"Deamon zei:
Ik vind jouw "obsessie" niet vreemd, er zijn ook mensen die seriemoordenaars interessant vinden, maar dat betekent nog niet dat die mensen zelf gaan moorden. Veel mensen vinden dingen die niet mogen nou eenmaal interessanter dan dingen die wel mogen.
Klik om te vergroten...
Daar heb je een goed punt. Ik denk dat (veel) mensen van tijd tot tijd extreme emoties moeten ervaren om te voelen dat ze echt leven, het is heerlijk wanneer dingen een tijdje op rolletjes lopen en je door het leven wandelt maar op den duur wordt dit gewoon saai en moet je (zo ervaar ik het tenminste) op zoek naar extremen. Zowel dieptepunten als hoogtepunten laten je voelen dat je leeft. Mensen zoeken deze punten gegarandeerd op, door drugs, extreme sporten ed. En ja, hoe luguber ook, zelfs over seriemoordenaars hoor je vaak dat ze het voor een 'kick' doen.
ZERO- zei:
Ik vind het ontzettend fijn om op tijd naar bed te gaan en me fit te voelen, ik heb ook super veel plezier in mijn opleiding en hardlopen en om ergens echt voor te kunnen gaan, maar ik vind het ook heeeeeeerlijk om af en toe te voelen dat mijn lichaam echt naar de klote is, dat geeft me wel het gevoel dat ik echt leef, en dat mijn leven niet zo saai is. Een saai leven hebben lijkt me verschrikkelijk.
Maar goed, als het erop aankomt gebruik ik ook niet zo vaak drugs hoor. Soms een tijdje wat meer, zoals in de vakanties, maar als ik met school druk ben niet zo vaak. Je moet gewoon een beetje verstandige keuzes kunnen maken. Soms zijn onverstandige keuzes ook heel leuk, maar dat werkt niet voor iedereen. Er zijn nog steeds een heleboel mensen die daar niet goed in zijn en eindigen met een verslaving en nog een heleboel meer problemen. En dat is natuurlijk allesbehalve leuk.
Klik om te vergroten...
Precies wat jij zegt. Ik ben iemand die ook veel van orde en regelmaat houdt, ik eet, sport en slaap op redelijk vaste tijden en doe veel dingen in routine, dan krijg ik het meest gedaan en voel ik mij prettig. Maar na verloop van tijd moet ik die sleur toch echt doorbreken en even helemaal uit me dak gaan.
Ik ben er van overtuigd dat bij VERSTANDIG drugsgebruik er de mooiste dingen kunnen ontstaan. Er zijn talloze voorbeelden op te noemen van artistieke meesterwerken die onder invloed van, of door ervaring met, drugs tot stand zijn gekomen. Schilderijen, tekeningen, gedichten, boeken, muziek en noem maar op. Van sommige meesterwerken en artiesten is het bekend, maar er zijn vast en zeker nog ontelbare artistieke meesterwerken waarvan niet eens bekend is of de maker drugs gebruikte.
In één van mijn favoriete boeken las ik ooit een passage, na dit gelezen te hebben ben ik zo anders tegen 'drugs', maar ook andere zaken aan gaan kijken. Het voelde echt alsof ik mij 100% met de auteur kon identificeren.
"Those who use illicit drugs to help or harm themselves without hurting anyone else do not belong in prison unless they commit a crime beyond using an illegal drug. You have a right to alter and/or simply control your own conscieousness as a human being. If you don't, then you are certainly not ''free.'' The United States has more of its population in prison per capita than any other ''free'' or not free country in the world, over two million people in jail, and seven million entangled in the legal for-profit prison business. Millions of these people are there because of the War on Drugs and our out-dated and dysfunctional drug laws that have done nothing to alleviate consumption anyway. Drug addiction is not a disease but rather a lack of willpoer. There isn't even any person that exists as ''the drug addict,'' the label merely a socially conditioned judgment call as a means of control of the population through classifiying and regulating individual behavior; e.g., as Dr Thomas Szasz notes, no one goes around calling Winston Churchill or FDR ''drug addicts'' for their nicotine ''addictions.''
We don't put alcoholics in jail for their drinking, nor should we incarcerate any other person for any other drug they are taking in excess. If the harm is only to one's self, then drug use is a medical, not a criminal problem, if it becomes a problem at all. If this were not the case, then tomorrow morning, alcohol and cigarettes should be made illegal and anyone who manufactures or distributes these drugs as well as the chronic users, should all be thrown in jail according to the American Drug War logic. Alcohol-related deaths are in the tens of thousands in America today, and cigarettes kill over 400,000 people a year in the US while marijuana isn't killing anyone like tobacco does. Heart disease has the best chance of killing everyone who reads these words which means the obese cheeseburger and pizza ''addict'' belong in jail next to the heroin addict. This is the childish but deadly hypocrisy of the War on Drugs.''
J.R. Helton - Drugs"