Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Met bovenstaande pallets ben ik aan het experimenteren vanwege slaapgebrek. Dokter heeft mij jaren Zoplicon voorgeschreven, dat heeft helaas maar een korte halfwaardetijd waardoor ik niet langer dan 4 uur slaap. Dezelfde dokter weigert mij een langwerkende Benzodiazipine voor te schrijven, echter heeft hij geen problemen steeds meer Zoplicon voor te schrijven. Op een goed moment zat ik aan 3 stuks Zoplicon per dag, met een uiterst nare bijwerking dat ik mijzelf de hele dag kapot aan het zweten was. Nu ben ik zelf maar op onderzoek gegaan naar een goede vervanger. 3x 7.5 mg Zoplicon is vergelijkbaar met 45mg Diazepam. Hoe werkt dat precies met de receptoren als je een tolerantie hebt voor een bepaald middel? Als ik begin te experimenteren, moet ik dan standaard uitgaan van de tolerantie die ik al heb van de zoplicon. Of slaan Etizolam, Flualprazolam, Diclazepam, Clonazolam op verschillende receptoren, waardoor ik dus eigenlijk `van voor af aan` moet beginnen. De verschillende halfwaardetijden heb ik mijzelf al over ingelezen, daar ben ik me van bewust. Groetjes, Dtox87"
"Ik sliep op 1 Zoplicon vanaf het begin af aan al 4 uur, daarna nam ik er 1 bij om vervolgens aan 8 uur slaap te komen, dat ging jaren echt goed, toen kwam er een derde bij vanwege tolerantie, daarna is het extreme zweten begonnen als bijwerking. Ik had gehoopt via RC-Benzo's iets vergelijkbaars te vinden, zonder dat nare zweten de hele dag door. Ik vond het heel opvallend, dat ik pas na zoveel jaar Zoplicon een bepaalde tolerantie begon te ontwikkelen, terwijl men overal blijft waarschuwen dat je heel snel een tolerantie weet te ontwikkelen."
"Met een verslavingsachtergrond is het enerzijds wel goed dat hij Z-drugs voorschrijft in plaats van Benzodiazepines, anderzijds snap ik het nut niet als ik dan desondanks meerdere tabletten per nacht moet slikken terwijl er tabletten bestaan met een langere halfwaardetijd die aan het eind van de dag net zo verslavend zijn."
"Dit is een soort van substituut voor een andere verslaving, dat heb ik een lange tijd op de lange baan geschoven, maar aangezien de huidige stand van de gezondheidszorg gaat er wat tijd overheen om de kern aan te kunnen pakken, voor mij is dit een soort `overbrugging`."