"Allereerst bedankt voor de uitgebreidde reacties, ik heb er gisteren op Mysteryland veel aan gehad!
@Stuiterbal91
Bedankt, want daardoor is mijn keuze wel makkelijker geworden om te kiezen voor de gele ferrari's welke iets 'zachter' zouden zijn.
@Peptalk
Het waren beide geteste pillen die een goede vriend, die zelf meeging, geregeld heeft. Ik kon dus kiezen uit de blauwe defqon of gele ferrari, beide rond de 200-220mg. Uiteindelijk beschreef mijn vriend het verschil als dat de blauwe voor wat harder gaan zouden zorgen en de gele voor wat lekkerder en meer euforie. Dat was dan ook de reden dat ik voor de ferrari's ging, ik wilde mij lekker voelen en niet de nadruk op het heel hard gaan.
Bij mijn eerste ervaring was het sowieso gewoon teveel van het goede, mijn vriendinnen voelde na 1-2 likjes al heel veel, ik had er zes nodig (en dat bij een eerste keer).. dat klopte natuurlijk al niet.
De positieve gevoelens die ik beide keren heb gehad zijn een blij goed gevoel, intens gelukkig zijn, de muziek heel goed en lekker kunnen voelen, zin om te knuffelen, dansen, praten en heel erg scherp zijn.
@Reverb
Die optie had ik zeker, maar aangezien ik met 'n vriend mee was (en 2 vrienden en 1 vriendin van hem), die wel zouden nemen en ik het zelf ook erg graag wilde, was die optie voor mij niet zeer van toepassing. Aangezien ik de volgende dag om kwart over 8 klaar moest staan en half 10 een wedstrijd moest gaan spelen, zou dat wel het meest verstandige zijn.
Ik heb dan ook de hele dag met een naar gevoel in mijn buik rondgelopen, waarschijnlijk omdat ik wist dat ik het ging nemen, de voor mij bekende spanning en angst had en toch niet zeker was ervan gezien de volgende dag. Daarnaast had ik nog nooit zoveel mensen bij elkaar strak zien staan, de enige bizarder en enger dan de ander. Hierdoor versterkte het nare gevoel en ik voelde mij dan ook nog niet op mijn gemak op het festival. Na een tijdje ben ik er doorheen gaan kijken, gelukkig. Om 17.40, 4.40 later dan onze aankomsttijd, ben ik dan ook pas mijn eerste halfje gaan innemen. Ik voelde op dat moment dat ik er rustig genoeg voor was en tijdens Avicii zou ik genoeg afgeleid worden om niet aan de inwerking van de pil te denken. Mij is verteld dat na meestal zo'n 30 minuten de pil in kan gaan slaan. Aangezien dit niet het geval was gisteren, werd ik toch wat onrustiger, na een lange anderhalf uur begon ik dan eindelijk wat te voelen. Gelukkig voelde die goede vriend zelf ook niets eerder, dat gaf mij een goed gevoel. Ik moest nog even snel naar de wc, terwijl ik voelde dat hij in opkomst was, vervolgens wat te drinken gehaald en zag ik een bankje. Ik wilde er graag even op gaan zitten en dat was een goed voorgevoel van mij, ik werd wat licht misselijk en begon mij 'anders' te voelen. Door jullie reacties ben ik er rustiger mee omgegaan en ben ik tegen die vriend gaan praten. Ik vroeg hoe hij zich voelde en dergelijke, hij speelde er goed op in dat ik misselijk was, want hij zei dat hij dat ook een beetje had e.d. (terwijl dat blijkbaar achteraf niet zo was) na zo'n 15 min begon ik mij goed te voelen en gingen wij richting de mainstage. Vanaf dat moment ben ik lekker gegaan. Na 2,5uur wilde hij bijnemen en ik twijfelde, voelde het wel afnemen maar met vlagen. Uiteindelijk op m'n gevoel afgegaan en nog een halve gele ferrari (volgens mij 219mg) bijgenomen. 30 minuten later voelde ik mij nóg beter.. Tot de laatste beat om 23.00 heb ik met een dikke smile gestaan. Vanaf het moment dat de eerste insloeg hebben mijn kaken niet stilgestaan, ik heb heerlijk gedanst en tegen het einde aan begon ik ook nog eens non-stop te praten. Tijdens de terugreis was ik niet meer te stoppen met praten. Ik voelde mij heerlijk en goed. Ik scheen zo extreem veel en snel te praten, zoveel dat ik er zelf gek van werd in positieve zin, maar het voelde goed. Eenmaal thuis aangekomen werd ik al wat vermoeider en ben ik gaan slapen, de 3,5 uur die ik nog had. Vervolgens ben ik alsnog gaan spelen, zo vroeg, maar ik kon niet anders. Ik moet zeggen, na wat ik erover gelezen en gehoord heb, adviezen van die vrienden en jullie reacties, het is mij reuze meegevallen. Ik heb op mijn hartslag e.d. gelet, maar alles is prima gegaan, ik voelde pas de vermoeidheid en pijn wanneer ik stopte. Ik ben zelfs nog een tweede wedstrijd gaan spelen bij een ander team, maar dit was wel uiteindelijk wel vragen om heel veel pijn en vermoeidheid. Gelukkig waren mijn ogen trouwens al redelijk bijgetrokken, alleen mijn lippen (dat was de vorige 2x ook zo) waren kapot en zoveel dikker. (Ik heb normaal redelijk dunne lippen namelijk, dus dat valt zo op). Het feit dat mijn ouders hier niks van zagen, vind ik enkel verbazingwekkend maar wel heel fijn uiteraard.
Al met al kan ik zeggen dat ik uiteindelijk een heel geslaagde eerste ervaring op een festival gehad heb. Mysteryland was geweldig en dit was mede te danken aan de fijne ferrari ervaring. Aangezien ik vandaag behoorlijk minder 'praatgraag' ben, met pijnlijke kaken, dikke kapotte lippen en wangen op de bank zit, dacht ik jullie mijn uiteindelijke ervaring te delen.
Bedankt voor de reacties!"