Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"De Dunne zei: Goeden dag. Al een poosje loop ik met de vraag hoeveel invloed een hogere leeftijd heeft op drugsgebruik. Er is een hele hoop te vinden over drugsgebruik als je (te) jong bent maar haast niks over als je al wat ouder bent. Hier op het forum en ook wel om mij heen zijn ook wel gebruikers van 40+. Of misschien zelfs 50+ ? Zelf zit ik er tussen in qua leeftijd. Het zal natuurlijk ook afhangen van je leefstijl, gezondheid, drugsverleden etc. Bv iemand die 30 jaar al rookt, overgewicht heeft, vrij ongezond leeft, regelmatig drugs gebruikt (uiterste scenario) etc zal waarschijnlijk ook sneller “klachten” of een verhoogd rioco hebben daarop. Maar puur de leeftijd bedoel ik. Als voorbeeld: Je neemt twee volledig gezonde personen, gezond geleefd etc, de ene is 25 jaar oud de ander is 55 jaat oud. Is drugs dan voor de persoon van 55 jaar slechter, gevaarlijker en risicovoller dan voor diegene van 25 jaar? Andere factoren even niet meegeteld. En vanaf welke leeftijd kun je dat zeggen? Drugsgebruik word eigenlijk pas vanaf minimaal 18 jaar of het liefst zelfs pas na je 24e “geadviseerd” mee te beginnen. Jonger dan dat maakt het risicovoller en schadelijker. Vanaf welke leeftijd ongeveer kun je zeggen dat drugs gebruik schadelijker en risicovoller wordt naarmate de leeftijd stijgt? Op Drugs Info Team vond ik dit: https://www.drugsinfoteam.nl/vraag-antwoord/lees-een-antwoord/-/antwoord/30000 Dit gaat puur over xtc maar mijn vraag geldt voor alle drugs, amfetamine, cannabis, psychedelica, alcohol, speed, coke etc etc. Ps: de poll hierboven mag verwijderd. Per ongeluk in het verkeerde topic geplaatst. Het lukt niet de poll zelf te verwijderen. Klik om te vergroten..."
"Ik vind als je op jonge leeftijd als God in Frankrijk heb geleefd kan je het zeker tegen je 50ste wel opgeven zeer zeker ivb met je kinderen en vooral voor je kleinkinderen daar haal je denk ik wel voldoende voldoening uit waar je ook een lekker gevoel van krijg . Lijkt toch ook nergens op ala we nog denken 18 te maar al dik over de helft zijn en dan nog stoned of strak op een dansvloer of in een café te moeten staan om er nog bij te willen horen .. nou nee daar bedank ik voor"