Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Al een tijdje houd ik me bezig met een onderzoek hoe mensen met een Oxycodon verslaving kunnen stoppen doormiddel van Suboxone. Ik doe de opleiding als Apothekersassistent en zie dat dit in de praktijk dat veel mensen worstelen met hun Oxycodon verslaving ik vind dit vreselijk want ik heb het namelijk van dichtbij meegemaakt. Iemand die dicht bij mij staat is ook een lange tijd verslaafd geweest aan hoge dosering Oxycodon, dit heeft hij medisch gekregen i.v.m. een alvleesklierontsteking. Dit is na een tijdje gelukkig over gegaan, maar hierna volgt het proces 'stoppen met oxycodon'. Maar dit ging niet zo makkelijk.... Afbouwen werd hij heel erg ziek van, rusteloos gevoel, zweten, niet zichzelf zijn, overgeven ernstige buikklachten en noem het maar op. Dit heeft hij een aantal pogingen gedaan maar met nul resultaat. Vervolgens methadon geprobeerd, afbouwen doormiddel van diazepam samen met clondine. Ook is hij in een kliniek geweest om af te bouwen maar ook dit heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Wat een hel was dit alles, ongeveer 5 jaar aan de Oxycodon gezeten. En dan nog niet te spreken over hoe iemand kan veranderen door dit middel. Na veel inlezen wat we wel kunnen doen kwamen we uit bij Suboxone, nou wat een wonder middel we zijn echt zo blij dat hij dit middel heeft gekregen!! En door over te gaan op dit middel en daarmee af te bouwen is zo gemakkelijk gegaan. Na 5 jaar verslaafd te zijn aan Oxycodon is hij door dit middel helemaal pil vrij en is hij weer helemaal de oude. Verder lees ik veel goede ervaringen over Suboxone. In de apotheek word het middel Suboxone weinig gegeven aan mensen, omdat dit nog hier in Nederland nog in de experimentele fase zit. Dit vind ik jammer want je kunt hier zoveel mensen mee helpen. Door dit onderzoek hoop ik meer mensen te kunnen helpen. Ik ben opzoek naar mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, zouden jullie je ervaring willen delen door mijn gemaakte poll in te vullen? Deze kan ik dan gebruiken voor mijn onderzoek. Zie de link hiernaast ->-> https://www.survio.com/survey/d/D3B4A9X6X6U1N9U2K Als jullie ook vragen voor mij hebben zijn ze altijd welkom."
"Dopemonster zei: Toen ik wou afkicken van heroïne vroeg ik bij de huisarts voor buprenorfine (werkzame stof in suboxone) ze kende het middel niet eens en ze wou het absoluut niet voorschrijven. Had ook een voorgeschiedenis van chronisch pijnpatient en oxycodon verslaving en dat wist ze. Vervolgens kreeg een poosje erna me (toen nog) ernstige zieke oma suboxone voorgeschreven omdat tramadol en fentanyl pleisters te veel bijwerkingen geven. In de bijsluiters hebben ze het letterlijk nog over drugsverslaving/opiatenverslaving. Ik ben toen zo boos geworden 😡 En ik ken ook iemand die ook strugglede met aan suboxone komen en de huisarts adviseerde haar gewoon om aan te melden bij verslavingszorg zodat hun het recept konden regelen omdat ze absoluut niks wou voorschrijven aan haar. Maar ze adviseerde haar wel ten strenge, en dan herhaal ik letterlijk ze vertelde haar meerdere keren om absoluut niet met de heroïne te stoppen omdat vanwege haar hartconditie het levensgevaarlijk was om te stoppen. Maar de reden dat ze eindelijk wou stoppen was omdat het steeds moeilijker voor haar werd om eraan te komen door verhuizing. Ze is een paar keer in de cold turkey beland (zelfde afkickverschijnselen als oxycodon) en heb hele zware weken gekent. Toen na een maand heeft de verslavingszorg eindelijk een suboxone recept voor haar geregeld die ze gewoon bij de plaatselijke apotheek kunt ophalen en ze is nu heroïne vrij. Dan denk ik waar de fuck was die huisarts dan mee bezig? Waar was zei al die tijd toen ze aan het lijden was? Te bang om een drugsverslaafde suboxone voor te schrijven, maar een leek na een operatie wel jarenlang oxycodon blijven voorschrijven en ophogen? Ja ho even zo zijn we niet getrouwt. Ik heb echt haat aan zulk soort artsen 😡 Klik om te vergroten... Het is vreselijk... daarom moet het middel bekend worden en dat het opgenomen word in hun standaarden. In de apotheek zijn we ook helaas afhankelijk van artsen en moeten we doen wat zij voorschrijven. En dat is soms frustrerend."
"De Zandman zei: Een huisarts is geen alleskunner en er is zeker op verslaving gebied heel veel, wat ze niet weten en niet kennen. Zo heeft mijn huisarts meerdere malen tegen mij gezegd, dat hij in wezen mijn dealer was, en dat hij domweg wilde stoppen met het voorschrijven van methadon recepten. Zonder methadon heb ik zoveel rugpijn dat ik niet eens meer kan lopen....helaas heb ik dit opiaat gewoon nodig.... Is subuxone ook als pijnstiller te gebruiken? Ik ken dit medicijn niet.... Klik om te vergroten... Ja het stilt zeker de pijn. Wat ook fijn is aan suboxone is dat je niet al die vervelende bijwerkingen heb die je met methadon en oxycodon wel heb. Suboxone word nog niet zo lang op medisch voorschrift gebruikt en artsen zeggen ook dat het nog in de experimentele fase zit. Ik ken iemand met chronische zenuwpijn die dit middel al zeker 2 jaar gebruikt en bij deze persoon heeft het prima effect. Maar moet ik ook zeggen dat het per persoon verschillend is. De een vind methadon fijner en de andere suboxone."
"Miems zei: Suboxone heb ik gekregen om af te kicken van oxycodon. Het is serieus waar een wondermiddel om van opiaten af te komen. Het zijn smelt tabletten die je onder je tong moet laten smelten. Sinds ik dit gebruik heb ik geen terugval meer gehad en wat nog helemaal mooi is dat ik er niet verslaafd aan ben geraakt. Ik neem het nu nog alleen af en toe. Heb inmiddels een mega voorraad opgebouwd omdat ik het elke week voor een week krijg. Ben nu al langer dan 6 maanden clean van oxycodon. Klik om te vergroten... Wauw wat goed en fijn dat je van de oxycodon af bent. Ik vind suboxone ook een wonder middel en ik hoop dat het in de toekomst aan meer mensen gegeven kan worden dat maakt het zoveel makkelijker om te stoppen."