Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi! (Hier volgt een stukje droge tekst ) Al een tijdje ben ik erover na aan het denken eens met wat vrienden spacecake te bakken. Wat drugs betreft ben ik een Grote Groenling en ik wil dat eigenlijk ook wel zo houden, maar mijn nieuwschierigheid en drang naar iets "anders" blijven knagen. Het probleempunt is een beetje dat ik toch wel vrij neurotisch en onrustig ben (dat is eigenlijk ook mede een reden dat ik wiet eens wil proberen, misschien wordt mijn hoofd dan eens wat leger) en dat ik regelmatig last heb van paniekaanvallen. Blowen wil ik niet aan beginnen, vandaar mijn gedachte aan spacecake-achtige toestanden. Nou heb ik al veel gelezen over hoe je dat moet maken en eten ("niet meer eten dan een klein beetje als beginner, ook niet als je nog niets voelt" en "zoetigheid in de buurt houden" etc.), maar ook dat je sneller tript of een paniekaanval kunt krijgen. Is het, aangezien ik zonder te blowen al last heb van paniekaanvallen, dan absoluut af te raden spacecake te eten? Of is bijvoorbeeld alleen al de angst dat ik een paniekaanval krijg al reden genoeg het niet te doen? Of.. is er een grote kans dat ik juist geen paniekaanval krijg, omdat ik er "normaal" al last van heb? In principe zegt mijn gevoel "doe het voor de zekerheid niet", maar anderszijds vind ik altijd op safe spelen ook weer zoiets... mijn doel is eigenlijk "rustig worden" en niet "spacen". Oke, misschien zit het antwoord dan al in de naame -space-cake, sorry voor de eventuele waste-of-time dan, maaaaar ik wacht toch even antwoord af van kenners en zo."
"Ah, dank voor de reacties . Eerst beter geen spacecake dus? Ik rook niet, vandaar dat ik liever niet blow. Eigenlijk zie ik mezelf ook niet zo gauw zo'n pijpje kopen (of iemand anders, ik zelf kom nog nergens binnen), heeft dat voordelen vergeleken met een pure joint (en dan heb ik het natuurlijk niet over een hele - een paar teugen of zo)? Wauw, zeker rond de 8 uur? Ook als je maar een heel klein stukje eet (en het daarbij laat)? Heeft dat dan met de vertering te maken of zo? Hmm, dan kan het dus 3 uur duren voordat je piekt, ben je dan misschien 8 uur stoned... het idee wordt steeds minder aantrekkelijk (in ieder geval "om het uit te proberen" is 't een beetje lang allemaal). Werkt het zo dat je er, bij de minimale hoeveelheid die je nodig hebt om iets te voelen, ook echt lang in blijft zitten? Dus niet zo van "je neemt een of twee hapjes, dan voel je het toch, maar blijf je er niet lang in"? Hihi, fantastische avonturen mee beleven, wat ik soms van mensen hoor vind ik eigenlijk nog best meevallen. Er zitten te bizarre dingen bij, maar vaak denk ik ook "dat heb ik juist vaak als ik helemaal nuchter ben" (maar oke, ik heb volgens mij ook een grote steek los ergens daarboven). Hmm "ga nou maar voor een pijpje, dat is verstandiger en safer" v.s. "spacecake kan goed uitpakken, en dan is het lang fijn en relaxed". Ik ga er nog even over nadenken, maar waarschijnlijk wordt het dan toch een pijpje, aangezien het gevoel van "er niet uit kunnen komen" vaak een paniekaanval triggert. Als het dan echt fout gaat, weet ik tenminste dat het niet zo lang duurt."