Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Vorig jaar bypass operatie gehad nav vaatlijden. Operatie ten dele gelukt. Wat ik eraan overgehouden heb is de ziekte van Renaud; zenuwpijnen aan de voet waarbij de stekende pijn en scherpe tintelingen mij de meeste pijn bezorgd omdat deze chronisch is. Dit is pijn die 24/7 voortduurt. Ziekenhuis kan niets meer voor mij betekenen. Huisarts heeft mij opgenomen in de molen van periodieke voorschrijven van oxicodon. Ik kan zoveel dosis krijgen als ik nodig heb om de pijn te verlichten. Heb dus voldoende voorraad voorhanden. Gebruik volgende dosis oxycodon die mij door de dagen en nachten houdt: Overdag 1x 20mg langwerkend (retard) en voor de nachten bij inslapen 1x 5mg kortdurend en dan 3a4u later, afhankelijk van het tijdstip dat ik wakker wordt van de stekende pijn, nogmaals 1x 5mg kortdurend. Meestal merk ik effect van de kortdurende na 1/2u. De retard 10mg duurt klein uurtje voordat de pijn afneemt. Ik ben 7/24 nooit pijnvrij maar kan dan op redelijk niveau functioneren. Wat ik ervan merk: Tijdens het inslapen word ik “rozig” en relaxt. Dit maakt dat ik dan vrij snel inslaap waarbij ik binnen 1u de slaap vat. Overdag maakt de 10mg weinig verschil. De pijn wordt verlicht en ik kom toe aan de dingen die ik dagelijks kan en wil doen. Voor zover mijn relaas en dito ervaringen."