Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Drugs is al jarenlang een probleem. Steeds meer mensen gaan experimenteren met drugs. Ze zijn nieuwsgierig. Van het één komt het ander en ze gaan steeds vaker drugs gebruiken. Kijk op festivals of verschillende house/trance feesten. Zoveel mensen zijn onder invloed van drugs. Maar wat doet de media hieraan? De media geeft vaak aanleiding om drugs te gebruiken. Denk aan het tv-programma Spuiten en Slikken. In dit programma worden verschillende drugs besproken. Hierin komen voordelen naar voren van de drugs en hoe je het moet gebruiken. De drugsgebruikers geven dan aan 'hoe heerlijk het gevoel is', als je bijvoorbeeld een XTC-pil neemt. Bij radio 538 kon je een reis winnen naar Ibiza, dit werd gepromoot met een afbeelding. Op deze afbeelding zag je een mond met twee XTC-pillen. Dit kan ook een aanleiding zijn om te gaan experimenteren met drugs. Door deze aandacht lijkt het gebruik van drugs steeds normaler. Terwijl dit nog steeds een probleem is. De media aandacht zorgt voor nieuwsgierigheid bij de mensen. Wat vinden jullie hiervan? Is er een toename van drugs door de media aandacht?"
"Ik ben juist daarom benieuwd naar wat meningen van mensen zijn die hier informatie zoeken voor drugs. Maar zoals ik hier lees vinden jullie niet dat de media hier een bijdrage aan levert. Ook niet als het gaat om mensen nieuwsgierig te maken om drugs te gebruiken?"
"Mrflame bedankt voor je zeer uitgebreide verhaal / reactie. Zero ik snap je eerste post nu. Zoals je zelf zegt is drugmisbruik of verslaving een probleem. Ik ben alleen heel benieuwd, omdat ik in mijn omgeving heb meegemaakt dat mensen door filmpjes en foto's van de media zijn gaan 'gebruiken'. Dit gebruiken werd steeds vaker en vaker tot het wel een verslaving werd. Dan wordt er in mijn ogen vaak mooie en leuke verhalen verteld over drugs. Daarom ben ik benieuwd wat anderen er van vinden, omdat ik toch denk dat de media er een groot aandeel in heeft zoals het voorbeeld wat ik net gaf."
"Mrflame Ik denk ook zeker dat het wel ligt in welke omgeving je leeft (denk aan vrienden). Het is natuurlijk voor ieder persoon zijn/haar eigen verantwoordelijkheid in hoeverre je doorgaat met het gebruiken van drugs. Toch werkt drugs verslavend en als mensen dan nieuwsgierig gemaakt worden, zij door nieuwsgierigheid verslaafd kunnen worden ( dit is misschien iets te kort door de bocht maar hoop dat jullie me begrijpen! ). Ik denk ook niet dat er helemaal niet over gesproken moet worden in de media, maar wel op een betere manier dan nu. Tuurlijk worden er ook vaak slechte verhalen verteld, maar zeker ook hele positieve verhalen, die gevaarlijk kunnen zijn voor beinvloedbare jongeren."