Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Heb vandaag al uren zitten te lezen over mensen die wiet roken enz. Wel over een paar maanden geleden ben ik er op uit gekomen dat mijn vriend dus terug rookt. Voor ik een relatie met hem begon wist ik dat hij vroeger gerookt had. Maar hij zei dat hij ermee gestopt was en ik geloofde dat. Maar het is mijn eigen schuld dat hij terug begonnen is. Ik had hem een meegenomen naar een festival waar hij altijd graag naar toe ging. En hij mocht van mij maar één roken. Ik dacht van ja één op een jaar kan heus geen kwaad daar kan ik mee leven. Maar ja, bij poetsen over een paar maand geleden heb ik dus 5 lege zakjes gevonden en blaadjes. Hij wist goed genoeg dat hij kon vertrekken als hij terug begon met roken. Ik ben er dus echt tegen. Wel ik heb het hem vergeven omdat ik hem dood maar ook doodgraag zie. Ik probeer ermee om te gaan maar lukt mij niet goed. Hij kon mij ook niet beloven om er mee te stoppen. Hij vertelde mij wel dat hij dat niet altijd nodig heeft, maar af en toe. Nu 2 weken geleden had ik hem weer betrapt met roken in ons huis. Ik zei: nu rook je hem ook maar op.( Hij had die nog ergens gevonden zei hem) wat ik dus niet geloof. Nu wilde hij naar zijn vrienden weer gaan en ik mocht niet mee. Ik weet goed genoeg wat hij daar gaat doen. Ik merk nu dat hij het toch weer meer en meer nodig heeft. Dus hij is terug verslaafd aan het worden. Hij doet mij er echt pijn mee. Ik voel mij gewoon gekwetst belogen en bedrogen. Moet ik het nu echt uitmaken met hem? Ik wil echt niet met een verslaafde roker samenwonen. Met hem erover praten heb ik al veel gedaan en haalt niets uit. Hij wilt het nog niet(of niet) opgeven. Heb er al veel over gelezen en precies als partner sta je er machteloos tegenover. Heb ook 2 kids, niet van hem."
"Dank je voor de reactie. Maar kun je misschien mij wat tips meegeven om er eventueel toch ermee leren om te gaan als partner zijnde? Ik veronderstel dat je ook verslaafd bent of geweest. Ik ben met veel Google op een site uit gekomen, CAD. En wil er wel eens naartoe gaan, maar vindt de moed nog echt. Heb al veel moeite moeten doen om het hier in het kort uit te schrijven. Heb op wat sites hier en daar wat tips gelezen, maar ja dat zijn hulpverleners die waarschijnlijk nooit zelf met drugs of softdrugs hebben gebruikt. Weet je..., wil gewoon tips van iemand die weet wat het is om verslaafd zijn is. Nu nog een vraagje, waarom is het nu zo moeilijk om eraf te kunnen blijven? Het zijn immers softdrugs, als het speed en coke en de hele brol was. Kon ik dat ergens begrijpen. En waarom wil hij er ook niet mee stoppen voor mij."