Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag, Ik ben nieuw op dit forum en wil ook voor de eerste keer zelf een plantje buiten kweken, Mijn vraag is: Hoe kan ik de zaadjes best late kiemen, in een potje me grond of op een watje ? Als het in een potje moet, welke grond moet hier dan in ? Alvast bedankt"
"Moeten ze dan licht hebben of niet ?"
"friggen2 zei: Ganjaman09 zei: Moeten ze dan licht hebben of niet ? Klik om te vergroten... Natuurlijk niet, onder de grond is in het echt toch ook geen licht xD maar het kan geen kwaad mocht dat er wel zijn :P Klik om te vergroten... Haha ok, maar moet ik het keukenpapier egt nat maken of gewoon vochtig ? Is dit trouwens de beste manier om te ontkiemen ?"
"PepTalk zei: friggen2 zei: Ganjaman09 zei: Moeten ze dan licht hebben of niet ? Klik om te vergroten... Natuurlijk niet, onder de grond is in het echt toch ook geen licht xD maar het kan geen kwaad mocht dat er wel zijn :P Klik om te vergroten... Licht kan zeker wel kwaad. De beginnende wortels krijgen in het echt toch ook geen licht xD Gewoon in het donker dus, alhans geen direct zonlicht. Verder heb ik de beste resultaten behaald met vochtige wattenschijfjes, tussen 2 borden. Het moet niet echt nat zijn, maar wel zo vochtig dat wanneer je op de watten duwt er water uit sijpelt. Je kunt ze ook in een glas water (verder niets) laten ontkiemen. Rechtstreeks in de grond heeft het minste succes. Mocht je dit doen, gebruik dan gewoon zaai- en stekgrond waarmee je zowiso mee moet beginnen. Klik om te vergroten... Gewoon op een wattenschijfje leggen of tussen 2 wattenschijfjes op een donkere plek dus ?"
"PepTalk zei: Precies. Er tussen werkt, voor mijn gevoel, beter. Je kunt een wattenschijfje ook dubbelvouwen natuurlijk. Even vergeten er bij te vermelden, temperatuur is naast vocht erg belangrijk. Hou deze tussen de 20-30 graden (komt niet heel nauw) en je zaden kiemen binnen 24 uur. Klik om te vergroten... Mag de temperatuur schomelen tussen 20 en 30 graden of moet deze continu gelijk zijn ?"
"PepTalk zei: Volgens mij komt dat bij de ontkieming niet zo heel nauw, tijdens de groei zo stabiel mogelijk. Klik om te vergroten... Oke, bedankt voor de info"
"PepTalk zei: Precies. Er tussen werkt, voor mijn gevoel, beter. Je kunt een wattenschijfje ook dubbelvouwen natuurlijk. Even vergeten er bij te vermelden, temperatuur is naast vocht erg belangrijk. Hou deze tussen de 20-30 graden (komt niet heel nauw) en je zaden kiemen binnen 24 uur. Klik om te vergroten... Dankzij jou goede tip is mijn zaadje ontkiemt, wanneer en hoe moet ik dit nu in grond steken ?"
"PepTalk zei: Wanneer? Als het worteltje uit het zaadje 0,5 cm lang is. Dat is ongeveer 6-12 uur na het kiemen (bij mij dan.. Is wel afhankelijk van je temperatuur). Maar wat wil je met het zaadje gaan doen? It's a bit early don't you think? Affijn, wat je er ook mee wilt gaan doen, het zaadje dient dan ongeveer 0,5-1,5cm diep in zaai- en stekgrond gezaait te worden. In een potje zo groot als een blikje bier ongeveer. Mag iets groter, niet kleiner. Check mijn topics voor andere info. Edit: Zag dat er veel op .info staat in plaats van hier. Hierbij een link naar .info, en misschien iemand die mij wil helpen met het overzetten? Hoe doe ik dit lekker makkelijk en snel, zonder alles te hoeven ctrl c+v'en...? http://drugsforum.info/viewtopic.php?f=10&t=1158&hilit=automatic Klik om te vergroten... Dankje voor de info, het is naar boven gekomen, het groeit wel niet recht naar boven is dit normaal ? En ja ik weet het, het is wat vroeg maar het plantje gaat, tot het weer goed is in een "self-made" kweekkastje"
"PepTalk zei: Foto voor het niet recht naar boven groeien?? Zou gewoon recht naar boven moeten gaan, alleen onder invloed van scheef licht gaan ze scheef of krom groeien.. Zorg dus dat je lamp recht boven de plant hangt. En is het wel rendabel lichtjes ed. te laten branden voor 1 plantje? Klik om te vergroten... Foto's staan hier http://www.wiet-zaden.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=5042 ze zijn te groot om hier te plaatsen. En ik betaal de stroom niet zelf dus.."