Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lieve DF'ers, Momenteel zit ik met een aantal vragen en hoop dat de leden hier mij mee kunnen helpen of kunnen adviseren. Ik lees en volg al +/- 10 jaar allerlei threads hier op het forum die mij in de afgelopen jaren, maar vooral de afgelopen tijd prettig hebben voorzien van bruikbare informatie. Toch heb ik enkele vragen m.b.t. het voorbereiden van mijn aanstaande detox. Mijn verslavingen: - GHB (4/4,5 ML per 2 uur) - benzodiazepinen (alprazolam 1mg per dag) - misbruik van cocaine snuiven. 3-4x per week Ik probeer mijn GHB gebruik al in stapjes van 0,3/04ML per dag af te bouwen wat me met moeite lukt. Tijdens de intake Bij ChangesGGZ vertelde de psychiater mij dat de detox in een ziekenhuis zal plaatsvinden zoals bijv. het Amphia ziekenhuis of het Zaans Medisch Centrum. De psychiater kon mij geen duidelijke informatie verstrekken of antwoorden geven dan enkel: Het ziekenhuis is aan zet, ik heb 0 informatie over hoe het proces daar verloopt. De vragen die ik hierover heb zijn: - word ik op een individuele kamer geplaatst, of een gedeelde kamer/zaal? - hoe ziet een gemiddelde dag eruit. Is er een dagprogramma of enkel op de kamer zitten en bijv. boeken lezen? Wellicht schieten andere vragen mij nog later te binnen en zal ik die hier delen. Uiteraard begrijp ik uit andere posts dat dit een zwaar traject zal worden. Ik sta volledig achter mijn traject en wil écht met volle moed de detox in, en daarna mijn klinische behandeling starten. Ik ben niet bang maar krijg vanuit ChangesGGZ onvoldoende antwoorden en hoop hier antwoorden op mijn vragen te krijgen. Alvast dank voor het lezen en antwoorden! Gegroet, Flowrise"
"Allereerst dank allen voor de reacties dusver. Dit stel ik op prijs. @Raver goede tips m.b.t. kleding en een fleecedeken haha. Ik ben een ontzettende koukleum en voorspel dat ik bij het detoxen van de GHB en benzo's wellicht het flink koud kan krijgen. Ik heb het volste vertrouwen in de expertise wat betreft het ziekenhuis personeel, ben absoluut niet bang aangelegen en zal mij "gewoon" overgeven aan de situatie en de behandeling. Het hele detox verhaal in een ziekenhuis is voor mij totaal nieuw. Toen ik dat hoorde vanuit ChangesGGZ ben ik wat gaan rondzoeken op termen zoals: detox ziekenhuis / ontgiften ziekenhuis enz. enz. en kreeg daar nauwelijks tot geen resultaten over gevonden. Mede daarom ook mijn vragen. In de afgelopen weken heb ik dus het hele intakeproces doorlopen, kennismaking met therapeuten/psychiater via Teams en heb vanmiddag telefonisch contact gehad over de detox. Het is nog niet exact duidelijk wanneer dit kan starten maar de verwachting is binnen enkele weken. Met de forumregels ben ik aardig bekend alleen weet ik niet of ik mijn updates verder in dit thread kan delen, of dat ik beter t.z.t. een nieuwe post moet aanmaken om daar mijn ervaringen te delen? Het kan dus enkele weken duren voordat ik hierover verder kan schrijven. Mocht ik tussendoor updates hebben zal ik die hier delen. Let's go with the flow as my username suggests"
"LucidLucy zei: Wat ga je doen na het detoxen? Is daar al meer over bekend? Klik om te vergroten... Na de detox zal ik beginnen aan mijn klinische opname op een van de locaties van ChangesGGZ. Ik verwacht dat dit 6-8 weken zal duren. Daarna stapje voor stapje werken aan mijn herstel, nuchter blijven en de nodige therapieën volgen."
"Na een slapeloze nacht en wat zoekwerk ben ik op een PDF bestand uitgekomen van Verslavingskundenederland.nl Het gaat over het proces m.b.t. medische detoxificatie in ‘intramurale setting’ m.a.w. binnen de muren of binnen een instelling/ziekenhuis. Deze informatie kan vast velen helpen die dezelfde vragen hebben zoals ik, met uitzondering van het benzodiazepine verhaal wat voor mij van toepassing is. Zelf vind ik pagina 15 t/m 19 het meest informatief qua doseringen van farmaceutische GHB versus de straatwaardes van GHB. Ik heb het bestand ook als bijlage toegevoegd mocht de link in de toekomst offline worden gehaald. Link: https://verslavingskundenederland.nl/documents/2022/09/ghb-protocollenghbprotocol2013hr.pdf"
"Hierbij een update over mijn aanstaande detox. *EDIT: begin april ben ik gestopt met het nemen van welke benzo dan ook. Dit ging niet zonder slag of stoot en heb 15mg mirtapazine per nacht genomen. Dit hielp nauwelijks maar sliep na een week of 2-3 ietsjes beter. Afgelopen week de fout gemaakt door een aantal nachten xanax te nemen..* In de 2de week van mei begint mijn detox in het Amphia ziekenhuis in Breda. Enkele weken geleden ontving ik de brief met wat algemene informatie m.b.t. de start, de regels daar en het vervolg richting de kliniek. Zaken zoals de beperkingen / niet mogen roken / voorschriften enz. De opname vind plaats in de MPU unit, de open afdeling heeft 12 bedden, en de gesloten afdeling totaal 10 bedden. Er is een tuin voor recreatie en de eerste 3 dagen is er geen aansluitend therapieprogramma in verband met de detox. T.z.t. zal ik hier een update plaatsen over hoe het verloopt. Een telefoon is toegestaan onder bepaalde voorwaarden. Info linkje: Een opname in de kliniek van Psychiatrie | Amphia Ziekenhuis"