feel' van mescaline. Het is een stuk pittiger, dwingender ook wel, al kan dit dosisafhankelijk zijn. Het brengt me echter wel in een vergelijkbare staat van aardse contemplatie met dezelfde helderheid van geest die ik erg kenmerkend vind aan mescaline. Mescaline, alsmede 2C-E, gaat over jezelf, je leven, zingeving en richting. Het betreft echt de aardse zaken. Tryptamines daarentegen zijn veel meer 'buitenaards', vaak wat filosofischer, betreffende de grote vragen des levens. Het spreekt, stelt zich op als een leermeester. Ayahuasca (DMT) is eveneens meer aards zoals mescaline, maar is meer visionair en helend en gericht op bewustwording, daar mescaline veel meer actiegericht is. Deze actiegerichtheid vind ik ook terug in 2C-E. Van alles wat ik heb geprobeerd komt 2C-E voor mij al met al het dichtst bij de San Pedro. Klik om te vergroten... Veel dank! Ik ga me verdiepen in 2C-E."