"Hey allemaal,
Zoals beloofd schrijf ik bij deze een tripreport over ons eerste ervaring met truffels.
Dit is tevens mijn eerste tripreport ever, ik hoop dat er nog meer mogen komen.
Wie: Ik, vrouw, 27 - vriend - en een gezamenlijke vriend
Wat: 7,5 gram Fantasia truffels van het merk Mush Magic (de mannen zo'n 10 gram de neus)
Waar: In een tipitent op een camping bij het bos
Mijn ervaring met drugs: Wiet, hasj, xtc
Het idee:
Zo'n kleine week geleden besloot ik dat ik het eten van magic truffels van mijn bucketlist wilde schrappen. Ik ben vrij obsessief van aard dus als ik iets mijn kop heb, heb ik binnen een halve dag een betoog klaar waarmee ik vervolgens naar mijn vriend huppelde in de hoop hem te overtuigen. Gelukkig had vriendlief er interesse in en kon hij de lol van zo'n tripje wel inzien. Niet veel later deelden we dit idee met onze vriend, laten we hem even B. noemen. Vriend B. was iets minder overtuigd van dit plan maar had wel zin om een nachtje te recreëren op xtc met ons terwijl wij aan de truffels gingen. Ook helemaal mooi. We bespraken dat we voor de zekerheid wel extra in zouden slaan bij de smartshop, mocht hij van gedachten veranderen.
De voorbereiding:
Bij de smartshop lieten we ons informeren over de soorten truffels, de verschillende werkingen en sterktes. Omdat het onze eerste ervaring met psychedelica zou worden, besloten we voor de Fantasia variant te gaan. Deze variant zou volgens de medewerker in de smartshop voor een milde trip moeten zorgen, maar zou wel iets meer visuals geven dan andere beginnersvarianten. Leek ons prima. De medewerker adviseerde ons allen een dosering van 10 gram te nemen. Ik besluit hier van af te zien, ik weeg immers zo'n 40 kg lichter dan mijn vriend en het lijkt me niet dat ik een vergelijkbare ervaring zal hebben wanneer ik de zelfde hoeveelheid werkzame stof tot mij zou nemen. Ik zet in op 7,5 gram, neem ik me voor.
De uitvoering:
Weekend! Tijd om naar de camping te vertrekken. De locatie blijkt spot on te zijn (hehe). De tipi is lekker ruim, beschikt over matrasjes, allerlei zachte kleedjes en vachtjes om lekker op te chillen en staat op een houten vlonder waar ook stoelen en een vuurplaats op staan. We staan op een afgelegen plekje omringd door bomen en struiken. Voor ons is een klein speelveldje voor kinderen, maar goed, kinderen gaan op een gegeven moment naar bed.
18:00 -Omnomnom
We koken een lichte maaltijd boven het vuur en besluiten daarna op ontdekkingstocht te gaan zodat het eten kan zakken en we weten waar we later die avond allemaal heen kunnen dwalen. We maken een boswandeling en zijn het erover eens dat dit bos wel een beetje creepy is omdat het aangeplant is op een dusdanige manier dat ieder pad op elkaar lijkt. Hier gaan we onmogelijk de weg terug vinden wanneer we onder invloed zijn. :') We lopen terug en doden de tijd met wat slap geouwehoer rond het kampvuur.
22:00 - It's showtime
Om 22:00 zit er voor mij en mijn vriend voldoende tijd tussen de laatste maaltijd en het innemen van de truffels. Ik geef vriend B. alvast een half discotabletje, omdat hij eerder die avond aangaf dat hij het liever bij iets vertrouwds hield. Hij steekt hem in zijn zak, voor later. Mijn vriend begint de 10 gram truffels heldhaftig uit het vuistje te eten en zegt dat de smaak best mee valt. Wel heeft hij het gevoel dat de substantie direct door zijn mondslijmvlies wordt "opgezogen", wat hij een beetje een vreemde gewaarwording vindt. Ik heb inmiddels zo'n 7,5 gram truffels laten trekken in heet water en sta op het punt om aan mijn truffeltheetje te beginnen. Plotseling roept vriend B. "F*ck it. Doe mij ook zo'n portie." U roept, wij draaien. Niet veel later zit ook vriend B. 10 gram weg te smikkelen. Om 22:10 zit alles er in bij de mannen. Ik drink mijn thee en kijk naar de fijngesneden stukjes truffel onderin mijn glas. Tja.. Voor de zekerheid is het toch beter om ze ook op te eten, denk ik. Ik snap ECHT niet hoe die twee ze zonder blikken of blozen hebben kunnen opeten. Ik maak er een ware lijdensweg van voor mezelf, maar om 23:00 heb ook ik alles binnen. Ondertussen beginnen mijn vriend en vriend B. al waarneembare veranderingen op te noemen. Oh God. Het werkt al..
Vanaf hier kloppen de tijdstippen mogelijk van geen kant meer, maar ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te schatten.. 🤡
23:30 - Plezierige sensaties
Een prettig gevoel, daar begint het bij mij mee. Tintelingen in mijn benen, een warme glow over mijn lichaam en een ietwat zwaar hoofd. Waar de mannen een ongemakkelijk gevoel op de maag en lichte misselijkheid benoemden, heb ik hier geen last van. Ik vind het vergelijkbaar met het opkomen van dat gelukzalige, zweverige xtc gevoel, alleen dan meer.. Laid back. Ik zit mijn mijn JBL box voor het kampvuur kan me helemaal vinden in de muziek die op staat. Het nummer Hoops van The Rubens voelt de één of andere manier als een warm en gelukzalig dekentje waarmee ik innig aan het kroelen ben. Ik realiseer me dat ik een trippy playlist heb gemaakt, met o.a. Infected Mushroom, Pink Floyd, wat psytance en zo vaag mogelijke techno. Bon, tijd om deze aan te zetten. Stiekem merk ik dat ik vooral zin heb in Africa van Toto en for some reason heb ik diverse nummers van ABBA in mijn hoofd, maar ik besluit mijn arme metgezellen hier verder maar niet mee lastig te vallen.
00:00 - Een rondje om de camping
De mannen hebben het prima naar hun zin. Veel meer dan "poahh" en "dit is wel echt leuk hoor" komt er niet uit (of het ontgaat me) maar dat iedereen het wel best vindt zo is duidelijk. Gelukkig. Ik voel me opgelucht, het was immers mijn idee om dit uit te proberen en als de anderen het dan een nare ervaring hadden gevonden had ik me toch een beetje schuldig gevoeld. Vriend B. moet plassen en ik heb ook een beetje een vreemd gevoel in mijn blaasstreek. We besluiten met zijn drieën een rondje te gaan wandelen en een sanitaire stop te maken bij het toiletgebouw. Terwijl ik loop krijg ik de giggles. Ik weet niet hoe en waarom, maar ik vind lopen over de donkere camping buitengewoon grappig. Ik ga plassen en dit gaat allemaal wel prima. De kleuren in het toilethokje zijn wel wat intenser dan normaal, maar verder ervaar ik niet echt noemenswaardige visuele effecten. Ook de mannen hebben merken hier nog niet echt iets van. Wel zijn we het er unaniem over eens dat je fantasie 10 keer sneller en concreter invulling geeft aan hetgeen waar je naar kijkt.. Als we bijvoorbeeld naar een boom of een stuk hout op het vuur kijken, zien we daar van alles in. Wel met het besef dat het niet echt is, maar het is heel makkelijk om er figuurtjes in te zien.
00:30 - Ik zit in The Matrix
Terug aangekomen bij de tipi duikt vriend B. zijn slaapzak in voor een chillsessie. Ik herinner me dat ik een discobal heb meegenomen die gekleurde patronen projecteert op plafonds en muren. Deze prik ik in het stroompunt en blijkt ook uitstekend te werken in een donkere tipitent. Trippi-tent it is. Mijn vriend en ik kletsen wat bij het kampvuur. Althans, ik ben vooral diegene die behoefte heeft om te kletsen. Mijn vriend zit liever even in z'n eigen bubbel en geeft dit ook aan. Ondertussen slaat bij mij de paniek een beetje toe. Een wat zwaardere golf van de effecten van de truffels trekt over me heen en ik voel me zwaar, sloom en verward. Ik probeer mezelf af te leiden met mijn telefoon, maar ik weet niet zo goed wat ik aan het doen ben. Ik probeer mezelf gerust te stellen met de gedachte; "Je hebt maar een gram of 7 op, veel heftiger dan dit kan het echt niet worden". Vervolgens bedenk ik me dat ik helemaal niet weet hoeveel 7 is. "Is 7 veel ten opzichte van 10? Hoe heb ik hier zo makkelijk een keuze in gemaakt, ik ben potverdorie hartstikke slecht in rekenen. Straks heb ik het helemaal verkeerd gedaan. Oh God. Deze gedachtentrein stampt door naar Paranoia City, hier moet ik vanaf springen. Leuke dingen, denk aan leuke dingen!" Ik kijk naar de trampoline die voor ons in het gras staat en sta op. Met het moment dat ik letterlijk weer met 2 benen op de grond sta, voel ik me rustiger. Ik loop naar de opening van de tipi om vriend B. te vragen of hij zin heeft om mee op de trampoline te gaan, maar plotseling sta ik oog en oog met een bijzonder verschijnsel. Ik zie mezelf in de opening van de tipi staan. Ik snap er helemaal niks van. Ik buk, de weerspiegeling bukt ook. Heeft iemand hier een spiegel neergezet? Is dit een portal naar The Matrix? Wat is dit? Het blijkt mijn schaduw te zijn. Dus.... Vriend B. heeft geen zin om op de trampoline te gaan dus ik besluit mijn schaduw maar weer gedag te zeggen en de tipi te verlaten.
01:00 - De man in de hangmat
Na mezelf te hebben getrakteerd op de ervaring "trampoline springen op truffels" ben ik wel weer toe aan iets rustigs. Het trampoline springen is vooral zwaar en vermoeiend. Mijn zicht gaat iets langzamer op en neer dan mijn lichaam, maar ik ben er niet ondersteboven van. Mijn vriend heeft inmiddels wel zin gekregen om al babbelend nog een rondje te lopen, daar ben ik maar wat blij mee. Mezelf vermaken lukt me doorgaans prima, maar als ik me ietwat raar voel heb ik toch wel graag iemand om me heen waar ik me veilig bij voel. We lopen langs het weitje met alpaca's. Majestic as f*ck. Vooral in het donker is het schaduwspel van hoe deze dieren ons aan staan te kijken betoverend. Mijn vriend wijst naar een tv die aan staat achter het raam van een bungalow. Fascinerend. Wat zijn die kleuren toch mooi! We lopen verder en we komen een zeecontainer met graffiti erop tegen waar lichtspotjes rondom staan. Die eigenaar van deze camping heeft vroeger vast zelf ook wel eens getript, denken we. Ik neem alle kleuren van de zeecontainer aandachtig in me op, maar zie tot mijn grote schrik plotseling dat er een man in een hangmat op de veranda van de zeecontainer ligt te chillen. Bamboozled. Zou hij me opgemerkt hebben? Awkward. Snel verder lopen. Wel een toffe camping zo met al die bijzondere kampeer accommodaties.
01:30 - Naaktslakken, muizen en reuzekikkers
Aangekomen bij de tipi maken we ons op om comfortabel op onze bedjes te gaan liggen, waar vriend B. zich de hele tijd al prima vermaakt met een filmpje van één of ander live techno optreden. Ik heb wel trek dus pak er een zak Katja Biggetjes bij. Goed idee, deze dingen zijn hemels. De mannen hebben buiten al het één en ander aan chips en nootjes zitten kanen. Door verdacht geritsel in de chipszak realiseer ik me dat deze nog buiten ligt. Ik kijk door de opening van de tent en zie een muisje uit de chipszak schieten. Schattig, die heeft een lekkere late night snack, kan ik me alleen maar bedenken. Later horen we weer geritsel, vriend B. besluit om de zak chips maar weg te halen buiten. Hij pakt hem op en maakt een aantal vreemde geluiden, gevolgd door nóg meer vreemde geluiden. Op de zak chips blijkt een dikke naaktslak te zitten waar hij met zijn hand in pakt en wanneer hij naar binnen loopt staat hij met zijn blote voeten op, jawel, nóg een naaktslak. The horror. Inmiddels is er een invasie van naaktslakken op de houten vlonder. Dit vind ik eerder vies dan fascinerend en besluit maar lekker binnen te blijven. Er ontstaat een gesprek over slakken, Afrikaanse reuzenslakken en.. kikkers. Op YouTube zoek in een video op over de grootste kikkers ter wereld. Dit blijkt ultiem hersenvoer te zijn voor mijn verwonderde state of mind. De afbeeldingen die in dit filmpje voorkomen zijn lekker best wel trippy en ik vermaak mezelf hier prima mee. Ik bedoel, kijk dan.. (Het filmpje heet The biggest frog that ever lived - check it out.)
02:30 - Oogjes dicht en snaveltjes toe
De effecten van de truffels zijn wel op een einde en we liggen allemaal wel lekker op onze matrasjes. Mijn vriend is de eerste die in slaap valt, vriend B. en ik kletsen nog wat om vervolgens wakker te worden rond een uur of 09:30. We hebben allemaal heerlijk geslapen. Ik ben best een beetje verrot, maar dat komt eerder door het matras van 10 cm dik en de kou dan door de truffels. We verzamelen onze spulletjes en checken om 11:00 uit bij de camping. Onderweg doen we een bakkie en schuiven we ergens een punt taart naar binnen. We zetten vriend B. thuis af en doen nog een biertje. Voor een eerste kennismaking met psychedelica vinden we het een geslaagde ervaring!
Tot slot nog een foto die ik tijdens met tripje van het vuur heb gemaakt, deze foto had tijdens mijn trip allemaal mooie kleurtjes en zelfs nu vind ik hem nog wel spacey, of zo.
Bedankt voor het lezen! Hopelijk vond je het leuk en heb je er misschien wel iets aan.
Mocht je iets over jouw eerste ervaring met truffels willen delen, be my guest, vind ik altijd vermakelijk!
Fijne zondag nog"