Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo Ik ben een vrouw van 44 jaar en krijg sinds merdere jaren Tramadol van de huisarts voor knieklachten. Tussentijds geopereerd aan het knie en toen met hulp van een huisarts langzaam afgekickt van 600 mg Tramadol per dag... Inmiddels waren de knieklachten naar jaren terug gekomen er werd gedokterd en gedaan met uiteindelijke resultaat dat ik 1,5 jaar met klachten liep voor dat er actie werd ondernomen en ik een prothese kreeg.... Prothese is gezet geen complicaties maar...in de kliniek kreeg ik nog voordat ik wakker werd uit narcose Oxycodon Deze medicatie kreeg ik ook mee naar huis en er werd mij verteld dat bij korte gebruik ervan geen afhankelijkheid ontstond........ Voel je het al komen ?? Na 6 weken gebruik van Oxycodon samen met de Tramadol was de medicatie voor Oxycodon open ik dacht prima ... Gewoon door gaan met de Tramadol .. (De pijn van de operatie is nog niet weg en ook de dagelijkse oefeningen met de Fysio kom je niet door zonder goede medicatie..is niet niks zon prothese ) Afijn medicatie Oxycodon was op op een vrijdag....zaterdag zei ik tegen mijn man volgens mij word ik grieperig voelde mij niet lekker mijn neus liep, was rillerig en toch zweterig algeheel malaise ,keel deed pijn hoofd werd zwaar ledematen deden pijn Griep dus....werd in de loop van zaterdag nacht steeds erger.... Zondag had ik echt een zware griep te pakken zo zwaar had ik ze nog nooit....kreeg buikpijn erbij ,de pijn in mijn ledematen werd haast ondragelijk ,mijn hoofd barstte uit elkaar ,mijn lichaam was gloeiend heet maar de zweet liep mij in stromen naar beneden..en toch was ik aan het klappertanden van de kou...wist niet waar ik het zoeken moest.... Het werd steed erger...;liep te janken als een gek........ tot ik mij besefte COLD TURKEY...verdomme de oxycodon ..kan toch niet ??? zou toch niet !!!!...jemig NEEEEEEEE....mijn Tramadol gewoon genomen dosis zelfs wat verhoogd meer dan normaal niets hielp...mijn ledematen en vooral mijn armen begonnen te krampen en het leek alsof mijn botten van binnen stuk gingen....Dat was de langste nacht can mijn leven tot nu toe.....uren tot ik de huisarts kon bellen gingen maar niet voorbij....wilde geen huisartsenpost bellen.... want hoe stom ook wilde dat mijn gezin en mijn man boven in rust konden slapen ..mijn man heeft net een nieuwe baan en kan het niet maken om direct in de eerste week al niet te kunnen werke of moe te zijn... Dus ik zat in de tuin te ijlen en te draaien en op de bank en ...liep als een kip heen en weer... Maandag ochtend ..Huisarts gebeld....assistente schrok ervan Huisarts niet bereikbaar ( juist die dag praxis gesloten zou je altijd zien )maar kreeg direct nieuwe dosis Oxyodon op recept.....en binnen 30 min voelde ik mij een ander mens... In die week toch een afspraak gemaakt met huisarts ..wilde graag afkicken maar wilde erst even weer lekker in mijn vel zitten en ook de pijn even verder afgebouwd hebben in mijn knie...want zonder voldoende pijnstilling kan ik niet goed bewegen ....want als dat te pijnlijk is laat je het ...maar dan word het been stijf lastig dus.. Nou ik kon dat vergeten...mijn medicatie werd onmiddellijk halveert zowel van de Tramadol als van de Oxycodon ...en toen ik zei dat ik dit niet trok en dat dit te veel en te snel was..kreeg ik te horen dat ik het nu eerst maar ermee moest doen en ik was verslaafd en was logisch dat ik dat niet wilde...... .Het kwam er bijna op neer eigen schuld dikke bult...MAAR IK WIL WEL ....alleen niet zo heftig graag een beetje menselijk blijven.. Nou wij zijn nu een week verder gisteren weer bij de huisarts geweest...aangegeven dat ik al meer dan 10 dagen nu niet fatsoenlijk geslapen heb..ik moe was continue aan het zweten en rillen was en ik dit zo niet trok ...Tja niets aan te doen..medicatie van de Tramadol werd weer verlaagd van de OXycodon dit keer niet.....volgens de dokter werkten die twee niet goed samen omdat de Tramadol de receptoren van de Oxycodon blokkeerde en was er geen dokter die dat samen voorschreef ???? EN HOE KOM IK DAN DE AFGELOPEN 8 WEKEN ERAAN ?????? Het liefst zei hij ook nog ging hij op cold turkey alle medicate in een keer afzetten....zei hij ook nog....Ik oké.... doe ik aan mee ....MITS ik iets krijg om niet weer zo ziek te worden...NOPE daar was hij op tegen dat schrijft hij nie voor. Ik bleef maar vragen om iets wat de bijwerkingen tegen werkt ....want nu weer de helft van de Tramadol dus binnen 2 weken van 600 naar 150 mg werd mij te gortig...kreeg ik doodleuk te horen nee je krijgt niets dat is de verslaving die nu spreekt ... DAAR MOET JE MAAR DOORHEEN... Dus ik ben van 180 pillen in de maand naar 30 gezet binnen 2 weken ,met de mededeling volgende week terug komen en dan halveren wij de dosis weer !!! ((((((IK trek dat niet en houd mij er dus ook niet aan gelukkig heb ik nog wat medicatie over....maar dat is ja niet de bedoeling....)))))) En werd snel naar buiten gestuurd.....wat moet en kan ik nu ...dit trek ik niet... Heb al gekeken naar diazepam of zo maar goed jullie weten dat dat niet zomaar te koop is...en ik weet die wegen niet hoe wel ergens aan te gelangen... Ik wil graag van de rommel af begrijp me niet verkeerd.... Maar niet op deze manier... niet zo snel met al de ontwenningsverschijnselen weken lang .........en eerst van de Tramadol en dan van de oxycodon....zo ben ik weken niet te gebruiken ...en altijd maar zwak ziek en misselijk....en ik heb ook nog een gein en meer waar ik aan moet denken.. Wie heeft een oplossing voor mij ...wat moet ik nu alle ideeën zijn welkom... PS doordat ik een gastric bypas heb zijn NSAID moeilijk te gebruiken voor mij maar niet onmogelijk met een goede maagbescherming.. Groetjes"
"Nou ik vind niet dat hij mij helpt ,want hij doet niets behalve de medicatie minderen...Bedenk even dat ik ook een gezin en een baan heb ..en ik niet 6-8 weken lang zwetend ( echt het water loopt mij van het hoofd en haren zijn zeiknat) ,ijlend van kou en kreunend van de pijn ,kan werken ..en altijd maar moe en chagrijnig zijn..... Als wij al de rommel nou in een keer af zetten ....en met begeleide medicatie eraan werken prima...kan ik mij misschien nog even een paar dagen vrij voor nemen ,maar op mijn werk zijn ze op moment niet blij .....en zo verlies ik nog mijn baan..En de eerste keer toen ik jaren geleden afkickte van Tramadol gingen wij 10 - 20 mg in de week naar beneden en was het prima vol te houden...... duurde natuurlijk langer maar kon wel zonder problemen werken ...( werk met kinderen en jeugd) Maar toch bedankt voor de succes wensen"
"ik ben met hulp van Tactus op cold turkey gegaan heb hele goede begeleiding gehad .Ik wilde liever in een keer van de rotzooi af dan langzaam aan manden lang ziek zijn.....mijn huisarts heb ik gewisseld er zijn gelukkig 3 doktoren werkzaam in de praktijk...Ook Tactus vond zijn manier van handelen niet ok en heeft de huisarts er stevig op aan gesproken ....op dit moment ben ik 7 dagen clean het enige wat ik gebruikt heb als het werkelijk niet meer kon was Diazepam....maar ook onder begeleiding...ben nu nog ontzettend moe en slap ,was werkelijk geen pretje maar ben supertrots dat ik de Oxycodon de baas ben geworden..Nu nog hopen dat het slappe gevoel verdwijnt...als ik naar de keuken ga om wat te drinken te halen heb ik het gevoel ik moet een marathon lopen... op mijn werk ben ik nog deze week ziek gemeld.."