Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Frank, Ik heb me alleen geregistreerd voor dit forum om op je post te reageren en was inmiddels begonnen met een reactie die mijnziens te lang en waarschijnlijk nog niet duidelijk is. Dus ik houdt het maar op, Frank je doet jezelf een plezier door geen wiet e.d. meer te nemen, daar is reden toe! Mocht je toch een keer denken van 'nou de groeten', zorg dan dat je te eten, te drinken en een slaapplaats hebt. Buiten dit heb je een radio nodig met bij voorkeur een hoofdtelefoon, als je angstig wordt e.d. en je je gedachten niet meer kunt stoppen is eten, drinken en naar bed gaan niet voldoende, zet (normale, niet te drukke) instrumentale muziek op! Bij mij is de rust zo belangrijk geweest dat ik bij een bouwmarkt een 'anti-geluid-hoofdtelefoon' heb moeten halen. Je eigenlijke vraag is, wat er nu in de hersens gebeurd? Ik hoop dat je zult begrijpen dat als ik je het antwoord kan geven dat jij het niet zult kunnen begrijpen tenzij... en dan zijn we wel even bezig Hier is overigens een tweeledige uitleg van toepassing de fysieke en de mentale. Buiten dat ik weliswaar onderzoek doe naar de mensengeest, doe ik geen onderzoek naar drugs en de effecten daarvan. Mijn eigen zware wiet gebruik is inmiddels al jaren geleden abrupt gestopt, het is gisteren na jaren dat ik een voorgedraaide gehaald en (uit verstandigheid) half opgerookt heb (vroeger was 5 op een dag heel normaal), gewoon uit nieuwsgierigheid, en ja hoor, nog steeds niet anders te beschrijven dan een 'bad-trip'. Mijn geest is inmiddels zo dat ik en de bad-trip kan dragen en daarbij nog onderzoek kan doen naar alle (negatieve) onzin die voorbij kwam. Om er toch iets over te zeggen, normaliter in niet aangedane staat, krijgt men ook gedachten aangeleverd, denk hierbij aan eigen oplossingen die jezelf min of meer doen verbazen of wanneer via een liedje ongewild door associatie gedachte van een vakantie of voorval worden afgeleverd. Ondanks dat je deze 'automatisch' aangeleverde gedachten krijgt, denk je er of even kort aan terug, of dit is de link naar een deel van de oplossing maar verreweg de meeste dingen verwerpen we als 'duh' niet interessant. Als we dat deel van 'jezelf' even de gids noemen dan levert die gids je ook heel veel niet af, wat niet door de selectie heen komt. Door wiet en de bad-trip ben je als het ware op het niveau van die gids bezig. Ik hoop dat je begrijpt dat dit een hele summiere analogie betreft, er gebeurd namelijk veel meer dan dit, uiteindelijk kom je dus als Obelix uit de toverketel als je in die bad-trip ook oplossingen/associaties aanmaakt die je gids weer gebruikt, die niet beter weet en na je trip in je dagelijks leven toepast, pas hier dus enorm mee op, veelvuldig wiet gebruik ontneemt je de kans om onzin te 'cancelen'. Ik hoop dat je er wat aan hebt, Niels Krook"