Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allemaal, ik ben nieuw hier! Mijn naam is Joori, 22 jaar oud en woon in Eindhoven. Sinds een jaar slik ik methylfenidaat (ritalin) bij het studeren. Ik krijg dit zelf voorgeschreven toen ik mij liet testen nadat ik merkte dat dit (toen ik het nog wat van anderen ronselde) me enorm helpt bij mijn motivatie bij studeren. Zelf ben ik echt totaal geen hyperactieve ADHD patient ofzo (net voldoende voor een recept), maar door lange dagen en een druk leven met een kantoorbaan + studie gebruik ik het haast dagelijks (+/- 80mg per dag, relatief veel dus). Sindskort ben ik wat gaan experimenteren met coke. Zelf had ik al een keer speed en pep gedaan en ook wel eens ritalin gesnoven. Als ik naar mensen om mij heen kijk en het effect wat anderen ervaren met mijzelf vergelijk, lijkt het soms alsof het weinig effect heeft. Pas na 3 flinke punten voel ik hetzelfde als wat zij al bij anderhalf/twee normale hebben. Nu lees ik me altijd wat in en weet ik dat zowel coke als methylfenidaat invloed uitoefenen op het dopamine gehalte in het bloed. Ben ik in zekere mate gewend geraakt aan een hoog dopamine gehalte door dagelijks gebruik van ritalin? Hebben stimulerende drugs daarom minder effect op me? Ik vraag me vooral af of andere mensen dit ook ervaren, of dat het 'tussen mijn oren' zit. Zou namelijk graag op hetzelfde level zitten als anderen wanneer we op een feestje staan!"
"AphexTwin zei: Als je methylfenidaat gebruikt, terwijl je geen dopamine tekort hebt ... tja, dan lijkt het me logisch dat andere stofjes die ook op dopamine level werken minder effectief zijn eh. Je zegt dat je je op voorhand altijd inleest: wel, laat in ‘t vervolg je gezond verstand meelezen. Klik om te vergroten... Haha ja oke, klinkt inderdaad logisch! Vroeg me ook af of andere mensen dit merkte. Of wellicht mensen waarbij coke weinig effect heeft?"
"De Dunne zei: Ik heb er toch wat moeite mee dat je methylfenidaat voorgeschreven krijgt terwijl je het niet nodig hebt voor een aandoening. Tegenwoordig krijg je t wel heel makkelijk blijkbaar. Welke diagnose heb je dan? Klik om te vergroten... De diagnose was ADHD met versterkte symptomen van ADD. Na de medicatie gaat het in mijn privéleven en studie een stuk beter, of het nu ligt aan een aangewakkerde motivatie door of enkel naar aanleiding van de medicatie. Mijn vraag blijft alleen nog wel of iemand dit herkent? Ik vraag me namelijk af of een ‘normale’ dosering methylfenidaat kan leiden tot een waarneembare afname in een ‘partydrug’?"