Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb wat vragen mbt tot de-smaak-van-een-joint. Ik blow zo nu en dan en ondanks dat ik het heerlijk vind om stoned te zijn, vind ik de joint zelf toch altijd vies smaken. Ik loop altijd constant te kwatten om de smaak een beetje uit m'n mond te krijgen en ik wordt ook nog wel eens misselijk van de smaak. Laatst had ik niks op zak en ik heb toen maar een voorgerolde gehaald welke ik halverwege heb weggegooid omdat ik de smaak niet uit kon staan. Ik heb 't idee dat het de teer wel zal zijn want met een waterpijp heb ik dit absoluut niet (icm bijv. fruittabak). Meestal rollen anderen en heb ik geen idee wat voor tabak/sjek erin zit (wiet is meestal Edelweis, Silver Haze of White Widow). De vraag is nu wat voor sjek ik het beste in m'n joints kan gooien. Ik weet dat er zowel lichte, (half) zware en 3/4 sterke soorten sjek zijn, maar waar staat dit nou precies voor en waar zit em het verschil in smaak in? Ik heb gelezen dat voor joints vooral lichtere soorten goed bevallen? Ik zou 't fijn vinden om wat richtlijnen te hebben zodat ik 't de volgende keer eens uit kan proberen."
"Ik vind voor thuis een waterpijp het fijnst. Een joint is toch meer oplossing voor op straat of in de coffeeshop. Een bong vind ik dan toch niet portable genoeg. Een pijpje heb ik ook wel eens geprobeerd en dat smaakte idd een stuk beter. Het enige nadeel vond ik al het gekloot om em telkens aan te steken als je er een pof van nam, terwijl een joint lekker blijft branden. Het is zeker een alternatief, maar lekkere tabak lijkt me de mooiste oplossing. Immers, sigaretten-rokers roken toch voor de smaak? Ik heb nog nooit behoefte gehad aan een sigaret, dus om de nicotine maak ik me geen zorgen. Ik wist ook niet dat er zoveel verschil zit tussen sigaretten tabak en sjek. Geldt dat lichte tabak/sjek minder smaak heeft? Ik heb op verschillende fora vaak Belgam 20/21 en halfzware Van Nelle tegen zien komen, vandaar dat ik automatisch aan sjek dacht."
"Bij een waterpijp inhaleer je idd veel meer rook. Echter warmt het kooltje de tabak/wiet op ipv het te verbranden. Daarintegen krijg je ook stoffen van 't kooltje mee. Uiteindelijk is het niet iets waar ik me zorgen om maak. Ik sta trouwens op het punt een eigen pijpje te bestellen om te zien of dat puur lekkerder gaat. Nou twijfel ik tussen een houten en een chillum. Wat is daar precies het verschil tussen? Volgens mij is een chillum makkelijker schoon te houden, maar koelt het de lucht ook beter (aangezien de binnenkant van steen is)? Edit - Ik heb het over deze: http://www.onlinesmartshop.nl/pipe-ebony-p-1150.html http://www.onlinesmartshop.nl/pipe-ebony-p-1148.html http://www.onlinesmartshop.nl/wooden-ch ... -1135.html"
"Heb hetzelfde met speed, daarbij is 't ook heel makkelijk om even een snuifje te nemen en weer helemaal helder te zijn. Het is meer het gemak waarmee het gaat, er niet aan toegeven is de kunst."