Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Weet iemand wat voor effect heroine roken met tabak heeft? Heeft iemand dat wel eens gedaan? Kan je je verslaving onderhouden door 1 keer per dag heroine te roken (met tabak)? Ik heb gelezen dat het zeldzaam is dat mensen heroine zo gebruiken, maar weet iemand er meer van?"
"maar kan gebruik op deze manier een verslaving onder controle houden?"
"Het gaat mij erom of je op deze manier je veel ergere crackverslaving/heroineverslaving onder controle kan houden, dwz dat je op een normale manier kan leven. Om het "ziek" worden onder controle te houden. Net als methadon zeg maar."
"Mijn ex woont in Mombasa. Ik heb er een leuke tijd gehad, maar kwam er vrij vlot achter dat er veel geld weglekte (aankopen die veel goedkoper waren dan hij zei, aankopen die helemaal niet gedaan werden). Hij zweerde bij hoog en bij laag dat hij niet meer gebruikte, zag er wel mager uit, maar wel rustig, niet agressief zoals in zijn verslavingstijd. Ik heb hem een tijdje geloofd, omdat hij een verklaring had voor het geld dat weglekte (ging zogenaamd naar arme familie, maar later kwam ik erachter dat dat geld daar nooit aangkomen is) en omdat hij zo rustig, gezellig en lief was. UIteindelijk, als ik alles op een rijtje zet, moest hij iedere dag weg, meestal 's morgens, maar ook wel eens wat later 's middags. Bleef dan meestal een uurtje of 2, 3 weg. Zat 's morgens eindeloos op de wc met een sigaret. Ik denk dat hij toch nog steeds gebruikt. Ondanks dat zijn gedrag heel normaal is en net als vroeger voor dat hij gebruikte. Ik heb geen idee wat hij precies gebruikt. Vroeger gebruikte hij crack, maar daar werd hij heel opgefokt en agressief van en dat kon ik nu helemaal niet ontdekken. Eigenlijk ben ik vreselijk teleurgesteld omdat hij beloofd had niet meer te liegen en dat nu toch weer gedaan heeft. Ik ben nu terug, maar heb gehoord dat hij daar in MOmbasa op dit moment totaal door het lint gaat. Loopt schreeuwend over straat, is agressief, loopt te huilen etc. Wat zou hij daar in Mombasa gebruiken nu? Heeft iemand een idee?"
"Dankjewel voor je reactie. Ja, ik begrijp dat de info summier is, maar ik heb aan zijn gedrag eigenlijk niets gemerkt. Dat is het vreemde ervan, ik kan zelfs zien wanneer hij een blowtje rookt, maar ik zag niets aan hem al die tijd. En zijn gedrag nu kan ook komen omdat er geen geld meer is en hij nu niets heeft."
"Hij geeft geen eerlijk antwoord. Hij ontkent dat hij drugs gebruikt, dus hij wil mij ook niet vertellen wat hij gebruikt. De reden waarom ik er mee bezig ben is omdat ik een dochter samen met hem heb. Zij wil contact met hem houden en dat wil hij ook. Maar hij gaat haar ook geld aftroggelen. En zij kan er niet tegenop. Maar in elk geval bedankt voor jullie berichten."
"Nee, nooit iets gevonden op het toilet. Hij rookte daar op het toilet. Ik heb zelf het idee dat hij misschien heroine rookt?"
"Ach, 't is natuurlijk een achterlijke vraag om te stellen aan jullie, jullie hebben hem niet gezien. Maar toch bedankt voor het meedenken. Gokken is denk ik uitgesloten. Het moet een onderhoudsdosis van iets zijn, waarbij hij normaal kan functioneren. En dat hij nu helemaal van het pad is, dat KAN inderdaad ook iets met zijn geestelijke gesteldheid te maken hebben op dit moment. Maar het zijn allemaal kan/als dingen, gokken en invullen blijft het. Maar bedankt allemaal nogmaals."
"Ik denk eigenlijk dat hij heroine rookt met tabak. En ik ben erg benieuwd of iemand de verschijnselen daarvan kent. Wat doet het, kan je je verslaving onder controle houden op deze manier etc. Ik heb die vraag ook in een andere rubriek geplaatst."
"Dankjewel. Druppeltje, hij vraagt geld voor bijvoorbeeld boodschappen en geeft aan dat iets een bepaalde prijs heeft. Als ik dan nacheck wat die boodschappen kosten is het altijd minder dan hij zegt. Wisselgeld komt nooit terug. Als je hem geld geeft komt hij niet terug met waar je hem het geld voor geeft. Echt stelen zou hij nooit doen. Maar het is wel bedriegen. En je trapt er toch vaak weer in. Hij weet prachtige verhalen te maken over waar het geld is gebleven maar als je het navraagt is het geld nooit aangekomen bij de personen die hij zegt betaald te hebben. En nee, hij heeft het dus niet zodanig onder controle dat hij zijn verslaving zelf kan bekostingen. Maar ik weet dat het in Nederland vele malen erger is geweest, er was toen niet met de man te leven, hij leefde op straat als een zwerver. Dat is nu vele malen beter. Hij is aanspreekbaar, rustig en best een prettig mens verder om om je heen te hebben. Dát is eigenlijk wat ik bedoelde met je verslaving onder controle houden met het roken van heroine als onderhoudsdosis. (in mijn andere topic) begrijp je?"