Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Billy1908 zei: Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en ben op zoek naar advies, een hart onder de riem en mogelijk lotgenoten? Mijn vriend is verslaafd aan benzo's, wiet, en coke. Daarnaast zijn ook 3 cmc en alcohol een probleem en ben ik erachter gekomen dat hij ook meerdere keren truffels heeft genomen en van plan was ketamine te bestellen. Hij wil hulp, zijn ook in afwachting van een opname in een kliniek, maar in de tussentijd loopt het thuis alles behalve lekker en wordt het gebruik van kwaad tot erger. We hebben 2 kleine kindjes en ik voel me een slechte moeder omdat hij hier nog woont. Tegelijkertijd wil ik hem niet op straat zetten, want dat wordt zijn dood. Daar ben ik sowieso al bang voor omdat hij ook anti depressiva slikt en alles bij elkaar natuurlijk behoorlijk riskant is. Ik vraag me soms (eigenlijk heel vaak) af of het allemaal nog wel zin heeft. Gaat dit ooit goed komen, met hem, met ons? Ik ervaar weinig steun vanuit zijn familie, er wordt niet echt aan mij gedacht. Zij zitten er door heen en laten mij aan mijn lot over met onze kinderen. Alsof ik er niet door heen zit, ik ben ten einde raad. Ik weet dat er hulpgroepen zijn voor naasten, maar kan hierin niet echt vinden wat ik zoek. Ik zou zo graag in contact komen met iemand die snapt hoe ik me voel. En dan ook echt snapt, en niet in de zin van ik kan me voorstellen blablabla. Zijn hier toevallig mensen met een verslaafde partner? Klik om te vergroten... Hoi, ik ben ook nieuw. Zoek ook mensen die mij begrijpenā¦. Ik heb een partner. Verslaafd aan coke wiet en drank. Hij heeft geen probleem zegt hij. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met mijn verhaal. Ik weet hoe jij je voelt. Machteloos en niemand die je begrijpt. Ik voel vanuit zijn familie namelijk ook geen steun⦠zij zijn allang blij als ze er zelf zo min mogelijk ālastā van hebben. Steken liever hun kop in het zand. Ik heb al zoveel geprobeerd maar zolang hij geen hulp gaat zoeken komen we nergens. Ik hou van hem. Maar ik haat hem wanneer hij gebruikt heeft. Wij hebben gelukkig geen kinderen samen ā¦.. maar zelfs zonder kids heb ik moeite met loslaten. Ik heb zoveel te vertellen maar ik weet niet waar en hoe te beginnen. Mijn partner heeft in een kliniek gezetenā¦. Maar zelfs dat heeft niet geholpenā¦."
"FredKroket zei: Hij moet geholpen willen worden vanuit zichzelf en voor jou of iemand anders. Zolang dat besef er niet is zou ik op afstand blijven. Klik om te vergroten... Afstandā¦. Is lastig. Je wil iemand ook niet laten vallenā¦. Maar je wil zelf ook je hoofd boven water kunnen houden. Ik weet nog niet zo goed hoe ik daar een balans in moet vinden."
"Mindless zei: Het gevoel iemand niet te willen laten vallen is begrijpelijk. Maar (en ik zeg niet dat dit bij jou per se het geval is) je kunt iemand ook "enablen" (weet zo even niet het juiste NL woord) in zijn/haar gedrag en verslaving, door hem/haar niet te "laten vallen Klik om te vergroten... ik begrijp helemaal wat je bedoeld! Dat is zeker waar! En daar probeer ik nu juist wel voor te waken. Want lekker goedkoop hier wonen en ondertussen zān eigen geld opbrassen aan allerlei shit en mij niet kunnen betalen en ook nog geld uit mān portomonee stelen ā¦. Ja nee⦠dat is niet de bedoeling. Vaak in sorrys of smoesjes getrapt. Want je wil iemand ook een kans geven⦠en vertrouwen geven om het anders te kunnen doen natuurlijk. Maar als dat uiteindelijk weer niet gebeurd dan moeten er daadwerkelijke consequenties aan gedrag zitten. Maar alle touwtjes los snijdenā¦. Is altijd wel makkelijker gezegd dan gedaanā¦. Het huis uit zetten is al een hele grote stap voor een partner van een verslaafde ā¦."
"Zeehond zei: Echt iedereen zal met je eens zijn hoe moeilijk die stap is. Dit is een enorme zware beslissing. Er zijn leden, die jou zijn voor gegaan in zoān soortgelijk proces. Soms nog moeilijker met kinderen. Maar als je met al je verstand en alles wat je hierboven leest de zaken op een rijtje zet is het hoe dan ook de juiste beslissing. Je lijkt nog steeds te vertrouwen dat het goed komt, je wilt hem een kans geven. Maar inmiddels steelt hij al van je. Wil je op de volgende stappen wachten? Het is een proces waar jij doorheen moet. En ja voor mij is het makkelijk praten. Maar heb al zoveel leed gelezen over relaties met verslaafde partners⦠Je doet jezelf echt tekort door verder te gaan. Klik om te vergroten... Hard⦠om te horen⦠maar het is wel waar ja⦠š"
"Mindless zei: Regelrecht stelen van je vind ik wel echt ver over de grens gaan. Zie het als dat hij je keuze makkelijker voor je maakt. Zo iemand is niet goed voor je, zacht uitgedrukt. Al begrijp ik wel dat het moeilijk is als je zelf midden in een relatie zit en daarin hebt geĆÆnvesteerd. Niet alleen met geld, maar ook met tijd, met aandacht, met emotie, met liefde... Je hebt dan niet het overzicht wat een outsider buiten jouw relatie heeft. Je kunt zelfs tunnelvisie krijgen. Dat is me zelf notabene overkomen. Maar hier zijn de tekenen wel heel duidelijk en volgens mij weet je het zelf ook wel: loslaten... Klik om te vergroten... Ik ben bezig⦠ik zet stappen⦠jullie hebben ook gelijkā¦. Ik wilde dat ik het sneller kon loslatenā¦. De pleister er ineens vanaf kon trekken⦠bedankt voor de harde en pijnlijke woordenā¦ook van zeehondā¦. š ogen openā¦"
"Hoi, Als ik eerder had geweten wat de gevolgen zouden kunnen zijn was ik ook niet in deze relatie gebleven. Ik ben er ingezogenā¦. En elke keer beloofde hij beterschapā¦.. manipulatie, leugens en constante egoĆÆsmeā¦. Hij was vanaf dag 1 eerlijk tegen mij dat hij een verslavingsverleden had maar alles nu okĆ© wasā¦. Alles behalve. Dan lijkt iemand mega eerlijk, open en kwetsbaarā¦. Maar uiteindelijk is het weer pure egoĆÆsme om iemand om de tuin te leidenā¦. Ik heb hem deze week na twee jaar de deur uitgezetā¦. Nu is het sterk blijven en jezelf niet laten manipuleren met allerlei beloftes die ze toch niet waar kunnen maken zolang ze zich niet laten opnemenā¦. En geloof mijā¦. Dat is heel zwaar als je van iemand houd en wil helpen maar die persoon alleen zichzelf kan helpen ā¦."
"LucidLucy zei: Weet dat je eventueel ook je verhaal kwijt kan en tips kan krijgen bij zelfhulpgroepen voor naasten. O.a. bij Al-Anon en Nar-Anon. Misschien kan je daar steun halen bij mensen die weten wat jij doormaakt, omdat ze zelf in soortgelijke situaties hebben gezeten. Al-Anon is wat groter, maar misschien dat je daar iets minder herkenning vind omdat de focus daar iets meer ligt op alcohol misbruik. Nar-Anon is nog niet zo groot in Nederland, maar er zijn inmiddels 3 online meetings per week. Klik om te vergroten... Het is coke, wiet en drankā¦. Alles om maar niet te hoeven voelenā¦. Het is alleen jammer dat die meetings van Nar-Anon niet om de hoek zijn. š en online vind ik toch minder prettig denk ik."
"LucidLucy zei: Ik zou zeggen probeer het eens. Het is best een hechte club die buiten de meetings ook weleens live afspreken. De meetings zijn vaak een startpunt om meer mensen te leren kennen die in hetzelfde schuitje zitten als jij. Wie weet kom je iemand tegen die wel bij jou in de buurt woont en heb je dan ook dichtbij steun aan elkaar. Klik om te vergroten... Bedankt voor je tip! Misschien dan toch maar eens doen inderdaad⦠thnx!"
"Had je niet beter kunnen afbouwenā¦. š¬ Ik heb geen idee, geen ervaring meeā¦. Klinkt wel heftig dat zoiets dat met je doet wanneer je acuut stopt. Ik heb er wel eens een docu over gezien dat het zo lastig is om mee te stoppen. Snap wel waarom als je dit soort afkick verschijnselen ervan krijgt."