Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik weet precies wat je bedoeld met de verschrikking afkicken van oxicodon. Ik kreeg via de reumatoloog oxicontin voorgeschreven 2x daags 40mg ( tabletten van 20mg met gereguleerde afgifte) t probleem met deze pillen is dat je al heel snel meer nodig bent om je pijnklachten te onderdrukken. Wat ik dus ook deed. 2x 20 werd 2x 60 en een half jaar later werd 2x 60 2x 80mg. Dit was tegen de pijn. Daarbij kreeg ik naproxen om de ontstekingen te remmen. Het probleem naast de tollerantie voor de oxicontin was het gemak waarmee ik de pillen kreeg. Toen ik op een punt in mn leven was beland die geestelijk gezien het diepste dal was dat ik ooit gekend heb merkte ik dat de oxi's ook een geweldig middel was om mijn psychische pijnklachten te onderdrukken was het hek van de dam. Ik verpulverde de tabletten en snoof ze op een geweldige roes waar gevoel niet meer rbestond doch de duur ervan niet langer dan een uur of twee en dan kwam de onrust want dat was 1 van de ergste neveneffecten bij t uitwerken van deze pillen. De onrust. Ik werd er wakker van zat inmiddels op 1 doosje per dag en had dan uitgerekend daar eigenlijk niet genoeg aan. S nachts van bed naar de bank in de kamer terug naar bed en ga zo maar door. Agressie. Lichamelijk getrek. Paniekaanvallen. Ware hel. Ik wou dit niet meer en nam de idiote beslissing accuut te stoppen. Gooide wat ik nog thuis had weg in een stortcontainer in de stad zodat ik ze niet terug kon halen. Resultaat.. Opname ziekenhuis omdat mn hart ongeveer explodeerde Ben eerlijk geweest daar over mijn rampzalige okbestaan en via daar... Mn lichaam inmiddels weer voorzien van oxicontin...slikkend bij verslavingszorg beland. Daar van de kortwerkende opiaten overgezet op langwerkende....methadon. Dit een jaar lang. Langzaam afbouwend.... Overgezet op in mijn beleving niet werkende opiaten. Jaar lang volgehouden en afgebouwd naar 0. T moment dat het van 1 pil per dag naar 0 ging werd ik alsnog ziek. Opiatenziek... Alles erop en eraan. Blijkbaar ontkom je daar niet aan. Om dit lange verhaal kort te maken. Je moet er doorheen! Je huisarts laat je niet stikken al voelt dat misschien zo. Hij helpt je. Bouw af en stop. Neem t ziekzijn. T duurt zon dag of 5.het ergste is de nacht wanneer je n moet slapen. Doe dit dan ook niet... Ga dingen doen. Vijf nachten. Vijf dagen. Nadien ben je op. Gesloopt maar daarna zul je slapen!! Heerlijk en verdiend. Vertel iemand die jou liefheeft wat je doormaakt. Laat hem of haar bij je zijn deze dagen en nachten. Steun bieden In je paniekaanvallen. Dat zul je goed kunnen gebruiken. En wees blij met deze persoon want geloof me jij zult een duivel zijn. En daarna is t klaar!!!!! Wees blij. Tevreden en weet dat je de hel hebt overwonnen! Sterkte!"