Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik zit momenteel in precies hetzelfde schuitje als jij, op het recidive gebeuren na. Eind maart op donderdagavond een joint gerookt, vrijdagmiddag rond 16:00 positief bij een algemene controle fuik. Rookte voorheen ook vrijwel dagelijks en die donderdag denk ik dat ik er wel twee op had (middag/avond) Verkeerde ook zeker niet in staat van invloed en was eigenlijk stomverbaasd dat dat ding positief uitsloeg. Wel 24u rijverbod op zak en een dag later was ik jarig, wat een lol. Wist echter wel uit ervaring van anderen dat je niet alles tegen de popo moet zeggen, ondanks goede intenties word het keihard tegen je gebruikt. Pliesie is niet je beste vriend. Ben nu 7 weken verder en wacht nog steeds op de uitslag, Graatmager, 1,82, kilootje of 67. Voordelen zoals jij ze ook opnoemt. Als ik wetenschappelijk onderzoek moet geloven dan denk ik dat ik eronder zit. Maar dat wachten is helemaal killing. Heb mezelf 4 weken compleet knettergek gemaakt ivm de gevolgen, uitzoeken wat ik gerookt had, mezelf daar weer druk over maken, dat ik slecht gehydrateerd was die dag, etc etc. Tot ik 3 weken terug na heftig gesprek met mijn vriendin over wat voor effect dit op alles had weer op m'n voetjes lande. De stress is het niet waard vriend. Werk, studie, relatie, gezin, alles leed onder de stress. Doodmoe vanwege slaaptekort en die dagen autorijden waren pas echt gevaarlijk, erg ironisch. Collega van mij is begin februari positief getest en heeft nu na 11 weken eindelijk de uitslag gekregen. Schijnt heel druk te zijn momenteel, NFI kan het niet aan dus wijken ze uit naar Duitsland en België. Je kan niets doen behalve afwachten, net als ik. Probeer wat rust te vinden, het is het niet waard. Komt goed."
"Maja, wel 24 uur rijverbod aan je broek voor saus. Dit hele test beleid slaat nergens op. Meen ook ergens gelezen te hebben dat 1 op de 3 negatief terugkomt. Tegelijkertijd wel dikke stress hebben dat ik het melk koetje van het CBR en CJIB word, en een veroordeling voor rijden onder invloed zou me me baan kunnen kosten (VGB en VOG). Ik heb inderdaad al die onderzoeken gezien en helemaal tot de bodem uitgezocht. Zat bij mij gewoon dik 20 uur tussen dus kan ook bijna niet anders dat het wel goedkomt. Maar ben nog steeds aan het wachten 😅"
"Hallo allen, zijn hier al talloze ervaringen en topics over maar wil graag mijn verhaal delen, al is het alleen al om te waarschuwen en omdat ik het van me af wil schrijven. Afgelopen week ben ik na een algehele controle (fuik) positief getest op THC. Dit was in de namiddag en tussen roken en controle zat om en nabij 12u. Ter plekke bloed moeten afstaan en nu in afwachting van de resultaten. Schijnt 6 weken te kunnen duren ivm de huidige drukte. Vanzelfsprekend schrok ik mezelf rot en was ik in eerste instantie in de veronderstelling dat het wel los loopt kwa waardes. Na hier het forum doorgespit te hebben ben ik niet meer zo zeker van mijn zaak. Ik rook om en nabij al jaren dagelijks in de avond èèn kleintje met minimale doseringen (pollum, 2/3 gram over verspreiding van de week) en had niet verwacht dat ik een dag later positief zou testen. Ben graatmager, zeer laag lichaamsvet en heb een snel metabolisme. Ik hou een beetje aan deze dingen vast om mezelf enig comfort aan te praten, al bereid ik me maar voor op het ergste. Besef me ook heel goed dat ik voor de wet strafbaar ben en gewoon onder invloed rij, of dat wel of niet zo voelt van moment van rijden en wat ik er van vind doet er niet toe. Dit kan verregaande gevolgen hebben voor zowel mij als m'n gezin als ik mijn rijbewijs kwijt raak, met mogelijk verlies van baan tot gevolg. Ik schaam me kapot en wist ook niet hoe ik dit tegenover mijn vrouw en familie moest verkopen. Deze shit is het niet waard en de onzekerheid, stress en ellendige staat waarin ik nu verkeer hebben ervoor gezorgd dat ik vrijwel acuut gekapt ben sinds die laatste. Raak het nooit meer aan. Zal de uitslag van het onderzoek met jullie delen zodra dit binnen is"