Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, (ben nieuw op dit forum ) ik zet af en toe een papaverthee'tje (niet zelf gezaaid) en ik vroeg mij af of iemand weet of er op de papavers te koop in Nederland bestrijdingsstoffen zitten en hoe je die eventueel kunt verwijderen? Ik heb de papavers zoals fruit al met dreft gewassen maar weet niet of dit goed is.. Alvast bedankt, Mak83"
"Bedankt voor de reacties! Ja die van de bloemist. Ja ik vertrouw ze ook niet zo maar nu het al juli is is het te laat om te zaaien denk ik he? Dat ga ik in iedere geval dan volgend jaar doen. Sjiek een paar vierkante meter in je tuintje kweken"
"Dit boek heb ik een tijdje geleden gelezen heel interessant inderdaad. Daarop heb ik Jim Hogshire zijn boek 'Opium for the masses' gekocht, dat gaat onder andere over papaverthee. Ah ik wist niet dat dat bestond biologisch maanzaad"
"Bedankt voor de info! De papavers die ik heb gekocht waren toch serieuze bollen, ik denk zelfs de papaver giganteum en ik voel er zeker effect van. Of het echt high zijn is weet ik niet, als ik de thee 's middags drink lig ik toch de ganse namiddag lekker te suffen op de zetel met af en toe wat mooie droombeelden Vandaag is mijn thee mijn wel niet goed bevallen (3 bollen gemalen, zonder de zaadjes), felle buikpijn gehad 's avonds... Lijkt me beter zelf te planten inderdaad, in de herfst ofwel volgend jaar"