Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Afgelopen maart ben ik na een zwangerschap van nog geen 26 weken in het Sophia Kinderziekenhuis bevallen van mijn zoontje. Dit was natuurlijk veel te vroeg en daarom heeft hij nog totaal 14 weken in het ziekenhuis gelegen. Ongeveer een week voor mijn bevalling ben ik erachter gekomen dat mijn man cocaïne gebruikt, we waren nog met elkaar in gesprek over hoe nu verder toen ons zoontje werd geboren. Ik heb doordat ik 10 weken zelf ook non stop in het ziekenhuis was en daar en in het Ronald Mc Donald huis sliep, mijn man niet in de gaten kunnen houden, maar hij verzekerde me destijds dat hij toen niet gebruikte. Later kwam ik erachter dat dat allemaal gelogen was. Hij was al een tijdje verslaafd toen ik zwanger raakte en is nooit gestopt. Kort samengevat heeft hij me sinds ik het weet vaak beterschap beloofd, maar hij bleef gebruiken en erover liegen. Op dit moment wordt de scheiding in gang gezet. Ik zie helaas geen andere oplossing. Achteraf gezien ben ik vreselijk blij dat ons kindje op vakantie is verwekt, want op internet heb ik kunnen lezen wat de risico's zijn als de verwekker cocaïne gebruikt. Een kleine week voor mijn bevalling hebben we gemeenschap gehad terwijl mijn man toen of misschien en dag ervoor had gebruikt (waar ik vlak daarna achter kwam). Mijn bevalling kwam zo vroeg op gang door een infectie, er is echter nooit gevonden wat daar de oorzaak van was. Kan het zijn dat het komt omdat ik destijds gemeenschap heb gehad met mijn man die toen cocaïne had gebruikt? Ik hoorde laatst van een vriendin dat ze via via iemand kende die ook cocaïne gebruikte en van wie het kindje ook veel te vroeg is geboren en vorige week zat ik naar het programma verslaafd te kijken, wat ging over iemand die ook aan cocaïne verslaafd is en ook zijn vrouw is veel te vroeg bevallen. Mijn maag draaide om! Dit kan toch geen toeval meer zijn!!? Ik heb me al eerder afgevraagd of hij schuldig is aan mijn vroege bevalling, maar wist niet bij wie ik hiermee terecht kon. Op internet heb ik al heel veel gezocht op Nederlands- en Engelstalige sites, maar ik heb niets kunnen vinden. Sinds ik dat verhaal op tv heb gehoord kan ik het niet loslaten, ik moet het weten. Ik heb ook een keer gehoord dat het slecht is voor de geslachtsorganen van een vrouw als ze onveilig vrijt met iemand die cocaïne gebruikt, daarom zou ik er niet van staan te kijken als het een infectie, met alle vreselijke gevolgen van dien, kan veroorzaken bij een zwangere vrouw."
"Weet dat dit niet een site is voor experts, maar misschien dat er meer mensen zijn die zulke verhalen hebben gehoord...."
"Artsen vertellen mij dat er geen link is, maar er is geen onderzoek naar gedaan. Ik ga proberen over de grens antwoorden te krijgen. Zoals ik al eerder aangaf ben ik vooral benieuwd of er meer mensen ervaring mee hebben of verhalen kennen. Verder vind ik het eigenlijk nogal bot om zonder meegemaakt te hebben wat ik heb meegemaakt te zeggen dat mijn reactie bot is. Ik heb het niet over een recreatief gebruiker, maar over een dagelijks misbruiker. Incl agressiviteit en liegen. Bovendien heb ik een baby die binnenkort kan kruipen en als ik t een paar x op de grond vind betekend het dat hij het tegen die tijd in z'n mond kan krijgen (baby's stoppen nu eenmaal alles in hun mond). Een aantal maal heb ik aangegeven professionele hulp te willen, maar dat wilde mijn man niet. Oordeel dus niet te snel is mijn advies"
"Mijn vraag was idd niet of ik bij hem weg moet gaan of niet. Er zullen mensen zijn die dat begrijpen en ook die het niet begrijpen. Waar het om gaat is dat ik achter mijn keuze sta. Daarom nogmaals: Zijn er mensen zijn die ook iemand kennen die dit heeft meegemaakt, of het zelf hebben meegemaakt????"