Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goedemiddag allemaal, al jaren lees ik stiekem mee ivm Verslaving van een vriendin. Nu vroeg ik mij af; Zij slikt temazepam 10 mg (z’n capsule) en ocycodon 10 mg langwerkend. Zij gaf aan dat zij hier goed op kon slapen, maar wellicht ook niet wakker zou worden? Mijn vraag is wat een “normale” dosering is om iemand goed te kunnen laten slapen, dat je door je wekker heen slaapt prima, maar het niet gevaarlijk is voor je hart of dat je niet meer wakker wordt? Ben namelijk geschrokken van de opmerking, en zoek dus naar een passend antwoord. en ik weet dat jullie die kunnen geven. Dus de vraag is; wat is een passende dosering om goed in te slapen, en door te slapen, maar geen problemen aan hart en of dat je wellicjt niet meer wakker wordt te krijgen? Dank jullie wel!"
"Hi tijdloos, Het is inderdaad langwerkend. Zij krijgt het zeker op recept. Weet dat ze ook nog een kortdurend 5 mg oxycodon heeft. Probleem is dus dat ze aangeeft niet meer in slaap te vallen van de 10 mg temazepam (de capsule breekt ze ook zodat vloeibare in drinken komt) en waarom geen idee. Ze maakt me nogal angstig door meer te willen nemen. Ze wil gewoon doorslapen en goed slapen, niet van alles wakker worden. Als je dan de dosering van een arts gaat wijzigen, begin ik me wel zorgen te maken. of ze dus tolerantie heeft, geen idee. Lijkt er dus wel op, want ze heeft meer nodig en wil meer pakken. Vandaar dat ik nu jullie advies vraag."
"Kan ik haar tips geven hoe goed in te slapen en door te slapen? Ze zegt wil momenteel geen eens wakker van een wekker worden, wordt om alles wakker en dat breekt me op. Wellicht hebben jullie tips voor verantwoord gebruik? In ieder geval onwijs bedankt voor jullie reacties tot nu toe, doet me goed en geeft me een ietwat fijner gevoel."